- 1411 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi ileri koşar
Eğilip yerden bir taş aldı. Karşısındaki göle tüm gücüyle fırlattı. Sonra bir adım geri çekilip taşın düştüğü yerde birbiri ardına oluşan dalgaları izledi.
Merkezden oluşan dalgaları…
Peki, kimdi bu merkez?
Annesi, babası, ninesi, dedesi…
Hiçbiri değil, kendisiydi. Çocukları, torunları, çocuklarının torunları merkezden dalga dalga uzaklaşıyorlardı. Hâlbuki o, kopmaz gönül zinciriyle hepsini birbirine bağlamaya çalışıyordu durmadan.
O, bağlamaya çalıştıkça dalgalar genişliyor merkezden her geçen gün biraz daha uzaklaşıyordu.
O da biliyordu aslında işin gerçeğini…
“Sevgi ileri koşar”
Tutulmaz bir hızla koşuyordu da…
05.09.2015/Emine UYSAL
YORUMLAR
Hayatın gerçeği,
hatta ta kendisi bu.
Bir göle bir taş düşecek ve dalgalar mütemadiyen uzaklaşacaklar o merkezden.
Sadece,
mahzunca seyredeceğiz bu kaçınılmaz gerçeği.
Buruk tebessümler eşliğinde.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ben de özlüyorum.
Teşekkürler, saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bir anlık yürekten düşenler diyelim.
Teşekkür ederim , sevgimle
Sözün özü ve tılsımı sevginin bu kadar mı net ve içten hayat bulur.
Var olun siz.
Sevgilerimle her daim...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Kucak dolusu sevgiler benim Atom karıncama :-)
Gülüm Çamlısoy
canımsınız.
o sevgiye o kadar çok ihtiyacımız var ki çok hem de...
tüm sevgimle tüm yüreğimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
teşekkür ederim Mahmut Bey.
Selam ve saygılarımla.
Tebrikler emine hanım kısa öz ve anlatımı büyük yazınızı severek okudum. Kaleminiz susmasın sevgi ile kalın
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgilerimle
Ne güzel bir benzetme bu can
Sevgi taşı ne kadar büyükse oluşturduğu halkalar da o kadar geniş ve çok sayıda oluyor. Ama yalnız sevgide değil, her tür duyguda aynı etkiyi gösteriyor o dalgalar. Nefret gibi örneğin. Ya da hoşgörüsüzlük, kibir ya da... Elimizdeki taşı hangi duyguyla attığımıza göre değişiyor dalgaların etkisi....
Ve evet... Taş ne kadar büyükse o kadar ileri koşuyor duygu.
Biz sevgimiz koşsun ileriye hep...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Biz yine sevgi taşı atalım ve o da büyük dalgalar halinde bize geri dönsün.
Sevgilerimle.
Sevgi ileri koşar,
Zaten amaçımız o değil mi sevgiyi yakalamak.
Tebrik ederim saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Varlığin için teşekkür ederim, saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Demek ki, var oluşumuzun merkezindeki kadının (özünün) sevgisi, biz ondan uzaklaşırken, dalga dalga genişler...
Dolayısiyle, keşke herkesin merkezindeki kadın bunun bilincinde olsa, dalga dalga genişleyen sevgisinin, aynı bilinçteki dalgalarla kucaklaşacağına inansa...
...Desem olur mu, efendim?...
Saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Delam ve saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bence yaşamın vazgeçilmez kuralı. Her dalga doğup, büyüdükçe ve yok oldukça yeni dalgalar peşinden gelecektir. Dalgaları merkeze çekmek mümkün mü? Değil. Mecazi olarak anlatacağını anlatmışsın bu kısacık yazıyla. Evlatımızı dalgalara benzetecek olursak, onlar bizlerden ne kadar uzak mekanlara kulaç atıyorlarsa kendi özgüvenlerini kazanıyorlar demektir. Hayat böyle işte! Merkeze çekme imkanı yok. Bir gün merkez çekim gücünü kaybedip yerinde yeller esecektir. Dedim ya kural bu!..
Kutlarım emine.selamlar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Güzel yorumun için çok tesekkür ederim, selamlar
Vay bee...Emine Hanım nasıl bir yazı bu...?
İnsan hayatı,özlemleri,sevgileri,sevinçleri,hüzünleri bu kadar kısa ve bu kadar güzel
işte böyle anlatılır...
Sen göle sadece bir taş atmadın. Bir deryayı anlattın aslında...
Ne kadar güzel ve anlamlı bir yazı...
Selamlarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve saygılarımla
Kozmik anafor; atomlardan galaksilere, var olan her şey genişler..
Ve merkez genişleyen bütün halkaların içindedir, ne kadar genişleyip uzaklaşsalar da hepsinin merkezidir..
Genişleyen, uzaklaşan halkaları sevgiyle izlemeli.. derim..
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah, hicbirinin yoklugunu göstermesin.
Selam ve sevgilerimle