HİSSETMEK YAŞAMI ANCAK YAŞARKEN
Hissetmek sabahın ayazını, hissetmek yazın sıca-ğını.
Hissetmek yaşarken yaşamı. Hissetmek bu yaşam içinde takılınca ayağımız bir taşa acısını, hissetmek bulunca gerçeği gönüllerimizdeki huzuru.
Okurken hissetmek, yazarken ve düşünürken his-setmek acıyı tatlıyı güzeli çirkini.
Yağmuru hissetmek ıslanınca, soğuğu hissetmek kar yağınca.
Varlığı hissetmek dara düşünce, yokluğu anlaya-bilmek varlık içinde.
Ölümü hissetmek hasta olunca, sağlıklıyken bilebilmek kıymetini sağlığın.
Bütün bunlar doğru düşüncelerin, doğru düşü-nenlerin sağlıklı beyinlere sahip insanların söylemesi gerekenler tabi ki.
Dertsiz insan yok derdinin çözümü yok gibi gö-rünen insan çok.
Ya bunların kıymetini bilemeyenler!
Her kes değil tabi.
Sağlıklı düşünün bir kere bilmeyen var mı uyuş-turucunun zararını görmeyen var mı bu illete tutulup ta rezil olmayanı?
Ve sonradan pişmanım demeyen var mı?
Aslında ne gerek var ki zorlamaya ne gerek var ki bunun kötülüğünü anlatmaya.
Daha baştan sağlıklı düşünen beyinler bulacaktır yaşamın en güzel seyrini.
Sağlıklı düşünen, insanca düşünen kişi ister mi kendi kendine kötülük yapmayı?
O halde sonradan pişman olmamak için bilin ha-
yat güzel derken yaşamın kıymetini.
Sağlıklı düşüncelerle sağlıklı kararlar vermeniz dileği ile.
Saygılarımla
Hayrettin TARHAN