- 546 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EMİNEVİMLE TANIŞMA HİKAYESİ
EMİNEVİMLE TANIŞMA HİKAYESİ
Evliliğimizin 10. yılına girdik Allah’ın izniyle. Hamdolsun 10. yılımıza nasip oldu Eminevim’den ev almak. Belki de ‘’kirada 10 yıl’ başlıklı hikâye kitabı çıkartmak istesem çıkarabilecek yaşantım mevcut. Kira hikâyelerimden birisini anlatmak istiyorum sadece… Kütahya-Tavşanlı ilçesi Tunçbilek beldesi kömür işletmelerinde çalışıyorum o zamanlar. Şirkette çalışıyoruz tabi. Şirket maaşımızı o zamanlar ayın 15’inde değil de 25’inde yatırdı. Günlerden bir gün sabah kahvaltısı yaptıktan sonra kapımız tık tık çalmıştı. Açtım kapıyı. Baktım ev sahibi karşımda. O zamana kadar da kiramız hiç aksamamıştı.
Ev sahibine; -- hayırdır dedim.
Ev sahibi ise – Evladım kira gecikti de acaba bir şey mi oldu dedim. Merak ettim.
Cevaben; - Hacı abi ilk defa kiramız gecikmiş olabilir ama bu gecikme senin bastonun ile bizim ev kapımıza vurma hakkını vermez sana… Bir zahmet zile bas bundan sonra. Hem kapımıza gelmene de gerek yok dedim ve gitti. Kiracılıkta sadece bir hikâyemdi bu.
Eminevimle tanışmam da tam bu kiracılık sıkıntılarını yaşadığım sıralarda oldu. Bir gün yine işe gitmiştim. Tabi böyle sıkıntıları doğal olarak iş arkadaşınla da paylaşıyorsun.
İş arkadaşım Veysi abi bir gün bana dedi ki;
- Gel oğlum seni Eminevim’e sokalım dedi. Bende bilmiyorum Eminevim ne demek. Anlattı bana uzun uzun. Gel kurtul bu dertlerden ev sahibi ol dedi. En önemli sözü de ‘-Allah ev alana, düğün yapana yardım eder’ dedi. Etkilenmiştim. Sözlerine şöyle devam etti Veysi abi: -- - Bak oğlum bana sonunda çok dua edeceksin dedi. Tabi sisteme ilk başladığımda pek anlamıyorsun bu sözleri. Bir cahil cesareti ile tamam abi girelim madem dedim ve girdik. O zamanlar eşim 850 TL maaş alıyorum ve 500 TL taksite girmiştik. Şimdi düşünüyorum da ne cesaret diyorum. İlk zamanlar çok zorlandık taksitleri öderken. Sonraları hamdolsun maaşım zamlar ile arttı. Eşim ise bu süreçte hafız oldu ve kadrolu olarak kuran kursu hocalığına atandı. Eşim atandığında Veysi abinin şu sözü aklıma gelmişti: ‘-Allah ev alana, düğün yapana yardım eder’ .Hakikaten rabbim bu süreçte bize yardım etmişti. İlk zamanlar çok zor olarak ödediğimiz taksitler şimdi bize kolay bir şekilde ayda 1300 TL olarak ödeme imkanı vermişti.
Hamdolsun şimdi evliliğimizin 10. yılında evimizi Eminevim’den aldık. İş Arkadaşım Veysi abi sonunda dua edeceksin bana demişti. Allah razı olsun ondan, Eminevim’den. Bankalara haram çarkına bulaşmadan rabbim bize ev nasip etmişti. Evimizi aldık ne mutlu.
Son olarak hani tüm çevre, akraba, eş, dost ev kutlusuna gelirler, hediyeler getirirler. En güzel ev hediyesi bize rabbimden geldi Allahın izniyle Allah nasip etti ve bir oğlumuz oldu.
Teşekkür ederim benim güzel rabbim. Teşekkür ederim Veysi abi. Teşekkür ederim Eminevim. Teşekkür ederim Eminevim Kütahya Şube Müdürü Yücel Bey. Rabbim evi olmayanlara en güzel evlerde ev sahibi olmayı nasip etsin inşallah. Âmin.
Not: Eminevim ile ilgili bilgi isteyenler için irtibat tel: 05076024509
YORUMLAR
YAZININ ALTINA NOT DÜŞTÜM ZATEN...BİLGİ ALMAK İSTEYENLER Eminevim ile ilgili bilgi isteyenler için irtibat tel: 05076024509 DİYE...YAZI MEMNUNİYETİMİN VE DUYGULARIMIN SÖZLERE YANSIMASIDIR
ALİ RIZA SOYASLAN tarafından 9/10/2015 9:14:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
sevincin sevincimizdir... ben de emin evimdeyim lakin daha epey var.. benim niyetim müstakil ev almak amma uçtu gitti evler bu ara;))) ya herro ya merro bankadan faize bulaşacağımıza, evimevime girelim dedik...
lakin sorduğum tüm sorulan aklımı kurcalayan sorular, ne kadar cevap alsam da, okusam da ;)) işte eve girinceye kadar...sürer bu işkence...
benim de bir ark. aldı eminevimden ev, ben de ondan cesaertle ve faiz korkusundan girdim bu işe ya... sorma gitsin....
ülkemiz insanının en güzel çağları ev parası, araba parası, düğün parası, çocukşarın okul parası derdiyle geçiyor...
sonra da gel sakin ol kadere razı ol, ülkemizde birileri kepçeyle götürüyor, yüzde doksan da kaşığından artırmaya çalışıyor...
sonra peder beyler diyor ki oğlum acele etme...
hiç acele etmeseydi niğbolu ovasına konabilir miydi yıldırım beyazıd.
biz de hala bekleyelim bir çadırımız ola da başımıza sokalım deyü...
rabbim sabır versin cümlemize
*****************
rabbim evladınıza hayırlı ömür versin, karşısına hep güzel insanları çıkarsın , atasına anasına saygıda da vefada da kusur etmesin inşaallah.
selamlarımla
emin evimden ve emin otomobilden ev ve araba alan birçok kişiyi tanıyorum. hepside memnun.
galiba bayanların altın gününe benziyor.
ama herşey bi yana bankaya uğramıyorsunya bu hepsine değer.
evet Allah evalana da düğün yapana da yardım eder derler, bunu ben de yaşadım. hiç ummadığın, beklemediğin berekete ulaşıyorsun...
size mutluluklar dilerim.
şimdi kaç yaşınızdasınız, toplam kaç ay taksit ödedin, toplam kaça geldi, ev müstakil mi, 2+1 mi 3+1 mi, tapu masrafı ne, banka kredisiyle ev almak ile eminevim sistemine dahil olmak arasındaki fark ne, katkı payı ne kadar, eve satılmaz mührü vuruyorlar mı, yani ipotek durumu falan var mı, emin evim nasıl güvenebilirsin, hadi bankayla arada bir yasal sorumluluklar var gibi dünyanın sorusu ;)
mali konularda biraz daha aydınlatmalısın? hem paranın yanmayacağı, eminevimin binlerce insanın parası alıp ortadan kaybolmayacağından emin misiniz? devlet var mı arada, devlet güvencesi var mı?
tel gerek yok...
tek tek sorularımı cevaplayabilir misiniz? mecburi değil...
Kemnur
Yinsani
belki yanlış düşünüyor olabilirim lakin...
hz musa ile hz hızırın yolculuğundan çok etkilendim say beni.. omaz mı?
hem nereden biliyor olabilirsiniz ki, hangi soruyu neden soruyorum,
neden hep muhalifim, çoğu zaman kendime bile...işte bu patolojik bir vakıa...lakin labaratuvar yok inceleyecek...
belki psikolojik deliyim...
bak uykumu kaçırdın...
belki rüyama bile gelirsin, elinde kara bir kalem ve bembeyaz bir kağıt ile...
yazdıklarını yazacaklarını düşünmek bile istemiyorum...
ne güzel işte, bankaya uğramadan ev sahibi olmak...
lakin kırk tilki kafada kuyrukları nerede??
kendimi taptuk gibi hissettim, yunus olur musunuz;)))
hayırlı geceler..
Kemnur
Yinsani
(Siz benim için ne olursanız ben de size o olabilirim)
siz beni nasıl anlarsanız ben de sizi öyle anlayabilirim;))
bu sami hoca nereden çıktı şimdi...o en son sarımsaklı damıydı neydi, yoksa karıştırmışda olabilirim.. neyse bi ziyaret edeyim sayfasını da çok uzun yazıyor ya oku oku bit mi...
bu arada sigarayı bırakın hadi...;)