- 475 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fark Var
Ak Parti Hükumeti ile Eski Hükumetlerimizin Kürt sorununa bakışındaki fark:
Eski hükumetlerimiz Kürt halkını sefalete terk edip, suçlara yönelik cezaları hafifleterek mesela idam cezasını kaldırarak “Apoyu ipten alarak” Pkk’nın doğuda zemin bulmasına, militan toplamasına ortam sağladılar.
Yani Kürt Halkını ülkemize düşman etmeye zemin hazırladılar.
Ak Parti Hükumeti ise, Kürt halkına eşit hizmet vererek, gasp edilmiş haklarını iade ederek,
eski Hükumetlerin yabancılaştırmaya, terörize etmeye çalıştığı halkımızı yeniden Türkiyelileştirmeye çalıştı.
Pkk ile etkin Mücadele ederek, cezaları ağırlaştırarak, Kürt vatandaşlarımızı Pkk’nın baskısından kurtarmaya çalıştı.
Hem barış süreci öncesi, Irak ve Suriye’ye etkin sınır ötesi harekat yapan da yine Ak Parti Hükumetiydi.
Bunları unutuyoruz, fakat şimdi anlaşılıyor ki, Pkk’nın Abdullah Öcalanın ve Hdp heyetinin O zaman Başbakan
olan Cumhurbaşkanımızın başlattığı Çözüm sürecine evet demelerinin tek sebebi, Ak Parti Hükumetinin Pkk’yı
bitirmeye kararlı olduğunu daha o yıllarda anlamış olmalarıydı.
Vakit kazanmak istediler, Ak Parti iktidardan düşene kadar sabredeceklerdi. Ancak ne 27 aralık, ne Gezi ne
Kobani olayları ne ittifaklı seçimler Ak Parti Hükumetini götüremedi.
Çözüm Süreci doğuda hızla meyvelerini vermeye başladı.
İnsanlar huzur ortamına, yatırımların artmasına, yapılan hizmetlere memnun oluyordu.
Zaten Pkk’nın varlık sebebi, halktan destek bulmasına sebep olan etkenler, doğuya yol, su, elektirik, yatırım gitmeyişi değilmiy di?
Türkiye’de ilk defa bir Hükumet Pkk’nın varlık sebebini ortadan kaldırmaya muvaffak oldu.
Aslında Pkk’nın varlık amacı bunların hiç biri değildi. Bunu Ak Parti öncesi Hükumetler de biliyordu.
Terörün Kürt halkı nezdinde kabul görmemesi için bu sebeplerin ortadan kaldırılmasına çalışılabilirdi, ama yapmadılar yapanı da engellediler.
Rahmetli, Turgut Özalı, ve Necmettin Erbakanı engelledikleri gibi.
Yani Pkk’nın yeniden saldırıya geçmesi, çözüm sürecinin kötüye gitmesinden değil, tam aksine çok iyiye gitmesinden oldu.
İster numara olsun, İster samimi olsun Abdullah Öcalanın Barış çağrısı da Pkk’ yandaşı Kürtler üzerinde etkili oldu.
Kandil Öcalanı’da devre dışı bıraktı.
Tarihlere bakın Ak Parti hükumetine yönelik en ağır saldırı ve eleştiriler, Kuzey ırak petrolünün Türkiye’ye akışı, Cumhurbaşkanımızın Başbakanken Doğuda Barzani ile yaptığı görüşme de, Barış sürecini Tüm Doğu Halkıyla Kutlaması ve Dünyaya Barışımızı ilan etmesinin ardından geldi.
Chp ile Hpp’nin yardımlaşması, yalnız son seçimde olmadı, Chp sözcüsü Haluk koç şimdi, " Hdp’yi
Türkiyelileştirmek için oy verdik, bunları yapsın diye değil" diye açıklama yapıyor ama Chp Gezi olaylarında da Pkk’nın gençlik yapılanmasıyla iş birliği yapıp ortalığı darma duman etmişti.
Kemal Kılıçtaroğlu ortalık yangın yerine dönmüşken çıkıp " Gençler tarih yazıyorsunuz biz arkanızdayız, siz ülkenin gururusunuz" " Hükumet istifa" diye açıklamalar yapıyordu.
Sonra Kobani Olaylarına Gezicilerin destek verdiğini gördük.
Yine Chp ve Hdp İç Güvenlik Yasasının çıkmasına engel olmak için Meclisi el birliği ile kitledi.
İç Güvenlik Yasası çıkmasın diye Mecliste birlikte oturma eylemleri yaptılar.
Hem zamanında, Doğuda Başbakan Barzani görüşmesine de Chp ve Hdp yine benzer olumsuz tepkiler vermişlerdi.
Yani Chp, Hdp ile Gezi’de beraber, Kobani’de beraber, Güvenlik Paketini engelleme de beraber ve Seçimde beraberdi.
Yani Chp, Hdp’nin Türkiyelileşme gibi bir fikri olmadığını başından beri biliyordu.
Şimdi bize böyle olacağını bilmedik masalları anlatmayın.
Siz zaten, vatanına bağlı, ülkesi için seve seve canını veren Kürt halkını yanlış politikalarınız yüzünden bir başka bayrak sallar hale getirdiniz.
Zaten bizim kardeşlerimiz olan insanları yabancılaştırdınız.
Sizin bu saatten sonra Ülkemiz için hayırlı bir iş yapacağınıza inanmıyoruz, sizin Hdp’yi Türkiyelileştirmek gibi bir amacınız yoktu.
Bilerek barış sürecini baltalayacak bir unsuru Söz sahibi hale getirdiniz.
Ülkemiz üzerinde oynanan oyun çok büyük.
Bir ülkede, muhalefet partileri, iktidar olmak için hükumeti eleştirebilirler.
Ancak muhalefet ile terörist el ele hükumeti devirmeye çalışıyorsa, orda durup düşünmeniz gerekir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.