- 665 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NEREYE KOŞUYORUZ?
Bireysellesme yarışında insanlar gittikçe yalnizlasiyor. Kimsenin kimseye tahammülü yok. Özgürlük, kafasına göre bağımsız yaşamak sanılıyor. Seni ’buna rağmen seviyorum yerine, eğer şöyle şöyle olursan severim anlayışındaki’ benmerkezci sevgi türü arttı. Bu yüzden en ufak sorunda restler cekilip ilişkiler bitiriliyor. Zaman verme, emek harcama, bu ilişkiyi bitirince etkilenecekleri düşünme nerede? Insanlar artan bu samimiyetsizlik dostluk arayışı yüzünden kedi köpeğin içtenliğine daha çok güvenmeye başladı. Pet şoplar gittikçe artıyor. Aslında biraz akıllı olsak peşinden gittiğimiz batının şimdiki durumuna bakıp önlem alırız. Çünkü biz kendi değerlerimize sırt çevirerek gittigimiz bu yanlış yolda onlardan en az elli yıl gerideyiz. Yabancı bir film seyretmistim. Bir adam düğününde en yakın hiçbir arkadaşı olmadığı için düğün organizasyonu yapan firmadan parayla arkadaş kiraliyor. Ayrıca düğünde adamin hayatıyla ilgili yapilacak sahte bir sunum hazırlanıyor. Adam sosyal değil. Onun karizmasini artirmak için bazı şeyler gerekli. Mesela adamin dağcılık, rafting, paraşütle atlama, dalgıçlık yaparken sahte resimleri cekiliyor. Firma doğum gününe çağıracak arkadaşı olmayan çocuklara kiralık arkadaş da buluyor. Varacagimiz nokta burası.
YORUMLAR
Malesef doğru...Geçenlerde şöyle bir konuşma geçti. ''Benim oğlum çok iyi bir insan ama kendini hiç düşünmez ,altın gibi kalbi var''diyordu bir anne.Yanındaki hanım aynen şöyle dedi ''Çok iyi aferin deyip para mı verecekler''...İşte bu noktaya geldik ne yazık !...Birbiriniz gözünü oyan başarılı sayılıyor.Geldiği noktaya nasıl geldiğinin hiç bir önemi kalmamış...
mavikelebekfly
Yeşilay, sosyal medyanın insanlarda oluşturduğu bağımlılığının 'Fear of Missing Out/ Gelişmeleri Kaçırma Korkusu' hastalığına dönüştüğünü ve bu hastalığın insanlarda kaygı bozukluğuna neden olduğunu belirtti.
Sigara, alkol ve uyuşturucu ile mücadele eden Yeşilay, teknoloji bağımlılığına da el attı. Teknoloji bağımlılığının 'FOMO' adında yeni bir fobiyi ortaya çıkardığı belirtildi. FOMO, sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusu olarak açıklandı.
Amerikan Psikiyatri Birliği'nin de üzerinde çalıştığı 'Fear of Missing Out (FOMO)' ile ilgili yapılan araştırmadan çarpıcı sonuçlar paylaşıldı. 11 ve 55 yaş arası bin 200 kişiye uygulanan araştırmanın sonuçlarına göre, kullanıcıların yüzde 40'ı, bir şeyleri kaçırdığını düşünerek sürekli sosyal medyayı kullanma ihtiyacı hissediyor.
ABD BU HASTALIĞI ARAŞTIRIYOR
Gündemi kaçırma korkusu olan FOMO, insanların sosyal medyada sürekli kalmasına yol açıyor. İnsanlara online değilken bir şey kaçırırsam korkusunu yaşatıyor. ABD, bu hastalık üzerine araştırma yapmaya başladı. Yeşilay ise en çok bağımlılık yapan sosyal medya uygulamalarını şöyle açıklıyor: "Twitter, Facebook, Whatsapp, Youtube, Google Maps, Foursquare, Instagram, Candy Crash, Flipboard."
ÇARPICI RAKAMLAR
En güvensiz hissedenler yüzde 42 ile 18-34 yaş grubu.
FOMO'ya, en çok 15-24 ve 25-34 yaş arasında rastlanılıyor.
12-17 yaş arasında eğlenceyi kaçırma hissi yüzde 48.
Yüzde 26'sı dışlanmışlık hissine kapılıyor.
Erkeklerde daha çok FOMO hastalığı gözleniyor.
Alıntıdır.
Duyarlı yüreği selamlıyorum...
Nereye mi koşuyoruz? sorusuna cevabım: yalnızlığa, sanal köleliğe koşuyoruz!