BU GÜN BAYRAM..
Bayram denilince aklımıza gelen ilk şey; coşkulu bir mutluluk seli ,sevinçlerin yüreklere dolup taştığı
ve kalplerimizin bütün kötü duygulardan arınıp manevi değerlerimizin hazzını yaşadığı en kutsal ve en özel günlerdir..Oysa ki bu bayram yüreklerimizde sevinç yerine hüzün var mutluluk yerine gözlerimiz de yaş var hanelerimize düşmüş sönmeyen ateş var!Öncelikle bu cennet vatan uğruna canlarını feda eden Aziz Şehitlerimize Allah’tan rahmet,kederli ailelerine baş sağlığı ve sabırlar diliyorum...
Bayramlar insanlar için bir fırsat ayıdır.Dargınlık ve kırgınlıkların unutularak yeniden barışma ve kucaklaşma, insanların hatalarını düzeltmeleri için onlara sunulan bir armağandır.Olan ile olmayanın,zengin ile fakirin,dertli ile dertsizin,sağlıklı ile hastanın,genç ile yaşlının birbirleri ile yüzleşme ve imtihan günüdür.Bir de özlem ve hasretlerin cana tak ettiği ,sevdiklerimizle o büyük vuslat hayalidir..
Büyüklerimizden her zaman duyduğumuz bir söz var ’ah nerede o eski bayramlar’ diye.Niye böyle diyorlar diye hiç düşünenimiz oldu mu acaba?Neydi eski bayramların sırrı,neydi o anlata anlata bitiremedikleri doyumsuz muhabbetleri,akıllardan silinmeyen o bayram sevinçleri..Aslında bunu anlamak hiçte zor değil işin sırrı eskiyen bayramlar da değil insanlığın değişiminde ve insanların maneviyatından uzaklaştırılmasında saklı!Kurban ve Ramazan Bayramlarımız dini bir bayram olmalarının yanın da aynı zaman da kültürümüz örf adet gelenek ve göreneklerimizin bütünleştiği yeşertildiği bayramlardır.Kirlenen dünya ve maddeye bağımlı hale getirilen insanlığın bir an önce kendine gelip eski kültürel manevi kimliğine kavuşması gerekir!Aksi halde hiç bir zaman manevi değerlerimizi ne yaşayabilir ne de hazzına varabiliriz.
Aslında bayramlar bir sevindirme günüdür.Sevindirmeye ilk çocuklarımızdan başlamalıyız önceliği öksüz yetim ve kimsesiz sokak çocuklarına vermeliyiz.Çocuklar için bayramın anlamı çok büyüktür onlara imkanlarımız nezdinde hediyeler alıp onlarla vakit geçirmeliyiz.Çocuklarımıza vermiş olduğumuz bu sevgiler onlara ömür boyu bir manevi kazanç olacaktır.Sevgi tohumları ekilen bir çocuk ta büyüdüğünde sevgi meyveleri verecektir etrafına.Aile,akraba,eş dost ve komşu ziyaretlerine önem vermeliyiz.Bayramların bir amacı da kopan yada zayıflayan bağları tekrar güçlendirmek ve yeşertmek tir.Bir yakınımız olma sa bile hasta ve yaşlı ziyaretlerine gitmeliyiz.Kim bilir bel ki de yaşlı gözlerle bir ziyaretçisinin gelmesini bekliyordur ve bu onu çok mutlu edecektir.Kim bilir bir gün bizde aynı duruma düşebiliriz bu gün mutlu edelim ki yarın bizde mutlu edilelim.Hepimizin son durağı olan kabristan ziyaretlerini de ihmal etmeyelim geçmişlerimizin ruhlarına dualar hediye edelim ki onların ruhları da bayram etsin.Dini bir görev olarak kesmiş olduğumuz kurbanlarımızı önce fakir fukara sonra eş dostumuzla paylaşalım.Unutmayalım ki kurban kesmemizin amacı kendimiz için değil fakir fukarayla paylaşmak içindir...
Ne mutlu bu bayrama erişenlere ne mutlu bayramı amacına uygun geçirenlere..Dilerim ki tüm İslam Aleminde huzur barış ve kardeşlik içinde geçer bu güzel bayram..En kalbi duygularımla Kurban Bayramınız Mübarek olsun..Muhabbet ve saygılarımla.
ZİYA VAR
***************************************************************************************************************************************
BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN..
Bu gün kurban bayramı hak için adanan
Duyguların sel sel aktığı sevinçli an
Ne güzel bir gün dargınları barıştıran
Can dostlarım bayramınız mübarek olsun
Hz.İbrahim ile kalplerimize dolan
Hz.İsmail için kurban verdi yaradan
Hz.Muhammed’den ümmetine miras kalan
Kardeşlerim bayramınız mübarek olsun
Yıllar yılı hep yaşadık yaşattık onu
Her zaman mutluluktur bayramların sonu
Koşarız birlik beraberlik ise konu
Ey canlarım bayramınız mübarek olsun
Bir müminin değildir amacı et yemek
Onun derdi yaratanına kulluk etmek
Ettiği kurbanı ile sırattan geçmek
Ey müminler bayramınız mübarek olsun
Unutmayalım eşi dostu akrabayı
Ziyaret edelim kısaltalım yolları
Kucaklaşıp saralım sımsıkı kolları
Akrabalar bayramınız mübarek olsun
Ne mutlu bu güne ere bilen canlara
İmanla kulluk görevini yapanlara
Malı mülkünü hak yoluna koyanlara
Hak dostları bayramınız mübarek olsun
ZİYA VAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.