- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kayıp giden gençliğimiz...
Bir toprağı “VATAN” yapan değerlerin başında o toprağın üzerinde yaşayan, o toprağın nimetlerinden faydalanan insanların kullandıkları “DİL” gelmektedir…
O insan topluluğunda birbirlerinin arasında kurulması gereken ve o topluluğu “MİLLET” olarak tarihe mal edecek olan en temiz ve en gerçek çimento yine “DİL”dir…
Şarkılarda anlatılan, şiirlerde dillendirilen duyguları en güzeli ile yaşatan değer o milletin kullanmakta olduğu kendi dilidir…
Dil bir milletin kimliğidir…
Bir milletin kimliğini bozmak için o milletin dilini bozmak ve insanların kendi aralarında anlaşmakta kullandıkları kendi dillerinin içine yabancı kelimeler eklemek yeterlidir. Zira; bir milletin kimliği olan dili kullanılması aşamasında kullandıkları her kelime ve her harfin bir anlamı vardır. Ve o insanlar topluluğu o anlamları bilerek kelimeler kurar ve aralarında anlaşabilme imkanına sahip olurlar.
Şimdi; son 50 – 60 yılımızı araştırdığımızda bu Türk Milleti’nin mayasının sağlam olduğunu gören ve bu milletin arasına nifak sokamayacağını anlayan düşmanlarımız bizi “BİZ” yapan en büyük kimlik belgemiz olan DİLİMİZİ bozmak yoluna gitmişlerdir… Ve çok ama çok hazindir ki; bunda oldukça muvaffakiyet elde etmişlerdir…
Şu yaşadığımız dönemde bilhassa 17-25 yaş aralığındaki gençlerimizin yarısından fazlasının kimliğinden habersiz olduğunu üzülerek görmekteyiz… Ne kullandığı kelimenin anlamından haberdar ve ne de kullanmakta olduğu güzel dilinin evrenselliğinden haberdardır… Varsa yoksa yabancı hayranlığı, varsa yoksa gerçek İngilizlerin karşısında oldukça komik duruma düştüğünün farkında olmadan öğrenmeye çabaladığı İngilizce ile tafrasını atma hevesleri içinde cebelleşmekte gençlerimiz… Oldukça acınası bir durum değil de nedir bu durumumuz?...
Konuyu kaleme almamın asıl nedenine gelecek olursak; bir TV’de yapılmakta olan şarkı yarışmasında yarışmacıların yarısından fazlası yabancı orijinli parçalar seslendirmektedirler… Sanki matah bir eylem yapıyorlarmış gibi…
Tamam İngilizce şarkı öğrenmek, icra etmek ve uygulamak yapabilirsin; buna saygı duyabilirim. Ancak bir yarışma içinde ekrana çıkan 10 yarışmacının neredeyse 7-8 tanesinin de İngilizce parça söyleyip bundan prim kazanmaya çalışması benim içimi acıtan, kendi benliğimizi kaybetmiş olduğumuzu gösteren bir gerçektir…
Kendi geçmişine düşman olarak yetiştirilen, kendi geçmişinden utanan bir nesil yetiştiren bu eğitim sistemine her kim hangi şekilde etken olduysa, hangi şekilde bir maşalığın müsebbibi olduysa bilinmelidir ki elimizden kayıp gitmesine neden olduğu bu nesillerin içinde kendi aile bireylerinden kişilerin varlığı da mevcuttur ve tarihin karanlık ve utanç verici detaylarına vakıf olacak yarınlardaki insanlar tarafından hayırla anılmayacağı da bir gerçektir…
Kısaca…
Dilimizi kaybettirenlerin, kaybettirmeye çalışanların ve bu mecralara hizmet ettiğinin farkında olmadan bu yangına benzin dökenlerin yabancı dile olan hayranlıkları ile gizledikleri “kendi geçmişinden utanma alçaklıkları”nı tarihin kara sayfalarında bir utanç vesikası olarak okuyacak olanlar yarın ki insanlar; şu anda yaşamakta olan insan topluluğumuzun bu pespayeliğe prim tanırcasına destek olmasını, ses çıkartmamasını ve kabullenmesini hayırlarla yâd etmeyecektir…
Metin Kaya İLHAN
Faroz
TRABZON
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.