- 1252 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Aslan ile Tilki
Kıssadan Hisse
ASLAN İLE TİLKİ
*Dervişin biri Allah’ı çok seviyormuş. Sevgisi o kadar çok, o kadar büyükmüş ki, yüreğine sığmayan bu sevgisini dağlara çıkıp, oralarda avazı çıktığı kadar haykırarak “Yüce Rabbim seni ruhumla seviyorum” diyerek dile getirmek istiyormuş.
* Adam sonunda sevgisini haykırmak için dağlara çıkmış. Burada, bin bir çeşit çiçek ve ağaç görmüş ve kuş sesleri işitmiş. Dervişin Allah’a sevgisi ve hayranlığı bir kat daha artmış. Bir ağaca sırtını dayayıp, Allah sevgisinin mutluluğu içinde ovaları seyre dalmış. “Yüce Allah ne güzel yaratmış” diye düşünmüş. Ormana, bitkilere, kuşlara hayran kalmış… Ormanda etrafı seyreden Allah dostu bakmış ki:
Derviş: -Bakmış ki, ağzında ceylan olan bir aslan uzaktan kendisine doğru gelmekte. Yaklaşık 200 metre kala aslan bir çalının altında ceylanı yemeye başlamış. Karnı doyunca ceylanın artanını bırakıp, kuyruğunu sallayarak gitmiş. Az sonra çalının arkasından, ayağı kırık bir tilkinin çıkıp, kalan “ceylan artıklarını yediğini” gören adamın, Allah’a olan hayranlığı ve sevgisi bir kat daha artmış.
Derviş: ”Ya Rabbi, sen ne büyüksün, rızkı veren sensin, ayağı kırık tilkinin rızkını “aslanı vesile ederek yemeğini” ayağına getirdin. İnanıyorum ki sadakat ile, hiç niyetimi bozmadan, sana sığınıp yalvardığım taktirde benim rızkımı da ayağıma getirirsin” demiş. Ben çalışmadan yemek verirsin diye düşünmüş.
- Asla kalbini bozmayan derviş, sevgisini şevk ile sürdürmüş. Üç gün ibadet ve yalvarışa devam edip “Yüce Allah benim rızkımı da ayağıma getir” diyerek dualar etmiş, etmiş ama ayağına yemek, rızık gelmemiş, derviş açlıktan halsiz kalınca uykuya dalmış.
Bu sırada Yüce Rabbimiz kendisine seslenmiş ve sert bir ifadeyle: ”Hey tembel adam, dağlara gittin, ayağı kırık tilkiyi gördün ve ona heveslendin, çabuk aslanı kendine örnek al, aslan gibi ol, sende ava çık, uğraş bir şeyler yakala, çalış kazan bir şeyleri meydana getir. Tilki gibi, zavallı, yoksul olanlar senden nasiplensin” demiş.
Derviş: Uyanıp, aç susuz zorla evine gitmiş, komşuları adamı görüp, su ve yemek verip kendine getirmişler.
Derviş, canlanınca “Ya Rabbi beni affet” demiş. Ve bir iş bularak, beşeri alem mücadelesine hiç yorulmadan devam etmiş. Çalışarak rızkını kazanmış. Böylece aslan gibi rızkını çalışarak kazanan olmuş.
Hasan Hüseyin BAYAR
YORUMLAR
ÖYKÜ YAZAN KALEMLERE SELAM OLSUN.Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
hasan hüseyin bayar
Günunü gun edip sonra da Allah rızkimızı verir elbet, diyenlere iyi bir gönderme olmuş.
Sekiz günluk ömre dokuz gunluk nafaka lazimmış ki ardinda kalanlar seni nasil defin edeceklerini düşünmesinler.
Tebriklet, saygilar.