- 638 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KEMO & RADYOTERAPİ 24.GÜN
Sevgili can dostlarım;
sayfamı ziyaret ettiğiniz ve bana sağladığınız moral desteğiniz için candan teşekkür ederim hepinize.
Burada yazılanlara ek olarak dün gelişen durumla ilgili bilgiler vereyim. Tedavi sürecinin iyi gitmesi halinde Radyoterapiye ek olarak 2 ya da 4 kürlük damardan 21 gün arayla Kemoterapi verilmesi 24 Temmuz günü verilen ve belirlenen tedavi raporunda belirtilmişti. O nedenle tedavi sürecim uzayacak ve 4 kür daha kemoterapi ağızdan ve damardan devam edecek. Böylece süreç uzayacak fakat yapılanlar daha da iyi olabilmem amaçlı elbette.
Burada vurgulamak istediğim husus, her kanser hastasının durumu farklı, bu durum, yaş, hastalık bölgesi, yayılma riski, hücre tipi, hastalık evresi gibi faktörlere bağlı olarak değişkenlik arzediyor.
Benim durumum lokal ve erken evre olarak değerlendirilen türden. Hücre yapısı açısından da tek tek üreyen ve üreme hızı yavaş olan Adeno tipi kanserli hücrelerin yarattığı bir tömörden kaynaklı idi. Bu tümör erken evrede yapılan bir operasyon ile kesilip alındığı için ve karın zarında lenf nodları sıyrılarak alındığı için uygulanan tedavi yöntemi de ’’Lokal bir tedavi biçimi’’ . Bu nedenle sadece o bölgeye yönelik Radyoterapi ve kemoterapi uygulaması ile hedefe varmaya çalışılıyor. Bu durumda tedavi süreci Xelado adı verilen kemoterapi ilacı + Radyoterapi biçiminde planlandı; + 4 kür toplardamardan Portkateter yoluyla ve aynı zamanda ağızdan tabletler ile verilen kemoterapi ardından Radyo terapi ve ağızdan tablet ; bu sürecin iyi tolere edilebilmesi sonucunda yine ilk safhadaki ağızdan ve damardan müşterek kemoterapi uygulamasıyla sonuçlanacak.
BEN DAHA EVVEL BU AYIN SONUNDA BİTECEK DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM. OYSA TEDAVİ SÜRECİ İYİ GEÇMESİNDEN DOLAYI İLAVE 4 KÜR DAHA KEMOTERAPİ VERİLMESİ UYGUN GÖRÜLDÜ. ( DÜN DOKTORUM Doç. Dr. DENİZ ARSLAN bey böyle karar verdi...)
Bu demekki 4 x 21= 84 gün daha ağızdan tablet ve dört defa da damardan kemoterapi uygulanacak, süreç Kasım sonuna sarkacak.
Dün yine iştahsızlık ve kilo kaybı nedeni ile Doktorlarımla görüştüm. İştah arttırmak için yeni bir ilaç aldım. Fakat bu ilaçları dikkatli kullanmak gerekli, örneğin kan pıhtılaşması olan birisi için ölüme varan riskler bile ortaya çıkabilir. Bu nedenle kardiyolog ile yeniden görüşmem gereken bir durum da ortaya çıktı. Zayıflamanın nedeni Radyoterapinin iştahı kesmesi ve mide bulantısı nedeniyle az yemek yiyebilmem. Şu an 72 kilo net vücut ağırlığı var. Bu ağırlık tedaviye başlangıç sürecinde 75 idi, ondan iki ay evvel 84 idi. Fakat tüm bunlara rağmen tedavinin oldukça başarılı ilerlediğini söylemek mümkün.
Dünden beri iştah açıcı almaya başladım ve bugün düne göre daha da iyiyim. Merak etmeyiniz başaracağım.
Kendinize çok iyi bakınız, ’’ Vatan sıhhate benzer, değeri kaybedilince anlaşılır ’’ diye bir söz var.
Hepiniz sevgiyle esen kalınız sevgili dostlar...
Sağlıcakla.
Şaban Aktaş
22.09.2015
YORUMLAR
Sağlığınız için biraz daha sabretmeniz gerekecek anlaşılan.Şifa diliyorum dualarımda olacaksınız.