- 459 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşam ve Zeki insan
Yaşam. Doğumla ölüm arasında yaşanan süre, hayat.
Değerinin farkında olmadığımız ya da geç farkına varmadığınız bir olgu. Aslında bir başlangıç. Başka bir deyişle bir sınav.
İlahi bir sınav. Allah, insanları sınamak amacıyla dünyaya göndermiştir.
Dünya yaşamı boyunca, şeytana ve nefsinin tuzaklarına düşen ve düşmeyen insanların sınavı.
Tabiki işin bilimsel,felsefi bölümleri de var.
Bilime göre yaşam bir takım yaşamsal faaliyetlerini sürdürmesidir .
Tam anlamıyla yaşayabilmek için duygu ve düşünce kavramlarının da var olması gerekir.
Bu kavramlardan yoksun olan bir insan ne kadar yaşıyor olabilir ki?
Yaşamak sadece yaşamak mıdır?
İnsan yaşamı nasıl yorumlar?
İnsan olmamızın en önemli özelliği nedir ? Neye göre yaşayacağımızı, nasıl yaşayacağımızı belirleyebildiğimiz bir akla sahip olmak nasıl mümkündür?
Doğru yanlış karar almak zekanın bir ürünü mü yoksa oyunu mudur ?
Diğer canlılarsa sadece yaşar.
Yaşamı anlamlı kılabilmek için sizin amacınız nedir?
YORUMLAR
Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
Bilal BİLGİÇ
Kemal Bey.