- 580 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bahşiş
Hoca bir gün hamama gider.Hamamcılar onunla hiç ilgilenmez,eski bir peştemal,yırtık bir havlu verirler.Hoca sesini çıkarmaz.Hamamdan çıkarken uzatılan aynaya yüklüce bir bahşiş bırakır.
Bir hafta sonra aynı hamama geldiğinde,bu kez büyük ikram görür,fakat çıkarken aksine pek az bir bahşiş bırakır.
- Efendi,der hamamcılar,gösterdiğimiz o kadar ilgiye karşı bu kadarcık mı bahşiş verilir?
- Bu gün verdiğim geçen haftanın bahşişiydi,der Hoca,geçen hafta verdiğim de bugünkü hizmetinizin karşılığıydı.Böylece ödeştik!
YORUMLAR
Mizah, Ömer Hayyam ve Nasreddin Hoca hayranı biriyim. (Tabiki Aşık Veysel de dahil bunlara).
Çok hoş ve anlamlı bir fıkra. Aslında fıkra demek doğru değil, ibretlik anılar. Almanya'da mesleğimde de (sosyoüpedagoji) sık sık kullanırım bu tür fıkraları).
Teşekkürler. Emeğinize sağilık.
Nasreddin Hoca'nın Batı Avrupa'nın bazı üniversitelerinde 'sosyoloji felsefe ve filozifi'' eğitim dallarında seçmeli ders olarak verildiğini de burada aktarmak istiyorum.
Esenlikle kalın.
Selam ve saygılar
Kederli tarafından 9/30/2015 3:31:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bahşiş vermeyi çok sevenlerdenim, benim için inanılmaz bir mutluluktur.
Bahşiş bir gelenektir sürüp giden, hizmetlilerin her daim az ücretle çalıştığını düşünerek bolca vermeyi ilke edinmişimdir. Bana değil benden sonra gelen bir müsteriye daha içten davranacağını hizmetini daha keyifli yapacağını da düşündüğüm içindir...
Yazınız bana çok şey anımsattı, hocanın hikayesi de esprili vede anlamlı, bir şey var merak ettim sanırım Hoca.Nasreddin den mi ..?
Saygılar...
ALİ UYDURUCU
Oya gedik
Saygıyla...