- 767 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ONDAN SONRA
Uzun ikna turlarından sonra Ermeni mahallesinin 17 yaşındaki güzeller güzeli ve yoksul aile kızı ZIVART, mahallenin zengin ve yaşlı 75 yaşındaki MIGIRDIC bey ile evlendirilir.
İlk gece Mıgırdıc bey ölür. Durumu şüpheli bulan savcılığın açtığı dava sonucunda; mahkemede hakim sorar:
"Kızım anlat bakalım nasıl öldü?"
Zivart, utangaç ve ermeni şivesiyle anlatır:
"Valla hakim bey, malumunuz zifaf gezesi... Mıgırdıc bey üstüme geldi, basladi titremege... Ben zanetim geloor, meger gidoormus !"
ONDAN SONRA;Yatak odasının kapısını açtı. Heyecanlıydı. Kapıyı açık tutup odaya önce senin geçmeni bekledi.
Onun önünden içeri geçtin. Göz ucuyla bir bakıp gülümsemeyle teşekkür ettin. O ise heyecandan seni görmüyordu bile...
Kapıyı kapatıp geldi. Önünde dikildi. Yüzündeki duvağı kaldırdı, yüzünü açtı. Sevgiyle baktın. O da mahcup bakışlarla karşılık verdi. Cebinden çıkarttığı kırmızı bir kurdeleye dizili beşi biryerdeyi yüz görümlüğü olarak boynuna dolayıp bağladı.
Ellerini avuçladı, dudaklarına kaldırıp öptü.
Ellerini tutan ellerinin buz gibi olduklarını fark ettin. Şubat ayındaydınız. Kıştı, ama kaloriferler açıktı, oda sıcaktı.
Az zorlayarak ellerini çekip kurtardın.
Sanki ellerini çekme sebebiymiş gibi, "Çok ışık..." dedin.
"Işığı kapatayım mı?" dedi.
Cevap vermedin.
Elektrik düğmesine uzanıp odayı kararttı. Karanlıkta sıkılmadan soyunmanı umarak beklemeye başladı.
Karyolanın kenarına varıp, ne yapacağını bilemez gibi hareketsiz dikildin.
Halbuki ne yapacağını bilemeyen oydu. Gelmeli, gelinliğin sırtındaki fermuarı indirmeliydi, ama akıl edip harekete geçmiyordu bir türlü...
Onun yerine, "Bir şeyler içelim mi?" diye sordu.
İçinden, içki içmenin zamanı mı şimdi, diye geçirip kızdın, ama sabrederek ses etmemeyi tercih ettin. Öylesine, "Bilmem," deyip geçtin.
O, ceketinin cebinden yassı bir konyak şişesi çıkartıp kapağını açtı. "Bardaksız içersin, değil mi?"
Yine, "bilmem," diyerek karşılık verdin.
"Al iç! Bir kaç yudum kanyak iyi gelir..."
Karanlıkta uzatılan şişeyi el yordamıyla tutup başından diktin. Boğazın yandı, öksürmeye başladın.
Gülmeye başladı. Karanlığa rağmen dişlerinin parıltısını fark edebiliyordun. Şişeyi ona uzattın.
Aldı, o da içti.
Sana geri uzattı. Şişenin dibindeki az bir şey kalmış olan kanyağı bir dikişte içip bitirdin.
Başın dönmeye başladı. Sarhoş olmuştun. Ayakta dikilmeyi sürdürmek istemedin. Kendini sırtüstü karyolanın üstüne attın.
O bir sigara çıkartıp yaktı. İçmeye başladığında sen sızıp kaldın...
ONDAN SONRA;Zifaf Gecesi hissedilenler, az heyecan, az mızmızlıkla geçip gider...
Kadın açısından hiç yaşamadığı bir duyguyu yaşayacağı için zor bir gecedir ve korkmasına neden olur. Erkek için de hayatını birleştireceği kadınla ilk deneyimi olacaktır. Bu yüzden onda da başarılı olma duygusu ve korkusu hakimdir.
İlk ilişki sırasında kadın belki bir acı duyabilir, ama konum bunun detayları değil.
Anlatmak istediğim Vajinismus dediğimiz vajen çevresini saran kasların spazmı sonucu cinsel ilişkinin imkansız ya da çok ağrılı hale gelmesidir. Bu sıklıkla baskılayıcı cinsel yetiştirme sonucu yani aile ve sosyal çevre olarak cinselliğin kötü, yanlış bir şey olduğuna inanılarak yetiştirilen veya çok acı duyacaklarına inanan kadınların cinsel ilişki yaşayacakları sırada bilinçaltının koruma dürtüsü ile vajen girişindeki kasları kasması sonucu oluşur.
Kadın için çok zor bir problem olan bu rahatsızlık hakkında cahil erkekler, ne yazık ki, kadınlara işkence çektirmektedirler. Sakin olmak, belki belli bir süre ilişki denemesine ara vermek veya birkaç gün ertelemek problemin çözümü için şarttır.
Bu arada kadını rahatlatmak ona yaşanacakların evli çiftler arasında hak olduğunu, ayıp olmadığını ve ona zarar vermeyeceğini anlatmak gerekir.
Eğer yeni denemelerde aynı sorun sürüyorsa yapılması gereken şey profesyonel yardım almak olmalıdır. Konuya vakıf bir hekim çok yardımcı olacaktır.
Hekiminiz sizin hem bedensel hem psikolojik olarak rahatlamanızı sağlayabilir.
İdeal olanı cinsel hayatınız başlamadan önce bir hekime muayene olmak, cinsel ilişkiye engel bir halinizin bulunup bulunmadığı veya cinsel ilişkide size rahatsızlık yaratabilecek bir sorununuz olup olmadığını öğrenmektir. Ayrıca ilk cinsel deneyiminiz için hekiminizden uyarı ve öneriler almak hem sağlık bir cinsel başlangıç yapmanızı hem de bundan sonraki cinsel hayatınızı mutlu sürdürmenizi sağlayacaktır. Düzenli hekim kontrolünde olmak yaşam kalitenizi arttıracak ve sağlıklı bir cinsel hayat sürmenizi sağlayacaktır. Bundan dolayı şikayetiniz olsun olmasın her altı ayda bir doktor kontrolünden geçmeyi ihmal etmeyiniz...Ondan sonra, okumadığınız yazılarımda buluşmayı sürdürmek üzere...
Nurten Paracıkoğlu, Sarımsaklı, 26 Eylül 2015...
ONDAN SONRA Yazısına Yorum Yap
"ONDAN SONRA" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
26 Eylül 2015 Cumartesi 04:23:55
Yahu hem mizah, hem de eğitici ve öğretici mükemmel bir yazı.
Ah Kemal ahhh. Hanım bana bakmaktan yazı mazı yazamıyor dediği için, ben de '' bu gün kimler ne yazmış'' diye merak edip yeni yazılara bakmadığımdan kaçırmışım bu seriyi.
Sondan başlayarak geriye doğru okumak şart oldu artık.
Kutlarım.
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.