- 938 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ATA'YA MEKTUP
Sevgili Atam,
Öncelikle merhaba
güzel yüzüne, çağdaş kişiliğine, yeri dolmaz anılarına, MERHABA. Özlemle, hürmetle, aşkla.
Ülkemizin büyük kurtarıcısı Yüce Atatürküm. Sana yazmaya çalışmanın heyecanı içersindeyim, beni mazur gör. Çaresiz olmasaydım yazar mıydım yoksa. Ne haddime?
Çok erken oldu gidişin bunu defalarca kere anladık. Defalarca kere yandık halimize. Bizi biliyorsun başsız yapamıyoruz. Dağılıyoruz, bayrağımıza göz dikiyorlar, hatta yeni yeni bayraklar dikiyorlar tepemize, indiriyoruz, indirirken vuruluyoruz. Yalnızız kuru kalabalıklar içersinde, tek tabanca gibiyiz, hatta tabanca bile değiliz, sapanız. Tekiz. Bir türlü çoğalıp güçlenemiyoruz.Biz artık sisli/puslu, sulu/tomalı gözyaşartıcılı/bombalı bir milletiz. Biz artık kime inanacağımızı şaşırmış bir toplumuz. Bunları söylemek çok acı biliyorum, seni de üzüyorum oralarda ama anlatmak zorundayım. Senin gözünle bakmaya çalışıp senin açtığın yoldan yürümeye çabalıyoruz ama malesef yollar mayın döşeli. Yollar hayin pusularla dolu, yollar çakal-çukal kaynıyor. Uğruna can döktüğün, güzel vatanını gelsen görsen, tanıyamazsın belkide. Anneler askere değil ölüme
uğurluyor yavrularını. Kan akıyor evet, ama kırmızı değil. Bütün anneler simsiyah bakıyor buralarda, bütün babalar mezarlık kokuyor.İçimizden vuruyorlar bizi, haberimiz yok. Bir kıvılcım bekliyoruz, bir küçük fırtına, kopmuyor. Bir kez daha anlıyoruz o kıvılcım yalnızca senin gözlerinde..
İşte böyle.
Sen gittiğinden beri buralar anlattığım gibi oldukça güvensiz. Uyanınca duyacağımız ürkütücü haberler yüzünden uyku uyumaya korkar olduk. Sıkça seni düşünüyor ve yerimizde olsaydı ne yapardı diyoruz. Ama emin ol bizim durumumuz farklı. Seçeneksiz bırakıldık. Satılıyoruz, satıldığımızdan haberimiz yok. Düşman, düşman gibi görünmüyor ki. Sanırsın peygamber. Bildiğin gibi değil. Bizim masallarımızın sonu mutlu sonla bitmiyor. Masallara hile karıştırmışlar, uyuşturuyor, sindiriyor, uyanınca ise çok geç oluyor.
Mahcubum. Kızgınım, kırgınım Ulu Önder’im Atatürk’üm, ebedi minnattarım. Lütfen bir yol bul. İki satır yaz.
Adam nasıl olunur. Ülke nasıl yönetilir. Gencecik evlatlar nasıl ölmez. Çocuklar nasıl ağlamaz. Nasıl insanca yaşanır. Ülke nasıl bölünmez.
Gurur, onur, huzur eşitlik..nerdedir.
Ah
daha fazla yazamayacağım. Kalbimizi ve ellerimizi sakın bırakma. Küçük bir ışık ver.
Biz ardınca yürümeye hazırız.
Çiğdem Parlayüksel
YORUMLAR
Türk Milleti İslamın abı hayat aşısını olup Gök Tanrıyı gönlünde bulunca, gönül insanları olarak medeniyete susamış insanlığa, mimaride SÜLEYMANİYE, yaşamda BOĞAZİÇİ MEDENİYETİNİ, bengisu olarak içirmiştir,
Efendim, ifade etmek istediğim, Türk demek medeniyet demektir,
ATATÜRK ÜN, NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE, sözü de, ne mutlu, dünyaya gönül insanı olarak medeni bir anlayışla bakan insan demektir kanımca, saygılar sunarım.
Çiğdem P. Yüksel
Atamızın mirasına babalarımız dedelerimiz sahip çıkacak
Gerekirse yörük efeler yine son kanına kadar düşmanla savaşacak
Ama keşke bunlara hiç gerek kalmasa
Atamızın bıraktığı borçsuz, bağımsız bir ülkeyi doğru yönetsek şimdi dünyanın en büyük 7 ekonomisinden ve en insanca yasanılan memleketiydik.
Ama atamızdan sonra ülkeyi başsız sahipsiz gören güçlü, emperyalist ülkeler önce sağ sol diye 80lerde ülkeyi karıştırdılar. Şimdi de guneydoğuda kurdistan kurma idealiyle ulkeyi iş yapamaz hale getirmeye calışıyorlar.
Elbet başaramayacaklar bu ulke mısır ya da surıyeye benzemez
İçimizden en az 10 ataturk daha çıkar bolunecek olsa bu ulke.
Ama sorun bu işte neden ? İlla ki son ana kadar susuyoruz sorun da bu eksik demokratik kültürümüz !!!
Çiğdem P. Yüksel
Çok teşekkür ediyorum değer kattınız sayfama..
Sevgili Çiğdem...
Merhaba. Yazının bir yerinde Atamıza "beni mazur gör, çaresiz olmasaydım sana yazar mıydım?" Demişsin.
Üzüldüm. Hem de çok üzüldüm. Birincisi neden kendini bu kadar çaresiz hissediyorsun. Biz Devlet olarak büyük bir Devletiz. Bizi sinekler sadece ısırır, öldüremez. Atamız'da bunu gayet iyi biliyor sen rahat ol.
İkincisi, biz ne savaşlar görmüş bir Devletiz. Gelecekleri varsa, görecekleri de vardır. Gemilerle çocuklarımızı adalara kaçıracak bir millet değiliz korkma.
Üçüncüsü sen de rahat ol, Atamız'da. Makineli tüfek gibi bizim erlerimiz alim-Allah...
Şehit analarımız ağlamıyor artık, "Vatan Sağ olsun yeter." Diyor.
Bu ne demek biliyor musun? "Atam Allah hepsinden Razı Olsun Diyor, yattığı yerde rahat uyuyor."
"Allah Hepsinden Razı Olsun."
Bu Devlet, Bu Ülke, Bu KAN Bizim Demek.
SEVGİYLE.
Çiğdem P. Yüksel
Hatta çare biziz. Lakin O'na da mektup yazmak her babayiğidin harcı mı ki ?
Her daim sevgimle. Ayağına gözüne kalemine sağlık...
"Sevgili Atam" diye başlamanız uygun olmamış "Aziz Ata'm" daha doğru ifade olurdu. Çok sayıda noktalama hatası gördüm,
ve
ata'mızın bu konuya dair gösterdiği yok çok nettir
Gençliğe Hİtabe de der ki;
*"... muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."
*Bize ders almamış için "Nutuk"u bırakmıştır ve
*Şayet bir gün, çaresiz kalırsanız bir kurtarıcı beklemeyin, kurtarıcı kendiniz olun - M. Kemal ATATÜRK.
e daha ne yapsın?
Çiğdem P. Yüksel
Sonrasında
"Sevgili Atam" hitabını samimiyet ve masumiyet olarak algılamanızı rica ediyorum. Çocukça ve içtenlikle kaleme alınmıştır. Resmi bir makam tarafından yazılmamıştır. Ulu Önder büyük bir halk adamıdır. Hoş görecektir.
Ayrıca ben düz yazıda çok deneyimli sayılmam, şiir çalışmalar daha yoğundur. imla hataları ya da cümle düşüklükleri varsa mazur görmenizi rica ediyorum.
Sevgilerimle..