- 1215 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
" AMİRİM"
Kolay, ya da zor. Bir çoğunuzun işi var.Ama iddia ediyorum. En zor benim ve benim gibi olanların işi…Ben ne mi yapıyorum? Emekliyim. Allah’tan bu defterimiz var da ona sığınıyoruz.
Sitenin bahçesinde kitap okuyordum. Trafik polisi komşum, can dostum da göreve
gidiyordu.Ben onun giyinişine, yürüyüşüne hayranımdır. İşini iyi bilir. Arkadaş, dost
canlısıdır.
"Gel abi, bana takıl. Bu günün biraz şenlensin."
"Hayırdır ?"
"Hele gel sen. Uygulamaya gidiyorum." - Uygulama dediği radarla yol kontrolü.-Ekip aracına bindik. Ayrıldık şehirden. Başka bir polis de sivil bir araçta bize katıldı. Sonra birden o araç kayboldu. Radar aracıymış. Sürücülerin göremeyeceği bir yere saklanması
gerekiyormuş.Biz şehirden 25-30 Km. uzakta bir yerde park ettik. Bekliyoruz. Telsizle devamlı plaka anonsları yapılıyor. Anons edilen araç durdurulup ceza kesiliyor.
Sürücüler cezayı duyunca, hemen savunmaya geçiyor. 60Km.nin üzerine hiç çıkmamışlar. Radar yanlış görmüş.
"Tabii tabii haklısınız" diyor. Ama cezayı da kesiyor arkadaşım.
Bizim durduğumuz yerin yanında, doğal bal satılıyor.Arkadaşım bana şaka olsun diye, ya da sivil olduğum için devamlı;
"Amirim… Amirim…" diye hitap ediyor.
Değişik bir gün, değişik bir ortam. Ben çok mutluyum. Beni mutlu eden en önemli neden de;
"Amirim" denmesi.
Ben havaya girmişim. Bazen ceza kesilmesi gereken sürücülerin avukatlığını bilyapıyorum.
"Bu sürücü haklı. Ona ceza kesme"diyorum.
Arkadaşım beni getirdiğine getireceğine bin pişman. Resmen görevine müdahale ediyorum. Ya saygıdan ya da amir olmadığım ortaya çıkmasın diye bir şey demiyor. Diyemiyor.
Görev bitti geri döneceğiz.Doğal baldan almak istedim.
"Ne kadar bunlar?"
"Estağfurullah amirim. Senden de mi para alacağız? Sen istediğini göster ben hazırlayayım."
Ben amirim. Doğruyum. Prensip sahibiyim.Yolu tutan polisi de çağırdım.
"Gelin buraya. Siz bu garip satıcının ürünlerini para vermeden mi alıyorsunuz? "
Satıcı; şaşkın, üzgün, suçlanmış gibi…
"Ekmek, kuran çarpsın amirim. Veriyorlar parasını."
"Peki, niye benden para almak istemiyorsun?"
"Amirim sen her zaman gelmezsin de ondan."Diyor titreyen sesiyle.
"Olmaz arkadaşım olmaz. Paranı alacaksın. Sen evinin nafakasını karşılamak için burada satış yapıyorsun. Parasız olur mu hiç?" Bağırıyormuşum. Farkında değilim. Arkadaşım belli etmeden kolumu çekti. Kendime geldim.
"O zaman bir şartla alırım. Madem ısrar ediyorsun. Benden kâr alma. Bu polisarkadaşlarıma da normal fiyattan ver."
Paketler hazırlandı. Benden az bir ücret alındı. Polis arkadaşlar da ihtiyaçları olup
olmadığına bakmadan, mecburen bal aldılar. Benim ödediğimden çok daha fazla para
ödediler.
Oradan evlerimize gitmek için ayrıldık. Yolda arkadaşımı uyardım.
"Yavaş sür yavaş. Hızlı gidenlere ceza kesmesini biliyorsun."
Cevap vermedi.
Eve geldik. Araçtan inince koluma girdi.
"Bir; sen trafikçi değilsin.
İki; amir hiç değilsin.
Üç; emeklisin. Hiç yaptırım gücün kalmadı.
Dört; Senin sözün ancak evdekine geçer. Gerçi ondan da şüpheliyim ya neyse…"
Haklıydı.
O günden sonra Site komşuları bana;
"Şu bizim trafikçi seni bahçede görünce arka kapıdan çıkıyor. Hayırdır? Diye soruyorlar.
"O amirini iyi bilir "diyorum.
Ne kast etiğimi bilmeseler de yine de gülüyorlar.
Olsun bir günün amirliği amirliktir…
Hayatta böyle tatlar da olmazsa yaşamak neye yarar ki?
YORUMLAR
Amirim.
Kusura bakma. Gözümden kaçmış bu yazı.
Çok çok gülerek okudum. Biraz da babamın başından geçen bir olayı hatırladığım için güldüm. Ama rahmetli babam senden çok daha farklı davranmıştı))))))))
Oku istersen kısa bir yazıdır.
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=88682
Selam ve sevgilerimle.
Gülümseyerek okudum Bedri abi. Sen haksızlığa boyun eğmezsin.
Bu arada K. bayramını kutlar sağlıklı nice uzun yıllar dilerim. Selamlar.
Bedri Tokul
Bende senin bayramını kutlar
Hasretle öperim gözlerinden...
“Olmaz arkadaşım olmaz. Paranı alacaksın. Sen evinin nafakasını karşılamak için burada satış yapıyorsun. Parasız olur mu hiç?”
Bal, her ağızda tatlıdır. Mevlâna
Evet Bedri komutanımız, kaleminizdeki petek petek sözleriniz, balmumu gibi yumuşak ifdelerinizle, dersler verdiniz her birimize bal tadında hemde...
Saygılarımı bıraktım.Slm.larımla...
Bedri Tokul
Bal üstü kaymak tadında...
Çok teşekkürler Oya Hanım.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
İlahi komutanım, senin komşu balları bedavaya götürüyormuş demekki seni bir daha yanına almamış.
Boş ver sen, bizim amirimiz ol yeter, eğriyle doğruyu birbirine karıştırmadan ama Amirimm :-)
Bayramın mübarek olsun
Bedri Tokul
BİZİNDE BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
Selam ve Saygıyla...
Bedri Tokul
Selamlarımla öptüm gözlerinden.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
Bayramınız kutlu olsun daha nice bayramlar mutlu geçer inşallah diyerek başladım sözüme
Yazınızı okuduktan sonra her Amirin amir olup olmadığına kuşkuyla bakacağım radara takılıp ceza yemiştik daha önce o gün geldi aklıma hastaneye yetişmek üzere hız yaptığımız halde affedilmemiştik SİZİN AMİR OLDUĞUNUZ ARABA OLSAYDI BİZE CEZA YAZMAZDI tebrik ederim yazı çok güzeldi aldığınız bal gerçekmiydi bari o kadar sahtelikler içinde saygılarımla
Bedri Tokul
Eğer sahteyse de günahı satanın boynuna !!!
SEVDİKLERİNİZLE NİCE MUTLU BAYRAMLARA...
Bedri Tokul
"Bayram gelmiş neyime...." diye başlayan bir türkü vardır.
Senin gibi gerçek dostlar olduktan sonra insan kendini hiçte garip hissetmiyor.
Sizinde bayramınız bal,diğer günlerinizde bal şerbeti tadında geçsin.
Selam ve saygıyla...
Bedri hocam ömrünüz çok olsun. Okumaktan o kadar büyük keyif aldım ki ve üslubunuz, aktarımınız eşsizdi. Yüreğiniz dert görmesin.
Hayırlı bayramlar dilerim efendim ailenizle ve tüm sevdiklerinizle beraber nice nice bayramlara İnşallah.
Saygılarımla hocam...
Bedri Tokul
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Selam ve Saygıyla...
Kaleminize sağlık, Bedri Bey. Çok güzel bir hatırayı çok güzel bir üslupla bizlerle paylaşmışsınız. Siz o günü yaşarken keyif almışsınız, biz de okurken aldık o keyfi.
Selam ile.
Bedri Tokul
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Bedri Tokul
Seninde bayramın bal tadında olsun...
Selam ve sevgiyle...
AMİRİM: SENİN O HALİNİ BİR AN GÖRÜYORUM DA....gülsem mi ağlasam mı diyorum...ama sen gerçekten amir olsaydın günde üç defa tayinin çıkardı.....sebep ceza yazmıyorsun diye...aldığın her şeye para ödüyorsun diye....yine bir güzelliğin içindeydin usta ......sevgi ve saygılarımla
Bedri Tokul
Önce gülünecek sonra da ağlanacak haldeydim...
Sen adamdan anlıyorsun!!!
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
CANIM KOMUTANIM, SENİN VE TÜM AİLE BİREYLERİNİZİN KURBAN BAYRAMINI KUTLARIM VE HERKESİN ELLERİNDEN ÖPERİM.
2012 de aldım arabayı, hiç radar cezam olmadı derken, fenni kontrole götürdük, beş tane radar cezan var, onları öde gel, yoksa muayene yok dediler... gittik, cezalarıyla ödeyip fenni muayeneyi yaptırdık... halbuki ben dikkatli sürücüyümdür, 190 dan daha hızlı hiç sürmem... bişi söyle şu memurlarına da, haberim olmadan ceza kesmesinler, haber versinler ki, rüşvetle filan yırtmaya çalışalım... sahi bi de yanlış yere park ettin ceza kesmişler, güya Konya Aksaray yolunda yol üzerinde ...vallaha billaha hiç geçmedim bu arabayla o yoldan... te 20 sene evvel bir reno tsx ile gittiydim... haram zukkum olsun aldıkları paralar, hep kazıklıyorlar beni...sahi, o denetimde senin hissene düşern rüşvet ne kadar oldu komutanu? Kurban parasını kurdardın mı? Harbiden söyle, kimseye demem valla, bir arka bacak yollarsan...
Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...
Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmış.
Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve
yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler...
Tebriklerimle... Saygıyla...
Kemnur tarafından 9/23/2015 1:50:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Kemnur
Kemnur
Bedri Tokul
BENDE SENİ ÇOK SEVİYORUM.HASTANEYE YATTIĞINIZI DUYUNCA
ÜZÜNTÜMÜ DEFDERLE PAYLAŞACAK BİR YAZI YAZDIM.
TÜM DOSTLARDAN SİZİN İÇİN HAYIR DUALARINI EKSİK ETMEMESİNİ
DİLEDİM.
ÇOK ŞÜKÜR HAYIRLISI İLE İYİLEŞTİNİZ.ARAMIZA DÖNDÜNÜZ.
ANCAK ESKİ SAMİMİ İÇTEN YORUMLARINIZI GÖREMEYİNCE
"SANA NE BENİM HASTALIĞIMDAN" DİYE DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ KANISINA
VARMIŞTIM.
YANILMIŞIM.
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
ÖĞRETMENİME DE SELAM SAYGILAR...
Kemnur
Üstadım 'Bayramlık' bir muhabbet okudum...
Her zamanki gibi hoş anlatımınızdan...
Komşularınıza imrenmedim değil...
Hayırlı bir bayram dileklerimle...
Saygılarımı sunarım.
Bedri Tokul
Sizlerinde bayramı kutlu olsun.
Selamlarımla...
Güldürdün Amirim VAROL. Saygılarımla hayırlı bayramlar dilerim Amirim.
Bedri Tokul
Sizlerinde bayramı kutlu olsun.
Selam ve saygıyla öperim gözlerinizden...
allah aşkına amirim,
bu radar yüzünden hiç kaza yapmaktan kurtulan birini duydunuz mu?
bir ara zonguldak devrek ile bolu yeniçağada kurulan radarlardan kına gelmişti..
sonra hız sınırı 110 -120 ye çıktı ya... yediğim tüm cezalar 110'un altındaydı...
eğer o hız sınırı çıkmasaydı,
bir ara beni durduran ekibin üzerine 120 ile dalar mıyım, dalmaz mıyım, o polislerin bir suçu var mı, eşleri çocukları yok mu,
aslında o ekiplerin de sucu yok ya...
lakin halk ile devlet memurunu karşı karşıya getirenler kim??
bizim nesil yasayla devletle torpille rüşvetle hep kavgalı...
insanca bir yaşam için bu devleti ve ıuygulamalarını nasıl düzeltebiliriz...
ya hu devlet milletine tuzak kurar mı?
Bedri Tokul
Benim trafikle ilgim yok.
Ancak bilgim var.
Şu kadarını söyleyim.
O polislerin gerçekten suçu yok. Bir nevi ceza yazmaya mecburlar...
Selamlarımla. Bayramınız kutlu olsun.
Yinsani
bu sitelerde emekliler ile çalışanlar, erkekler ile kadınlar, büyükler ile küçükler birbirine girmiş durumda;))
sizin de bayramınız kutlu olsun, nice bayramlara sevdiklerinizle kavuşmanız dileğimle...
saygı ve selamlar