- 654 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İŞARET DİLİ ÖĞRENMEYE BİR ENGELİNİZ VAR MI
Mutlaka tüm engellerin kendi içinde zorlukları vardır. Tekerlekli sandalyede yaşam zorunda kalanlar, yollardaki mimariden dolayı zorluk çekerek, toplumdan uzaklaşarak, sosyalleşemez.
Oksijen tüpüyle yaşamak zorunda kalan evden çıkamaz. Sevdikleri elektrik kesilmesinden tedirgindirler. Görme engelliler bizim gördüğümüz o güzelliklerden mahrum kalırlar. Konuşma engeli olanlar iletişimden yoksundurlar. İşitme engelliler duyamadıkları zaman kaza geçirme olasılıkları yüksektir. Her engel eşit derecede güç değildir ama engellerin en zoru işitmektir aslında. Hayatı duymadan yaşamak.
İşitme engelli öğrencilerin topluma uyum sorunları var elbette. Sevinç ve kederlerini paylaşamaz ve insanlar ile kaynaşamaz. Okul dışında arkadaş edinemez. Arkadaşlarına güven duyamaz. Sosyal faaliyetlere katılamazlar.
İşitme engelli öğrencilerin %42’ si boş zamanlarında uyuduklarını, %50’ si spor yapıp televizyon seyrettiklerini, %8 kitap okuduklarını belirtmiş.
Eskişehir’ de 7-12 yaş arasındaki işitme engelli çocukları olan aileler ile yaptıkları çalışmada çocukların ilgi alanlarını incelemiş. %32,5 resim, %61 oyun oynadığı, %7 televizyon seyrettiği saptanmış. Yine işitme engelli kız öğrencilerin %56,3 boş zamanlarında uyudukları, erkek çocukların %61,8 spor yapıp televizyon seyrettiğini tespit etmiş.
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında işitme engelli ve engelsiz gençlerimizin birlikte daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak.
Belediyelerde bu konularda hassasiyet gösteriyorlar. Kartal Belediyesi İşitme Engellileri Orkestrası kuruyor. İşitme engelli bir insan müzik yapabilir mi? Doğru bir eğitim ve doğru yöntemle yapar. İşitme Engelliler Orkestrasının amacı, duyan kalpleri ile müzik yapmak ve ‘Olmaz’ denileni gerçekleştirmek.
Dİyanet İşleri Başkanlığı Özel Destek Din Hizmetleri Projesi kapsamında işitme engelli vatandaşlarımıza yönelik İşitme Engelliler Kur’an Kursu ülkemizde ilk defa İzmir Buca da resmi olarak açılmıştır.
Bu kurs ile işitme engelli bireylerin manevi ve dini eğitim almalarının ve Kur’an-ı Kerim öğrenmelerinin önünün açılması hedeflenmektedir.
Çevremize bakıp bir gün bizim de engelimiz olacağını unutmayalım.
İşaret dilinde seni seviyorum demeyi öğrenin ve çocuğunuzada lütfen öğretin. Hayat ancak aynı dili paylaşınca güzel .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.