- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN ÖLDÜKTEN SONRA ENGELLİ ÇOCUĞUM NE OLACAK
BEN ÖLDÜKTEN SONRA ENGELLİ ÇOCUĞUM NE OLACAK
Engelli çocuklu anne babaların ortak kaygısıdır bu; ’Ben öldükten sonra engelli çocuğum ne olacak’’. Sorunun cevabı gayet basit. Allah’ın izniyle çocuğunuza hiçbir şey olmayacak. Çünkü bizleri yaratan Allah-u Teâlâ’dır. Derdi veren dermanını da verir. Eğer rabbimiz anne babanın ecelini takdir ettiyse mutlak olarak anne babadan sonra engelli çocuğu da muhafazası altına alır. İnsanoğlu olarak esasında bizler Allah-u Teâlâ’nın bizleri yarattığını ve rızkımızı da onun verdiğini unutuyor ve şeytanın vesveselerine kapılıyoruz. İnsanoğlunun sınırları haddi vardır. Takdir bizleri yaratan rabbimizindir.
Yarının Hakimi Allah-u Teâlâ’dır. İnsan bedeni üzerindeki tasarruf Allah-u Teâlâ’nındır. Dünyanın yaratılışında Allah-u Teâlâ’nın insan bedeni üzerinde takdiri söz konusudur. Bu durum ise imanın şartlarından kadere ve kazaya inanmaktır. Allah-u Teâlâ’nın takdiri üzerinde kader noktası insanoğlunun istemi dışında akıl erdiremeyeceği bir durumdur. İnsan ile ilgili en iyisini hayırlısını bilen Allah Teâlâ’dır.
Engelli çocuklu ailelerde birde şöyle bir edilen yanlış dua biçimi vardır. ‘Ya rabbi engelli çocuğumun eceli benden sonraya kalmasın.’ Çok yanlış bir dua biçimi. Belki de engelli çocuğun anne babadan sonra eceli hayırlı olmayacak onun için. Ya da neden benden sonraya kalmasın gibi dua ediliyor. Belki engelli çocuk için hayırlı olanı anne babasını kaybettikten sonra olacak. Nerden bilebiliriz ki… Anne babanın evlat üzerindeki duaları Allah katında kabul görür. Engelli çocuklu aileler belki de bu yanlış dua biçimi ile çocuklarına yanlışlıkla farkında olmadan beddua ediyorlar. ‘’Rabbim evlatlarımızın acılarını sıkıntılarını göstermesin. Rabbim evladımın hayatını ferah huzurlu mutlu kılsın. Gibi güzel dualar edilmeli.
Hz. Peygamber efendimiz (s.a.v) bir hadisi şerifte şöyle buyurmuşlardır; ‘’Allahu Teâla mü’min kuluna şefkatli bir annenin çocuğuna merhametinden daha merhametlidir.
Engelli çocuklu anne babalara güneşi örnek verelim: Güneş herkesin vücuduna, evlerine yetişir, her bir varlığın başını okşar, ancak hiç kimsenin eli güneşe yetişemez. Bu açıdan bakılınca, “güneş herkese yetişir ama hiç kimse güneşe yetişemez” denilebilir.
Netice de; Kâinatın sahibi rabbimiz eğer bizlere anne merhametinden kat be kat daha yakındır. Gönül rahatlığıyla engelli çocuğu olan anne babalar evlatları için gönüllerini ferah tutabilir ve huzurla ecellerini bekleyebilirler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.