Göç ve insan
Önce okuma, sonra da çalışma uğruna göçmen kuş olup yollara düşenlerin kaderidir yeni şehirlere gidip, yerleşmek.
Bolulu bir göçmen kuş olarak benim yeni adresim Berlin.
Kendisine dereleri ve gölcükleri yeterli görmeyip, okyanus özlemi çekenlerin kaderidir göç.
Daha iyiye, daha güzele kavuşabilmek için kalbi çarpanlar, hasret ateşiyle kavrulmayı göze almalıdır.
Bolu, Sakarya, İstanbul, Londra, Köln, Frankfurt ve şimdi Berlin
Bolu doğduğum, büyüdüğüm şehrim.Köyümün kokusu, baba ocağım.
Sakarya ortaokul ve liseli yıllarımın geçtiği yer. Ozanlar Lisesi, Gümrükönü,Çark Caddesi.
İstanbul.. Üniversite yıllarım. Derslerin ağırlığından güzelliklerini keşfedemediğim gizemli şehir. Beyazıt, Bakırköy, Topkapı Otogarı...
Londra İngilizcemi geliştirdiğim, beni yağmurlarıyla ıslatan başkent. Bond Street, New Cross, Notting Hill Gate..
Köln, Almanya’daki ilk iki yılımın geçtiği güzellikler diyarı. Dom, Uni Menza..
Frankfurt 23 sene beni koynunda tutan metropol. Zeil, Sachsenhausen ve Commerzbank Arena.
Ve yeni bir başkent:Berlin.
48 yaşımda yollara düşüp Berlin’e gelirken ürkmedim.
Çünkü bu defa da iyi bildiğim bir işi yapacağım.
1907 senesinde kurulan Berliner AK 07 futbol takımında çalışacağım.
Almanya 4. liginde (regionalliga) mücadele eden BAK 07 markasının daha da güçlenmesi
için kollarımı sıvadım.
Berliner AK 07’de Pazarlama Sorumlusu olarak çalışırken en çok işime yarayacak bilgiler, geride kalan senelerdeki gazetecilik birikimlerim olacak.
Ayrıca Berlin’deki bir radyoda haftada bir spor programı yapmayı da planlıyorum.
Başkent Berlin’in ulusal ve yerel düzeydeki gazete ve dergileriyle de öğrendiklerimi paylaşacağım.
BAK 07 Başkanı Mehmet Ali Han ile yaptığım görüşmede, "Bu sene hedefimiz Almanya 3. ligine yükselmek" açıklamasını duymak beni heyecanlandırdı.
Yeni dönemde başarılı olup, güzel haberleri okurlarımla paylaşmak en büyük dileğim.
Almanya’da 2015-2016 futbol sezonu yeni takımım BAK 07’ye başarı getirsin.
Bu dileğimin gerçekleşmesi için Allah (cc) bana güç, kuvvet versin.
Bolulular!...
Almanya’da Alman futbolunun içinde bir evladınız var.
Dualarınızda O’nu unutmayın.
Yazan:Seyfi ALP.
Not:Bu yazı Bolu Olay Gazetesi için kaleme alınmıştır.
Resim altı:2006 Dünya Kupası açılış maçı. Yer:Münih Allianz Arena Stadyumu.
YORUMLAR
Devrik cümle; kullanmasını bilirsen yazıya ap ayrı bir tat, apayrı bir lezzet verir. Bende çok severim devrik cümle kullanmayı...
Aynı tadı aynı lezzeti senin bu yazından da aldım.
Yurt dışına çıkan oralarda yaşamını sürdüren yurdum insanlarına hep saygı duymuşumdur.
Oralara ekerler kültür tohumlarını. Oralarda yeşertirler insanlık fidanlarını...
Sana başarılar diler, sevgiyle muhabbetle öperim memleket özlemi dolu gözlerinden...
Seyfi Alp
Yazımı okuyup, bir de yorum yazdığınız için sizlere çok teşekkür ediyorum. Yolun başında bir edebiyat işçisi olarak bu yorumlarınız bana enerji ve yeni yazılar yazma heyecanı veriyor.
Berlin'den selam ve saygılar gönderiyorum.