- 467 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Akıl Nimettir / Bilene…
Kurban can almak, güç konuşturmak ya da merhametin tartışılacağı bir konum değil, bir duruş sergilemek, tarafını belli etmek, kulluğunu göstermektir...
Olacak olan olacaktır.
Olanda hayr vardır.
Hayr (kişi aklına göre olmamış gibi ise de) olandadır...
Kader işler, işler de kaderdir.
Emirleri sorgulayan sorgulanır.
Ya dediğinizi oldurabilin ya da kanun koyucunun yani Kurban olanında olmayanın da sahibi olan Zât’ın mülkünde akıl verirken iki kez düşünün.
Ecele kurban olan insanın son anlarında vicdanı film şeridi gibi gözlerine indirildiğinde an an artı eksilerini bir bir izlerken acaba başa dönseydi kim imiş on sekiz bin âlemin sahibi ve tüm her şeyi hikmetle iç içe gizleyen bütün her bir şeyi?
Ve sonunda hep güzel sonuç verdiren, mutlak olarak iyi ki bu böyle olmuş dedirten...
Kim?
Kimi sorguluyorduk biz?
Bir daha düşünülecek değil, hiç akıldan çıkarmamaya gayret etmek gerek...
İnsan zaman suyunda akıntıya kapılmışken, hükümler akışında hikmetle yol alırken, zalim ya da âlim ayırt etmeden adalet ile muamele eder.
Ne set olanı dinler ne de işine karışılsın ister. Asûde bir şekilde kulluğunu rahmetiyle seyreder...
O öylesi muhteşem sanat ki; bir yandan itaat ya da isyanı belirlemek için sebepler gösterirken, inançlı inançsız ayırmaksızın herkesin istediğini değil de aslında ihtiyacı olanı verirken, hiç bir şekilde iradesine müdahil olmadan, isyanına bakmadan yine de kulunun menfaatince hareket eden muhteşem bir zât-tır yaratılış kanunlarının sahibi…
İsteyen dinler istemeyen de başka bir mevki belirler başka âlemlerde kendine.
Seçimler ülkesindeyiz ya, herkes hürdür fikrinde.
İrade ise imanî ve vicdani bir meseledir.
Kulluk bilincine sahip her birey yani bu dünyada neden var olduğunun farkına varabilen, vicdan, iman, şefkat ve merhamet sahibi her kişi hatta eti hiç haz etmeyen biri de kurban keser bu minvalde.
Namaz kılmasa da kılana yer gösterebilir bir secdelik yeri ya da oruçlu olanın yanında kalbî hassasiyetini öne çıkarabilir.
Bu insani vasıfların hayattar olduğunu gösterir. Kendisine biçtiği değer üzerinden diriltirken dirilir de...
İyi olmanın ödülü iyi olabilmektir. Çoğu insan iyiliği kelimelerde tanır, seçkinler ise kaybetmek pahasına insanlık için yaşar ve yaşatır...
İşte öyle; yaratan ve yaratılan ilişkisi sırlarla dolu bilmece!
Bunu anlayabilmekse çok çok önemli bir mesele...
Zehra Asuman- Denemeler
24.09.2015
Hayırlı bayramlar cümlemize, sağlık ve afiyetle hep beraber nice senelere.
YORUMLAR
Ben bunu izah için "lailahe illa allah"tanan başlamam gerek. Neresinden izah etsem burada yetersiz kalır. Eğer itirazınız varsa hassasiyetiniz de vardır. Bu vicdan hassasiyetinizin çapını pozitif yönde genişletirseniz, islamı anlamaya iyi niyetle başlamaya yönelirseniz. O size kendisini en makul şekilde izah edecektir....
İyi bayramlar. Saygılar...
Bir can yaratılıyorsa bir can o cana kıymaya hak'kı haktan mı alır? Hak'a varan can bunun sorgusunu sormayacak mı? Tabiatta yenilemeyen diğer hayvanların öldürülmesi yasaklanırken eti yenilebilen hayvanların kurban edilmesi neden? Tanrının kurban, adaklar'a ne derece ihtiyacı var?
Mesele her can'a saygı ise saygısızca öldürülen canların sorusuna insan neden düşmez?
Din ne der bunlara ? İnanç kurbanın içinide dolduran bir ihtiyaç mi?
İyi bayramlar
saygılar