- 491 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Petrol ve Terör
Beni bu yazıya iten çevremizde olup bitenlerin dezanfarmosyanlarla kafamızı karıştırmış olması. Aslında bu işin iyisini Sayın Sami Biberoğulları yapardı ama naçizane ben de yazdım. Bunu kendime borç bildim. Çünkü bir deli kuyuya bir taş atıyor biz toplum olarak birbirimize giriyoruz. Sükunet beyler sükunet. TRT de filinta dizisi var, ordan aklıma geldi sükunet lafı. Bu arada dizi yakın tarih açısından çok güzel…
Amacım gösterebildiğim kadarıyla fotoğrafın bütünü göstermek. Tabiki bu işi tarihçiler daha iyi yapar. Saygılar selamlar.
1. 1918 ‘de son haçlı ordusunun İstanbul’u işgalinden bu yana 97 yıl geçmiş.
2. İşgal ve sonrası anlaşmalarımızın baş muhatabı İngilizler.
3. Musul 1118’den 1918’e kadar Türk toprağı (işgal değil Türkler yaşıyor)
4. 13 kasım 1918’de İstanbul işgal ediliyor, İngilizler hemen üç gün sonra 15 kasım 1918 de Musulu işgal ediyor. Şeyh Mahmut yönetiminde kürt egemenliği kuruyor.
5. İngilizler 1924’ Hakkaride Nesturi ayaklanmasını başlatıyor.
6. İngilizler 1928’de petrollerden Amerika ve Fransızlara’da pay vermek zorunda kalıyor. Daha sonra Türkiye de 1954’e kadar yüzde on pay alıyor.
7. 1925’te Milletler cemiyeti Brüksel hattının güneyini Iraka (Irak yeni oluşuyor, 1932’ de bağımsız olmuş )kuzeyini Türkiye’ye bırakıyor. Musul bizden çıkıyor. Ve Türk kamuoyu İngiliz şirketlere tepki gösteriyor, boykot ediyor , Şirketlerin çoğu tasfiye oluyor.
8. 1926’da Ankara antlaşmasıyla bölge İngilizlere bırakılıyor.
9. 1950 Yılında Koreye asker gönderiyoruz. / 741 şehit.
10. 1952’ de natoya giriyoruz, akabinde Amerikan üsleri açılıyor.
11. 1970 sağ-sol olayları.
12. 1975-1985 Asala terörü.
13. 1984 ilk PKK baskını Eruh ve Şemdinli. Asalanın saldırılarının bitişi ve PKK’ nın başlaması tarihlere dikkat.
14. 1990’ da Berlin duvarı yıkılıyor ve Almanya güç kazanıyor.
15. 1990’da düşmansız kalan nato telaşlanıyor ve yeni düşmanını açıklıyor. Margaret Thatcher: Yeni düşman İslam. (yaniyeni coğrafya, petrol bölgeleri ve yarım kalmış Türkiye işgali, İstanbul özlemi, -Kadıköyde bir duvar yazısı –zulüm 1453’te başladı—ODTÜ bizans askeri kıyafetli gösterici-
Kimse ne bayrağı indiriyordu ne ezanı susturuyordu. Ama petrol için bu coğrafyalara ineceklerdi. Ilımlı islam ve radikal islam ayrımıyla başladılar. Kötü islam iyi islam… islam = terör oldu. Oysa İslam barış anlamına gelirken kafirin anlamı gerçeğin üstünü örten, yani önce kendini sonra çevresini kandıran, önce kendisiyle sonra çevresiyle savaşan. İslamsa önce kendisiyle barışık olan sonra çevresiyle. Buna ne kadar yakınız o bahsi diğer. Çünkü insanın kendisine ulaşma yolları öyle tıkanmış ki uzun hikaye…
16. 11eylül 2001 de ikiz kulelere saldırı. Buş dünyaya Seslendi: Ya bizdensiniz ya onlardan./ 7 ekimde Afganistana girdi. Buş: Haçlı seferi başlattığını söyledi. O zamandan bu zamana Amerika bölgede. Amerika Afganistan ve Irak savaşlarında 1,5-2 milyon kişinin öldüğü tahmin ediliyor. (lütfen kınamayın, orantısız güç kullanmıyorlar savaşıyorlar(!)
17. Çekiç güç kuzeyimize yerleşti, PKK güçlendi.
18. Eşref Bitlis öldürüldü. Neden?
19. Kaddafi gitti. Çok kaliteli Libya petrolleri, ingiliz Fransız ve Amerkalı şirketlerde.
20. 170 milyonluk Nijeryada Boko Haram örgütü kuruldu. Modern silahları var nerden gelir bilinmese de bu eylemler üzerine İsraille üç güvenlik antlaşması yapmış. Amerika biz sizi koruyalım diyor. Hani bizim filimlerde vardır. Mafya tipleri gelir Abi biz sizi koruyalım derya… Nijerya petrol bakımından çok zengin. Önce istikrarsızlaştır sonra çök.
21. İşit hala bir muamma. Her ülkenin gurubu var içinde. İngilizler ve Amerikalılar işit üzerinden birbirleriyle savaşıyorlar deniliyor.
22. Türkiye Barzaniyle anlaşıp Kuzey Irak petrollerini İskenderun limanına getirmek istiyor. Amerika üç kez uyarıyor. Türkiye dinlemiyor. Petrol akıyor. Büyük kazanç. Hemen bir hafta sonra İşit devreye sokuluyor. Elini kolunu sallaya sallaya Musulu işgal ediyor. İşit Kobaniye saldırıyor. Silah yardımları Almany’adan akıyor ve PKK da nemalanıyor ve Almanya da bu denklemde yerini alıyor.
23. Kobani’den sonra PKK yeni rüyalar görüyor. Şımarıyor, çözüm sürecini hafife alıyor.
24. Suruçtan sonra İşide müdahale konusunda Türkiye çok ağır baskıda kalıyor ve madem diyor her ikisine de saldırıyor.
SONUÇ: İşgalin bittiği tarih olan 1923’ten beri 92 yıl geçmiş. Ve Kıbrısı saymazsak gerçek anlamda bir savaş yapmamışız. Bu yıllar içinde adeta “zalimine aşık olan” bir toplum olmuşuz. Yavan bir tarih eğitimiyle büyümüşüz. Aşık olduğumuz batı hep altımızı oymuş. Bizse çevremizden habersiz ve ilgisiz; varsa yoksa partilerin vaatleri.
Hiç olmazsa son 200 yıllık dönemi incelemeden –sadece bilgi olarak- bugünü anlayamayız. Çünkü garp cephesinde değişen gerçekten bir şey yok. Dünyanın bir tarafı fizik ilminin hayret edici araştırmalarını yapıyor, bizim önceliklerimiz ev araba ve dolgun maaş…
Biz yangınlar içindeki ortadoğu apartmanının en lüks dairesinde oturuyoruz. Ateş bacayı çoktan sarmış. Kendi sorunlarımızıkendimiz çözemezsek başkaları devreye girer.
Kinlerimiz ve sevgilerimiz çok ölçüsüz ve abartılı. Ve kendimize ağır bir yük. Sanıyoruz ki bu işler iktidar meselesi. Bu kadar basit değil. İktidarları çok aşıyor herşey. Büyük güçler terör örgütlerini kuruyorlar, sızıyorlar yönlendiriyorlar ve bunlar üzerinden birbirleriyle savaşıyorlar. Mesaj veriyorlar. Koskoca Amerika İşidi aylardır bombalıyor, mağara yok dağ yok, saklanacak yer yok nasıl oluyorda bitiremiyor?
Bu terör örgütleri hep marka ve onların üzerinden yerleşiyorlar bölgeye.
Terör örgütlerini kullanmanın tek amacı ‘sıtmayı gösterip vereme razı etmek.
Dün misyonerlerle yapıyorlardı bunu, bugün yabancı sivil toplum örgütleri ve vakıflarla. Dün Osmanlıda nasıl işbirlikçi buluyorlardıysalar bugünde buluyorlar. Zaten bubölgelerde o kadar çok kimlikvar ki; şimdi aklıma gelenler, ezidiler, Süryaniler, keldaniler,Nasraniler, vb…
Emperyalistler Kontrollu kaos çıkarırlar. İsterler ki Türkler, Kürtlerle ve Araplarla, Sünniler Şiilerle savaşsın, herkesin kolukanadı kırılsın bizde işimize bakalım..
Sonucun sonucu şu ki, sonuç hiç olmayacak. Bu kadim savaş Habille ve Kabille başladı ve sürecek. Biz istesek te istemesekte hayat bizi ya habilden yana ya da kabilden yana olmaya götürüyor. Arada kalanlarda Araftakiler…
Yıllardır bizi birbirimize kırdırmak istedilerse de nafile.. hepimizin, alevi-sünni, kürt-türk arkadaşı akrabası var. bu ülke hepimizede yeter. Yeterki şeytanın fısıltılarına kulak asmayalım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.