- 545 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Zigetvar'da Can Vermeye Gerek Yok!...
Bugün yaslıyım ve yasımı Sizlerle paylaşma ihtiyâcındayım...
Samîmi bir kültür arkadaşımın, bir ay sonra evlenecek oğlunu trafik kazâsından toprağa defnettiği ilk gecede, geçmişi ve bu arkadaşımla olan konuşmaların filmini yazıya dökmek geldi içimden.
Her hatırlattığımda bana; "oğlumun işini- istikbâlini temin için çalışıyorum" der ve beni sustururdu... haklı bulurdum çoğu defâ, ancak; bu aşırı gayret niye? diye içimden geçirirdim.
Şimdi, iki vakit ezan okundu üzerinden kabre gireli... akşam ve yatsı!...
Hepimizin bildiği ve dost sitemi için söylenen:"Sultan Süleyman’a kalmayan dünyâ, sana mı, kalacak!?... ne çalışıyorsun daha?... azıcık olsun- otur da biraz da çalıştıklarını ye".
Kânunî’nin kazandıklarını, şimdi kaç devlet parçası olmuş millet yiyor!... geri dönüp bakmıyor mu, Sultan Süleyman Han Hazretleri... elbette bakıyor ve bize; "Size lâyık değilmiş" diye haykırdığını seziyorum!.
Evini almış, çocuklarını evlendirmiş, yârını için bir Ekmeği ve bir tas suyu yetenlere diyorum ki;
Zigetvar’da can vermeye gerek yok!... gel, ömrünün kalanını para ve mal hırsı yaşamadan ye- iç, gez ve giy, ... .
Nasîbin varsa, bir kelimemden etkilenir yeni bir muhasebenin içine girersin; yok, bildiğimdem şaşmam dersen, Cebeli Târık Boğazı’na kadar sür gemini...
Ben, deniz yatağında su yüzünde uyurken(!), sen Akdeniz’in dalgaları ile boğuşmaya devam et!. Belki, İspanya’ya ulaşırsın!... ya da Târihî Portekizli deniz haydutlarının servetine konarsın!.
Arabanı yenisi ile değiştirmeyi düşünüyorsan, boşuna yazdım demektir.
Emniyet Kemeri, bir bakıma; akıllı yaşamanın sırlarını uygulamaktan geçer!.
Sevdiklerinizle ve sevenlerinizle kalın... Sağolun.
kadiryeter Kadir Yeter. 01.9.2015 Sâlı. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com
Fotoğraf bilgisi: Kânunî Sultan Süleyman Han heykeli. Trabzon, İskenderpaşa Mahallesi(Ganita semti)’ndeki bu heykelin bir eşi Zigetvar’dadır. Heykelin açılışını, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel yapmıştır.
Dip not: Çoğu yaptığım kültür işlerini bilinçli yapmam!... işte o’nlardan biri daha; elimdeki takvim(Ö. Takvimi) yaprağının bilgisini az önce okudum: "Zigetvar Kalesi’nin fethi (1566)" Yapraklı duvar takvimi: 05 EYLÛL 2015 Cumartesi. 06.9.2015 Pazar. kadiryeter
YORUMLAR
İlçemde, bir arkadaşın oğlu trafik kazası geçirmişti önceki gün.
Allah rahmet etsin diyorum.
Babasını tanırım da, oğlunu bilemiyorum.
Belki de aynı kişidir söz konusu olan, bilemiyorum.
Sonuçta,
ölüm Allah'ın emri.
Yaşlıya, gence bakmıyor.
Alnımıza ne yazılmış ise,
vakti zamanı geldiğinde gelip kapımızı çalıveriyor işte.
Ne demeli.
Üzüntünüzü gönülden paylaşıyorum efendim.
kadiryeter
Otuzbeş yıldır tanıdığım kapı komşu kızını, internette şiir yazdığını görünce edebiyatçı yönünü tanıdım...
Sizin deyiminiz doğru ise, belki de bir yazar dostlar topluluğunda,
ilçenizde 11 kişilik masada yemek yedik?... Haydar Gedikli ile...
Acılı baba; ilçenizdeki haftalık bir gazetede köşe yazarı.
Sağlık dileğimle Selâm ederim...
Kadir Yeter. 02.9.2015 Kavakmeydan Mah.
Bir tutam hayat'a
Sayın Kadri yeter,
Alınması gereken dersler olan yazınızı beğenerek okudum.
Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
kadiryeter
Sağolun, Bekir Güçlüer Ustam...
Hürmetle Selâm ederim... vârolun.
Kadir Yeter.
02.9.2015
Rabbim müteveffaya rahmet, sevenlerine metanet ihsan etsin.
Kadir Bey Ustam, Kaleminiz daim yazsın.
Bir olayı, bir başka tarihî vak'a ile bağdaştırarak gayet güzel ibret levhaları oluşturmuşsunuz.
Tebrik ediyor, sıhhat ve selâmet diliyorum.
kadiryeter
Sağolasın; "muhacir bozkurt" Mustafa KÜTÜKCÜ Ustam...
İnsan, acıyı yüreğinde hissettiği vakit bu gibi olayları birbiri ile bağlantılayabiliyor...
Edebiyatla uğraşan yakın arkadaşlarımda ve özellikle, esnaf arkadaşlarıma bu konuyu çok defâ anlatmaya çalıştım... bir de Almanya'da yaşayan ismini bilebileceğiniz Trabzonlu şair arkadaşıma söylemiştim. Çoğu, çocuklarının peşine takılıp- O'nların yerine istikbal yaşama mücâdelesi vermeye çabalıyor.
Yazıma eklemeyi unuttuğum ve Size cevâben eklediğim bu satırlara şunu da ilâve etmek isterim: "Allah, yarattığı her canlının rızkını verir". Çocuğa istikbal(tamâmını) vermek; sanırım, İnanç eksikliğidir?.
Saygı ile Selâm ederim... yazdıran yüreğin hep yazsın...
Kadir Yeter. Bir câhil...
02.9.2015 Çarşamba. Kavakmeydan Mahallesi. Stad karşısı. TRABZON.
Kanuni Sultan Süleyman'ın son seferi olan Zigetvar Muharebesi diye anımsadım önce,
bu arada basınız sağ olsun arkadasınızın oğluna rahmetler dilerken, emniyet kemeri gerçekten çok mühim hayat kurtarıyor, Hatay dan İst dönüş yolculuğumda ciddi bir trafik kazası geçirdim, şaranpole yuvarlanı otomuz, emniyet kemeri sayasinde ucuz atlattım ...
Saygılarımı bıraktım efendim...
Oya gedik tarafından 9/2/2015 12:07:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
kadiryeter
Allah bağışlamış bizlere Sizi...
Rahmetli, arka koltukta oturuyor ve çarpışmanın şiddeti ile camdan fırlayarak başından ağır yaralanıyor... kurtarılamadı!.
Nişanlısı da yanında imiş.
Hayâta doymadan gidenlere çok acıyorum... bir de küçücükken ana- babasız kalanlara... babası, oğluna ağlarken dermiş ki; ben beş yaşımda babasız kaldım...
Hüznüme ortak olduğunuz için minnet duydum... vârolun.
Saygımla...
Kadir Yeter.
Oya gedik
Ölüm tesellisiz, kardeşimin 17 yasında kızı motosıklet kazasında kaybettik, lise diplomasını biz almıştık, emir büyük yerden, rahmetler diliyorum kaybettiğimiz canlarımza ...