- 653 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNTİHARLARA DUR DİYECEK PROJE ( HAKUT )
Yaşadığım şehir olan Zonguldak ilinin Çaycuma ilçesinde sessiz çığlıklar ve sessiz ölümler var.Bir hafta içinde ikinci, bir kaç hafta içinde de üçüncü intihar vakası ile sarsıldık. İlçemizde son birkaç hafta içinde tam 3 kişi canına kıydı. Diğer ilçelerimizde ve ülkemizde de durum maalesef pek farklı değil. İntiharlarda müthiş bir tırmanış var.
Kim bilir daha kaç kişi var, mahsun ve ağlamaklı gözleri ipte ?
Merak ediyorum hangi kurum ve kimler bu cinayetleri takipte ?
Artık bu konuda bir şeyler yapmalıyız...
Benim bu konuda yıllardır önerdiğim özel bir birim kurma önerim var..
Bu birimin adı HAKUT’tur..
Derhal Hakut’ları devreye koymalıyız...
Hakut ne midir ?
Hakut, bir hayat kurtarma projesidir. Bu proje bir ekipten oluşmaktadır. Bu ekipte donanımlı psikiyatristlerin yanısıra topluma güven aşılamış, sözü dinlenen gönül insanları (müftü, vaiz, Kur’an Kursu Öğreticileri, imamlar, öğretmenler, stk temsilcileri, sanatçılar, ihtiyar heyetleri vs.) yer alacaktır.
Nasıl ki Akut ekipleri enkazlardan yaralı kurtarıyorsa, “ Bir insan kurtaran dünyayı kurtarmış gibi sevap kazanır aşkı ve inancıyla hareket edecek olan Hayat Kurtarma Ekibi (Hakut)’ da psikolojik ve bunalım enkazlarından insanlarımızı çekip alacak ve onları hayatın enkazlarından kurtaracaktır. En azından bunun için mücadele edecektir...
Peki bu nasıl olacak ?
Dikkat ederseniz intihar eden insanlar son zamanlarında değişik hareket sergilemektedirler. Bu insanlar durup dururken insanlara iyi davranırlar, alışılmışın dışında iyilik yapmaya çalışırlar. Ya da bunun tam tersi. Çok iyi bilinirken kendilerinden beklenmedik hareket yaparlar...
İşte bütün bu durumlar şüpheli durumlardır. Hareketlerinde birdenbire değişiklik gözlenen böyle insanlar kuracağımız bu ekiplere (HAKUT) bildirilmeli ve bu ekipler de o şahıslarla ilgili olarak derhal harekete geçmelidirler. Bu hareket bir iyilik hareketi, bir kurtarma hareketidir. Bu hareketin özü, bir insan kurtaran bir alemi kurtarmış olur ilahi mesajına dayanmaktadır.
Adına Hakut diyeceğimiz bu ekibe bir haftada iki tane insanı intiharla kaybeden Çaycuma’da çok büyük ihtiyaç vardır.
Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde mi olacak, Aile ve Sosyal Politikalar bünyesinde ya da başka bir kurum bünyesinde mi bilemem ama Hakut’un bir an evvel kurulmasının şart olduğu kaçınılmazdır.
Bir kaç hafta içinde tam üç tane ölümlü intiharın yaşandığı Çaycuma’mızda Hakut derhal kurulmalı ve faaliyete geçirilmelidir....
Faaliyet alanı ve yapılması gerekenler bir can kurtarma derdinde olan gönül insanları tarafından masaya yatırılıp tek tek ortaya konmalıdır..
Bir kardeşimizi kurtarabilirsek ne mutlu
Bir gönlü rahatlatabilirsek ne mutlu
Bir derde derman olabilirsek ne mutlu bize…
Sadece kendimizi düşünüp derdi kederi olan arkadaşlarımızı görmezden gelir ve onları kendi hallerine bırakırsak vah bize, eyvah bize...
Lamı cimi yok.
Hakut şart oldu !
Hem de acilen....
Başka ipler ve iplerde sallanan bedenler görmeden...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.