- 1278 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İKİ BAYRAM GERÇEK ÜÇÜNCÜSÜ BELKİ
İki gün sonra dini Kurban Bayramı’yla başlayacak bayramlar dizini yaşayacağız kısmetse. Yaşayacaklarımızın bayram tadında kent, köy ve ocaklarda acılar yaşatmadan yaşanması en içten, en insani dileğimizdir.
Şimdiden Kurban Bayramı’nın en bayramca tatlarla en layık paylaşım ve töresel, inançsal uygulamalarla geçmesini, yaşacaklarımızı hayra çevirmesini diliyorum.
İkinci bayramımız eğitim-öğretimin ilim irfanla aydınlatacağı, her yöreye bereket taşıyacağı ulusal ışık bayramıdır. Cehaletin, ilkelliğin, ucuzluğun, dar kafalılığın bilim tufanında boğulup yok olacağı bu bayram ailesi, öğretmeni, öğrencisi, çalışanı ve tüm yönetenleriyle toplumsal bir atılım ve katılım bayramıdır.
Her iki bayram sevinci birbirine katılacak, insanımız bir yandan sıkıntılarını unuturken öte yandan cep darlığı sıkıntısını acısıyla, tatlısıyla yaşayacak. Bayram harçlığı, okul çantası mutluluğu yavruların yüzüne birçok ebeveynin içini burkarak oturacak.
Bunları, bu iki bayramı yaşarken, ister bireysel, ister yönetsel olsun, görev ve sorumluluklarımızı, düşkünü, ihtiyacı olanı unutmamamız gerektiğini aklımızın bir köşesinde hep tutalım.
Üçüncü bayram ulusal ve uluslar arası kaderimizin kalemi olacak olan seçim! Ne oldu, neler yaşandı, neler yapıldı/yapılmadı gördük! Nasıl gelindiyse gelindi buraya, bari bu fırsatı en vicdani, en yararlı, en hayırlı olacak şekilde kullanmamız ülkemizin ve dolayısıyla da bizim birçok bakımdan daha fazla acı ve sıkıntı yaşamamamızın beratı olacaktır.
İlla ki kesin kalıcı sonuç!
Bu arada aday tespitlerinde yüzümüze memnuniyetle yansıyacak sonuçların çıkmış olması da azımsanacak bir detay değildir.
Kısacası bu üçüncüsü bizim vicdanımızla oluşacak bir bayramdır.
Ey vatandaşlarım, n’olur bayramları bayram edip tüm kara bayramların üzerine barış, sevgi, hoşgörü beyaz simgeli gerçek bayram bayraklarını çekelim.
Bizden size, sizden herkese sevgi ve saygılarla en bayramca bayramlara…
KARA OLMASIN
Başka kan akmasın kurbanlar yeter
Kimsenin bayramı kara olmasın
Acısı hep kalır ölümden beter
Kimsenin bayramı kara olmasın
Cemali’m bayramlar bayramsa güzel
Şad olur insanlar her günden özel
Sevgi yeşil bağdır dökmesin gazel
Kimsenin bayramı kara olmasın