- 1150 Okunma
- 14 Yorum
- 2 Beğeni
BURUK DA OLSA BAYRAM İŞTE…
Yarın Bayram.
Böyle bir güne pek yakışmayacak ama akılda kalsın diye özellikle bu gün yazıyorum:
Neyzen Tevfik’in meşhur şiirini bilmeyen yoktur.
Der ki:
Be Hey Dürzü
Ne ararsın Allah ile aramda!...
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda
Baş açığa niye türban sorarsın?
Rakı, şarap içiyorsam sana ne?
Yoksa sana bir zararım, içerim.
İkimiz de gelsek kildan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim
----------------------------------------------------------------------
-Namaz kılıyor musun?
+Be hey dürzü. Benim namazımdan sana ne?
- Oruç tutuyor musun?
+Be hey dürzü. Benim orucumdan sana ne?
-İçki de içiyorsun galiba.
+Be hey dürzü. Benim içkimden sana ne?
------------------------------------------------------------------------------------------
+Niçin kurban kesiyorsun? Kurban kesmek vahşettir, hayvan katliamıdır.
- Be hey dürzü. Benim kurbanımdan sana ne?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Bu sene Müslümanlar olarak dünyanın her yerinde çok kurban verdik. Hâla vermekteyiz.
Türkiye olarak bir yandan teröre her gün yeni kurbanlar verirken öte yandan yüz binlerce insan ölümüne mülteci olabilmenin savaşını veriyor.
Ben Fethiye’de yaşıyorum. Bu gün dört gündür yağmur yağıyor burada. Düşündüm. Ya başımı sokacak bir evim ( kira da olsa) olmasaydı? %90 özürlü çocuğum, beş yaşındaki torunumla açıkta yaşamak zorunda olsaydım????
Düşüncesi bile insanı ürpertiyor.
Aslında söylenecek o kadar çok şey var ki. Ve bilirsiniz ben uzun yazmaktan da kaçınmam kolay kolay ama bu sefer kısa kesmeli.
Her şeye rağmen mübarek Kurban Bayramının tüm dünya Müslümanlarına huzur ve barış getirmesini dilerim.
Bir dahaki Kurban bayramına terör belasından, mülteci sorunundan, tüm dünyada ezilen, horlanan, katledilen, esaret altında inleyen Müslümanların ya da Müslüman olmayan insanların azabı yüreklerimizde olmaksızın, girmeyi nasip eylesin Yüce Rabbim bizlere inşallah.
Bu arada…
1- Kurban kesin Allah rızası için. Vahşet yapmayın.
2- Allah için kurban, küp için kavurma olmasın kestiğiniz kurbanlar.
3- Fakir fukaranın ve komşular ile yakın akrabaların haklarını tam olarak ayırın.
4- Kapınıza gelen fakiri boş çevirmeyin bu günde.
5- İnsanların sadece ete ihtiyacı yok. Madem ki kurban kesecek kadar maddi gücünüz var o halde fakire, yolda kalmışa, borçluya, biçareye, mülteciye , hastaya, yaralıya, yaşlıya, sakata para yardımı da yapın lütfen.
6- Şunu asla unutmayın:
Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Fakat O’na sizin takvanız (Allah’a karşı gelmekten sakınmanız) ulaşır. Böylece onları sizin hizmetinize verdi ki, size doğru yolu gösterdiğinden dolayı Allah’ı büyük tanıyasınız. İyilik edenleri müjdele.
HACC SURESİ 37. AYET.
Memlekette kurban olarak en çok dana kesildiği halde Kurban bayramı mesajlarında neden hep koç resmi paylaşılır?
Bir değişiklik olsun yapalım dedik ))))))))))
YORUMLAR
Bayramınız mubarek olsun Sami abi güzel bir yazıydı.Kısa olunca da oluyormuş demek ki .Ayet çok güzel,güzel ötesi mukemmel...
Espri yapmaya çalışmışsın ama olmamış hüznünü okudum sanki... Sanki bunu palyaço söyledi(Turgut Uyar)
Nazlıcan Su tarafından 9/25/2015 11:49:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Yazıyı çok iyi okumuşsun... ( Okumak anlamında değil, anlamak anlamında )
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
Hocam Neyzen tevfik in şiiriyle çok güzel gönderme olmuş bir yerlere Sizlerin ve tüm edebiyet defteri dostlarımın kurban bayramını kutlar sağlık ve mutluluk içinde güzel bir bayram geçirmelerini dilerim saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Bir kez daha selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyor, ellerinden öpüyorum bir kez daha.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
Sayfanızda tüm edebiyat defterinin ve takipçilerinin kurban bayramını Kutlarım. Müslüman alemine acisiz, ağrısız dertsiz tasasiz nice bayramlar dilerim. Inşallah yaşanan tüm kötülükler son bulur. Dünya’da yasanan savaşlar bir an önce biter. Kaleminiz susmasın yureginize sağlık
Fatma Oral tarafından 9/24/2015 1:45:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
Tam yeride bir tespit, tüm kalbimle katılıyorum size ...Adetten olmuş işte kutlanacak bir bayram yok yurdumda ama yinede iyi bayramlar olsun..Güzel yazınız içinde kutlarım.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Eevladına ya da sevdiği genç insana '' Koçum benim'' diyen bir milletiz. '' Danam benim'' değil ))))))))))) Ondan herhalde biraz da...)))))
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyorum