AŞK
Güneş yeryüzünü ısıtmakla ve aydınlatmakla görevlidir.Ay gökyüzünde yıldızlara eşlik eder ve kılavuzluk eder insanlığa.Yıldızlar geceleyin karanlığı aydınlatmakla mükelleftir.
Güneşi,yıldızları ve ayı görmemek insanı rahatsız eder her zaman.İnsanların kışı sevmemesinin nedeni sadece soğuk geçmesi değildir.Bilakis güneşsiz,aysız ve yıldızsız gün-geceler çoktur ondan.
Aşık olan insan için ayın,güneşin ve yıldızların bir önemi var mı acaba?
Bence yoktur.Aşık insana her şeyi maşuku hatırlatır.Onun için gün doğmuş-doğmamış neye yarar;ona sevgilisinden sor :
- On iki ay,4 mevsim,365 gün,52 hafta,24 saat,60 dakika ve saniyelerdir aşkı.Yılın ilk ayı aşkıdır,son ayı gene aşkıdır.Saatler hep aşkına aşk geçer.Mevsimler durmadan aşkının etrafında döner.Güneşi de ayı da aşkıdır her zaman.
İnsan aşık olmaya görsün;hem en güzel duygu hem de ızdırabın ,üzüntünün en büyüğüdür.Hasretlik çekerken en büyük ızdırabtır. Onun gül yüzünü görememek,ellerine dokunamamak,bal dudaklarından mahrum kalmak en büyük ızdırabtır.
En güzel duygudur,her zaman varlığını hissedersin.Onunla vakit geçirirken cennette zannedersin kendini.Zamana inat bir gülümsemesi tüm saatleri durdurmaya kafidir.
Dedim ya yeter ki hasretliğini çekme yoksa inan ölürsün,ve ölüm nedenin kalp yetmezliği,kalp krizi ,yüksek tansiyon falan olmaz;ölüm nedenin hasret yetmezliği olur.
Evet bu kavramı ben keşfettim.Artık tüm hipokrat yeminli doktorlara duyurulur!
Ex olan hastalarınızı iyi teşhiş koyun ve hasret yetmezliğini de unutmayın.
Gül tenli diyarları terk etmek mi,
Yok! insan ölür ama terk etmez gül tenliyi
Sevdalara şiirler yazılır hep.En güzel şiirler aşkla başlar,aşkla sürer ve bitmez aşkla şiirler.Çünkü hep sürer insanlığın aşkı.
Ok gibi bakışların,yay gibi kaşların ,bal dudakların hep olmuştur.Fuzuli’ den Baki’den,Şeyh Galip’den bu yana yazmışlar bu tufanı.Evet tufan dedim.Sakın yanlış anlama bu Nuh Tufanı gibi değil,gönül tufanı.
“Gelmedin görmedin halimi perişan eyledin;görse ki ahvalimi kafir imana gelir”demiş büyük üstat Fuzuli.Bu tufan değil de peki ne?
“Bende mecnundan daha fazla aşıklık özellikleri var sadık olan aşık benim, mecnunun sadece adı var” demiş Fuzuli.
Herkes aşk yazar ama herkesin aşkı pek güzeldir.Mecnun da kim olmuş; aşık kim deyin,en büyük aşık benim derim.
“vücudumu onun ayrılığında öyle hafif kıl ki ;hafif esen sabah rüzgarı bile ulaştırabilsin ona beni”
Ey beni dertlerden derde sürükleyen ve ardına bile bakmadan hasretinle imtihan eden peri;hasretin ölümken gitmeden mezarıma toprağı sen koy.Sen üzerimi kapat hicranınla ,çünkü ben sensiz bir hiçim.
Ey gönül bu satırları sana yazdım,sen ki bu satırlardan daha iyisine layıksın.Eksik olduğum yerde beni eleştirme çünkü en büyük satırları kalbime yazmışım.
YORUMLAR
Ey gönül bu satırları sana yazdım,sen ki bu satırlardan daha iyisine layıksın.Eksik olduğum yerde beni eleştirme çünkü en büyük satırları kalbime yazmışım.
.
.
.
muhteşem bi eser. zengi ve doyurucu bir anlatımınız var.zira her ne kadar bazıları aksini iddia etse de , aşk dediğin bugün var yarın yok cici bir histen ibaret değildir.çünkü aşk, hayatın asıl özü ,esas gayesidir. mevlananın bizlere hatırlattığı üzere, gün gelir herkesi, ondan köşe bucak kaçanları bile ,hatta"ROMANTİK" kelimesini bir suçlama gibi kullananları dahi kıskıvrak yakalar aşk...
.
.
.
kaleminzin ve duygularınızın daima çağlaması dileğiyle
mozturk
Hasret yetmezliği......gönül tufanı.......ne güzel sözler.......tam bana göre bi yazı....aşkı çok güzel anlatmışsınız....(bana aşk şairi diyene bakın!!!)