- 1797 Okunma
- 11 Yorum
- 1 Beğeni
BİR TUTAM HASRET
Seni görmeden önce sadece annemi, babamı, kardeşimi biliyordum sevgi adına…
Henüz yaşım onbeşti. Gözlerimden yüreğime girdiğinde...
Yüzün güzel, gönlün zengin, siyah okul önlüğünün beyaz yakası danteldi. Sınıfta göz göze gelir, sonra utanırdık. Yüzlerimiz kızarırdı suç işlemişçesine…
Her gün okul çıkışı peşinden gelir, sen evine girince de dönerdim. Gelip konuşmam için, bazen durur beni beklerdin. Varmamıştım, varamamıştım yanına. Sen durunca durmuş, yürüyünce yürümüştüm. Ne denilirdi? Ne diyecektim? Bilmiyordum…Tatilleri hiç sevmezdim. Okul olmazdı. Sen olmazdın. Özlerdim.
Hani bir gün okulda elim kesilmişti. Sarmışlardı. Sınıfa girdiğimde sessizce ağlıyordun sen.
Sonra bana bakıp elini sol göğsüne koymuştun. Ne çok üzülmüştüm ağladığına. Ne çok sevinmiştim elimin kesildiğine…
……………………………………………………………………..
Mesleğim için ayrılmıştım memleketimden. Senden…Döndüğümde yoktun. Sen de gitmiştin tayini çıkan babanla.Saygın bir işim, cebimde param, yüreğimde sen vardın. Neye yarardı?
Hayallerim bitmiş, umutlarım sönmüştü. Arkadaşına sordum seni.
"Bana mektup yazdı. "Dedi
"O gelir de beni sorarsa, ver adresimi."
Bu bir umuttu. Bu bir davetti. Bu bir ışıktı. "Bitti "dediğim hayallerim tekrar filizlenmişti.
Güvendiklerime, inandıklarıma uzattım, terden sırılsıklam kâğıttaki adresini…
Birisi olsun istiyordum yanımda. Bana destek olsun. Dil olsun.
Seni gördüğümde, heyecanımı çeksin alsın yüreğimden. Titreyen elimi tutsun.
“Bulalım onu…”
“Yarın” dediler hep. Sonu gelmedi yarınlarının…
Babam. Koca babam, ölmeseydi. Seni bana eş, kendine gelin ederdi.Semeliğime ver. Cahilliğime ver…
Bir gün annem;
"Çok güzel bir kız var. Gittim gördüm, beğendim. Sana alalım onu. Mürüvvetini göreyim."
Nasıl oldu? Niye oldu? Bilmiyorum. Evlendim. Çocuklarım, çocuklarımın çocukları oldu.
Ama seni hiç unutamadım. Söküp atamadım yüreğimden…
"Ağacın kurdu kendindendir"derler.Ne olduysa benden oldu. Bana benden oldu…
Akşamları bir parka gidiyorum tek başıma. Yıldızlara bakıyorum. En parlak yıldız sen oluyorsun. Gökyüzünden süzülerek geliyorsun yanıma. Yine utangaçsın. Yine bakamıyorsun yüzüme. Ben de öyleyim. Elini tutamıyorum. Ben hep soruyorum. Sen hep susuyorsun.
"Beni görme umuduyla, evinin penceresinden kaç yıl baktın karşıdaki kaldırıma? "
Bir mi, üç mü, beş mi, kaç yıl?
"Mutlaka gelir beni bulur "diyordun değil mi? Bilemedim. Beceremedim. Affetme beni…
Kiminle evlendin? Eşin seni hiç üzdü mü? Oğulların, kızların, torunların oldu mu?
Saçların ağarsa da yine ipek mi? Torunlarına hırka mı örüyorsun? Başörtün beyaz, iğne oyalı mı? Bazen beni hatırlayınca;
"Hayırsız" deyip, örgünün ilmeklerini daha mı hızlı çekiyorsun?
Dün gece yine parktaydım. Yine yıldızlardan biriydin. Geldin yanıma. Elimi iki elinin arasına aldın ilk defa. Nemli gözlerle yüzüme baktın;
"Bir şey söyleyeceğim sana. Üzülme sakın. Ben… Ben…" dedin.
Yutkundun.
"Evet Sen…?"
"Ben… Ben öldüm. Sen daha çok yaşa. Buraya gelmek için acele etme. Eşine, çocuklarına, torunlarına iyi bak. Bir gün sen de geleceksin. Geldiğinde burada olacak düğünümüz…"
Yıldız oldun yine. Gökyüzüne ağdın. Diğer yıldızlarda düştüler peşine. Hep beraber akıp gittiniz. Yok oldunuz.
Gökyüzü siyaha kesti…
………………………………………………………….
Gündüzüm seninle, gecem seninle
Beyhude geçti ömrüm derdinle
Aşkını bir sır gibi senelerdir sakladım
Geceleri rüyamda ismini sayıkladım
( YAŞAR ÖZEL)
Dildar ile muhabbete doyulmaz
Tutuşunca yanar aşkın çırası
(PİR SULTAN ABDAL)
YORUMLAR
Bedri Tokul
Selam ve Hürmetlerimle...
Vuslat aşkın düşmanı derler ya, vuslat olsaydı eğer, tükenmez enerjisiyle gönlün işgali sürer miydi? Kim bilir?
Bazen böylesi daha güzel diye geçiyor mu acaba içinizden? Sonsuzluk, bitmemiş bir öykü, bir şiir…
Kaleminize sağlık,
Sağlıcakla efendim.
Bedri Tokul
Hayatta arzu ettiğim , ulaşılmaz sandığım bir çok olayda ben
söylediklerinizi yaşadım.
Ulaşılınca heyecan kayboluyor.
Bu olay da belkide öyle olacaktı.
"Aşk kavuşamamaktır" derler ya, doğru her halde.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Selamlarımla...
Dobralığına tamamda yengem okursa saçı dökülmüş kel kafanı kırmaz mı...???????
Aman herife bak yaşından başından utanmıyor mu...demez mi??????
Evlenecek torunların var behey şaşkın bu yakışmıyor demez mi?????
Ben sustum ....tarafım ise yengem dir bilesin.....bak sen birde günün yazısı seçilirse bu yaşında seni kapı Dışarı etmez mi....işin zor usta bir tek yardımım sana ucuz bir avukatın telefonunu verebilirim....BİLESİN...
AMA ŞUNUDA BELİRTMEDEN GEÇEMEM.... kalem mermerde bile iz bırakan cinsinden......
Bedri Tokul
Bütün hayatımda kader hep karşı taraftan yana oldu.
Bu duruma o kadar alıştım ki, istediğim bir şey gerçekleşince sevinemiyor üzülüyorum.
Hem kim demiş ki bu olay benim başımdan geçti?
Sen anlatmıştın ben de yazdım!!!
Selam ve hasretle öperim gözlerinden...
Bedri Tokul
Sağ olasın Kemal Kardeşim...
''Affetme beni...''
Bir Yeşilçam aşkı geçti gözlerimin önünden.
Keşke öyle bir aşk bana da nasip olsaydı da yalnız hasretten yansaydı yüreğim dedim bir an.
Çok beğenerek okudum, hatta şu an yazı önümde olmadığı halde hala okuyorum. İçinde kaldım.
Saygı dolu tebriklerimle.
Bedri Tokul
Beğenilerek okunmanın da ayrı bir zevki var tabi ki...
Selam ve Saygılarımla...
İçim cız etti be, üstadım...
Gözlerim doldu...
Ve Atatürk'le ilgili bir durumu hatırladım...
Selanik'ten Yunanlı bir kız Mustafa Kemal'e gönül vermiş...
Fakat hiç bir araya gelmemişler...
Yunanlı kızın yılları Mustafa Kemal'e aşkıyla geçmiş...
Ve son deminde, "Bütün bir ömür bir gün gibi geçti" demiş...
Sizin hatıranızın ayrıntıları, gölge düşmemiş bir aşkın ışığını ne güzel tasvir etmiş...
Var olasınız, üstadım...
Selam ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Yalnız Yunanlı kızdan benim farkım;
Onun ömrü bir gün gibi geçmiş.
Benim ömrüm bana bin yıl gibi geliyor.
(Hani öteki tarafta düğün ihtimali var ya)
Selamlarımla can dost...
Çok duygusal bir çalışma.
Şiir tadında okuduk,
yüreğimizde küllenen ateşlerin acısını hissettik usuldan.
Eşiniz sağ mı bilmiyorum.
Sağ ise, Allah uzun ömür versin.
Öldü ise, Allah rahmet etsin.
Ama,
sağ ,se bu yazıyı sakın okumasın.
Yoksa,
yaşa-başa bakmaz,
zaten saç ta kalmamış başınızda,
oklavayı kırar valla.
Söylemedi demeyin.
Bedri Tokul
Allahtan netle pek ilgisi yok.
Belli mi olur okuyacağı tutarsa yandım.
Ama yalandan kim ölmüş." Benim hayatım değildi." derim. demesine ama ne kadar inanır bilmiyorum.
Bende "Bana bir tutam hayat anlatmıştı ben de yazdım" diyeceğim.
Aman beni mahcup etme...
Teşekürler.
Sonsuz selamlarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bedri Tokul
Valla hiç aklıma gelmemişti.
Bende bu cevabı tuttum. Hemde çook tuttum.
Sağ ol var ol...
Merhaba Bedri Komutanım,
Yazınin duruluğu ve samimiyeti insanı içine çekiyor, daha olsa da okusam dedirtiyor.
Hikaye yasanmış veyahut yaşanmamış olsun böyleydi eskiden aşklar, severdin, sevildiğini bilirdin ama tek kelime edemezdin. Kalbin seninle ve yıldızlarla konuşur dururdu halbuki.
Üstelik o zamanlar şimdiki gibi televizyonda pembe diziler yoktu, aslında televizyon yoktu. Radyo skeçlerinde dinlerdik tutkulu aşklar.
Hiç unutmam bir skeçte, birbirinden bağımsız iki obanın yolları göcten göçe kesişiyordu. Bir obanın beyi, başka bir obadaki kıza bu göçlerin birinde sevdalanmıştı ama bir türlü aşkını dile getirememişti.
Tıpkı senin bu yazı gibi Bey, yıllar sonra aşkını kıza itiraf edebildiğinde kızın cevabı ilginçti.
'İnsan sevilir de sevildigini hissetmez mi hiç'
Oysa ne göz göze gelmişlerdi, ne de tek kelime konuşmuşlukları...
Eskiyi özleyenlere geri kalmış deseler de gel de özleme sessiz cümleleri.
Tebrikler komutanım. Daha sık yaz olur mu.
Saygılar...
Bedri Tokul
Kavuşamamaktı, buluşamamaktı, konuşamamaktı.
İnsan kaybedince kaybettiğini başka yerde aramamalı.
Aslında aşkın ikamesi yoktur.
Ama yüreğe de söz geçmiyor işte...
Evet...Eskilerin her şeyi bu günden daha gerçekçiydi.
Selam ve Saygılar Emine Hanım...
Bedri Tokul
Aslında hiç bir yere gitmemiştim. hep buradaydım.
Bir süre siteden ayrı kalmak bana iyi geldi.
Bu arada ;
Okuyamadığım, yorumluyamadığım yazıların sayın yazarlarından aracılığınla özür dilerim.
İnşallah hep buradayız burada kalacağız...
Yorumun için teşekkürler..
Evet bir tutam hasret,
beni sayfanıza kitledi, biz insanlar , pembe baharlarda açan , kırlardaki papatyalar arasında boy veren gelincik çiçeklerini ezebiliyoruz ,istem dışı bişey de, bende o güzelim çiçekleri farkında olmadan ezenlerdenim...
Hazindi...
Saygılarımı bıraktım Bedri komutanımıza...
Bedri Tokul
Güzel. güzel olduğu kadar da anlamlı yorumunuz için çok teşekkür ederim.
size ve beyinize sonsuz selamlar...
saygılarımla...
Değerli abim.
Buruk bir aşk hikayesi okudum değerli kaleminden. ne diyebilirim ki? kader işte. Bazı şeyler ne kadar istesen de, hatta zorlasan da olmayınca olmuyor.
Haydi bir şarkı da benden olsun bu gece.
Sitemler örüyor kaderin ağı
Hayatım dökülür bir gül yaprağı
Geçsede ömrümün en güzell çagı
Başkadır ilk sevgi ilk göz ağrısı
Şu masun kalbimin var bir yarası
Ağlamak hıçkırmak her hatırası
Takılsa duvagım yansa kınası
Başkadır ilk sevgi ilk gözağrısı
Yanarım andıkça geçen günleri
Kırılan dallara solan güllere
Artık vakit geldi sorma nereye
Elveda ey gençlik elveda ey dost
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Elindeki lokmayı ağzına götüremezsin.
Ağzındaki lokmayı yutamazsın,
kaderinde yoksa...
yoruma hele hele bu yazıya "cuk" oturan şarkı sözleri için sana çok teşekkür ederim.
Selam ve Saygılar can Hocam...