Devlet baba neredesin?
Dün İstanbul daydım , kızımın hazırlık sınavı için gittik. Öyle ayarlayıp gitmişken hem barınma, yurt bakalım dedik. Ordan oraya koşmaktan canımız çıktı. Devlet baba kredili yurtlarını daha açıklamadı. İstanbul ateş pahası bizler sadece gidip gelmeyi bile zorlanıyoruz. Bütçe denkleştirmek için uğraşıyorum. Okulların açılmasına 11 gün kaldı. Hala kalacak yer yok.
Güç bela bir vakıf yurdu bulmaya çalışıyorduk ki, el etek öperken. Oda neredeyse yaşama hakkı tanımıyor. Anlaşlamada tas tamam önlü arkalı yasaklarla dolu liste var yani anlayacağınız. Üniversite de derslerine mi takip edecek. Yurtta medrese eğitimimi görecek. Yani ya deveyi güdecek yada bu diyardan gideceksin.
Basbaya vakıf yurduna güvenip kyk çıkasıya kadar hiç olmazsa orada kalabilir diye düşünmüştük. Ama fersah fersah yasaklı kuralları okuyunca kimlik bilgilerinide doldurdukları kağıtları bir bahane ederek. Görüşme yerinden çocuğu yangından mal kaçırır gibi ikimizde gözlerimizle anlaşıp, erkekleri içeri almıyorlar. Görüşmek için babamızda gelmişti. Kızımın babası binanın dışında bekliyordu. Kağıtlarıda birde babamıza gösterelim deyip oradan çıktık. Ve çıkış o çıkış yani hâlâ yurt yok.
Türkiyenin en güzel okullarından biri olan Yıldız teknik üniversitesi kazandı. Kızım bizler üstümüze düşen görevi elimizdeki imkansız imkanlarla iyi nitelikli çocuk yetiştirmeye gayret ediyoruz.
Devlet te üstüne düşen görevi yapsın! Üç çocuk dört dedi çocuk diye avaz avaz meydanlarda bağırması kolay, onları yetiştirmesi zor okulların açılmasına 11gün kaldı. Çocuklarımız iyi bir yer kazanmanın sevincini bile doğru dürüst yaşayamıyoruz. Kalacak yer olmadığı, için burs bulamadığımız için böyle yüzlerce belki de binlerce çocuk şu anda mağdur durumda doğrusu yetişmekte güçlük çekiyoruz.
Devlet baba bak biz çocuk yaptık. Ama mağduruz. Tabii ki devleti yönetenlerin tuzu kuru onlar çocukları için üniversite bile yaptırabilir ev alabilir olmadı bütün evleri hatta yurtta satın alabilir kurabilir yurt dışında isteği yerde okuyabilir okuyabilir. Bizim çocuklarımız hak ettiği gibi barınmaya yaşamaya hakları yok mu? Bir tek parası olanların mı Allahı Allah aşkına söyleyin?
Devlet baba neredesin?
Sizin çocuklardan şırılgan yağımı akıyor. Hak etmedikleri halde herşey ellerinin altında bizimkiler dirsek çürüyüp geceyi gündüzü katıp biletlerinin hakları çalışıp kazandılar.
Yaşama, sevinme barınma hakkı nerede? Bir an önce şu kredili yurtlar kurumu yurtları açıklansın artık. Ne yapacağımıza karar verelim.
Dün yine bütün paramızı yollara verdik. Oradan oraya ana yollar ara yollar üstüne üstlük bir o kadar tavanvayla yol teptik ,sıcak, uykusuzluk, isteğimiz gibi bir şey bile yiyemedik ikidir gelişimizde bu istanbul neymiş arkadaş! İstanbul kepçe biz kazan fellik fellik yurt peşinde koşmaktan imanımız gevredi. Geberdik yahu! Sınavdan sonra akşama kadar en sonunda Esenler garında soluğu aldık. Her şeyi Allaha emanet! İstanbul ’ un neresi altın yahu! Elindekini ne var ne yoksa söküp alıyor.
Gece saat evden çıkıp, eve gece girebildik. Çok şükür ki yirmidört saat birde tam otuzikisaattir ayaktayım ve ayaktayız.. Çocuğum mahvoldu hiç olmasa işimiz görülseydi. İkidir aynı durum. Tekerrür ediyor. Üçüncüyü Allah kerim . Hiç olmassa ağız tadıyla bir yere oturup bir şeyler yeseydik. Yüreğim yanmazdı. Beyin meyin durdu. Bakalım İstanbul la üçüncü buluşmamızda ne olacak. Dün en güzel şey beşiktaştan metrebus bindik avcılar da inince metro ya binmeden önce kişi başı birer tane kocaman şeftali aldık. Yanına birde soğuk su birde onun esprisini yaptık. Burda’dan gelip istanbul da şeftali aldık. Şeftaliler güzeldi. Herhalde Burda’dan gitmiştir. Ya bizim içimiz yanmıştı sıcakta zaten beyin meyin fora.. Sahi dedik ki, bu gün biz ne yedik.
Kolay değil, bir güne bir sürü yer sığdırdık.
Deymedi!!
Vakıf yurtlarınıda iki çift sözüm var. İrana gitsinler.
Din dayatması yaparak insanları dinden soğutmasınlar. Sahi burası neresi arkadaşlar..
O kapalı kutular içinde neler döndüğünü bilmek bile istemiyorum. İsteyen adabıyda medrese eğitimi almaya devam etsin! Ama çaresiz insanlardan bu şekilde faydalanmasınlar. Oportinist, egoist, hatta faşist Türkiyenin hangi kaynaklarından beslendikleri meçhul! Gayri meşru din tüccarları başka kapıya!!
Çok yorgunum arkadaşlar. Bu günlük bu kadar bütün düşündüklerimi, Herşeyi yazabilmem mümkün değil.. Dokunulması gereken çok önemli konular var ülkemiz için! Ama bizim ceremeye verecek paramız yok!
Sağlıcakla kalın!!
Hata kusurlarım mutlaka vardır. Yazım kuralları açısından telefondan ekliyorum. Şiir ve yazılarımı, ve günü birlik!! Kusura bakmayın!
Yıldızlara baktırdım fallarda çıkmıyorsun !!
Devlet baba neredesin?
Nurten Ak Aygen
03.09.2015
YORUMLAR
Gülümsedim yazıyı okuyunca.
Bizler de o günleri yaşamıştık,
sizler gibi telaşlara düşmüş,
oradan oraya koşuşturup durmuştuk.
Ama,
sonunda bir şekilde çözülüyor olay.
hele de çocuğunuz bir kaç ay kalsın İstanbul'da,
nasıl uyum sağladığına inanamayacaksınız.
Her şey düzelir, yoluna girer.
Üzmeyin tatlı canınızı.
Çocuğunuzun güzel bir okulu kazanmış, sevincini doyasıya yaşamaya devam edin.