- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Devrim Evrim Konusu
Devrim Evrim Konusu
Devrim, evrimi hızlandırmayı amaçlar ama devrim, evrimin işleyişine müdahale olduğundan devrimler, karşı devrimlerle devam eden bir kısır döngüye girer! Oysa evrime, devrimle müdahale olmasa kendi dinamiği ile yolunu bulacak!
Evrime devrim müdahalesi, o kadar kapsamlı ki üzerinde ayrıntılı düşünmek gerekir!
Devrimle yapılan müdahaleyi, karşı devrimle geri kusmak kaçınılmaz! Evrimsel tekamülde geri dönüş, olmaz ama devrimsel müdahalede geri dönüş vardır! Devrim ile sağlanan gelişim, ileri aşamalarda karşı devrim ile geri verilir! Çünkü evrim, devrimle olmaz! Evrimin kendi dinamiği vardır! Tüm evrensel faktörler, evrimde işlevseldir; devrimde ise tekamüle dair bir yapay zorlama, müdahale vardır!
Devrimdeki yapay müdahale ve zorlama, karşı devrimi hazırlar! Evrimde yapaylık olmadığından evrim ile kazanılan, geri kusulmaz!
Biraz açalım; mesela, her insanın yetenekleri aynı gelişmemiştir! Bireysel olarak birey, yeteneği olmayan bir alanda kendini geliştirmeyi “Devrim” benzeri yapmaya çalışsa ne olur?
Resim sanatına evrimsel olarak hazır olmayan birisi, kendi aleminde “Devrim” yapsa, “Ressam” olmaya karar verse; tüm emekleri sadece “Çalışkan kararlı ve inançlı” olma kapsamında kalır! Yani çok inançlı ve kararlı ama eserleri sanatsal değer taşımayan bir “Ressam” olur! Bunu diğer alanlarda da gözlenebilir; bir din adamı veya ideoloji adamı için de bu aynı şekilde işler! İdeolojik zorlamalar ve dinsel zorlamalar da “Devrim” kapsamındadır ve karşı devrimi bu zorlamalar, hazırlar! Yani “Zorlayan, zorlanır”!
“Devrim”, tırnak içi genel ifade olarak düşünelim. “Devrimci”, evrimi hızlandırmayı amaçlayan manasında! Bu anlamda tüm insanları etkileyen fikir adamları, din adamları ve ideoloji üretenler, evrimcidir! Bu üretilenleri insanlara tebliğ edenler, idealist; zorla kabul ettirmek için çalışanlar da “Devrimci” kapsamındadır! Yani evrimci ile devrimci arasındaki çizgiye dikkat etmek gerekir! Fikir üreten ile bu fikirleri dayatanlar, arasındaki çizgiye benzer! Bir ideolojinin veya fikrin veya dinin üreteni, başta “Evrimci” durumundadır! Sonrasında bunu eğer müdahale ile kabul ettirmeye çalışırsa “Devrimci” olur! Akışa bırakır ise evrimci görüşleri, eğer evrensel ise zaten işleyecek! Değil ise frekansı olmayacaktır! Zorla frekans üretilir ise yani “Devrim” yapılır ise karşı frekans da oluşacaktır! Yani devrime karşı devrim de hazırlanmış olur! Tarihsel süreçte bu gözlenebilir! “Zamanın Ruhu” yazımda bahsettiğim gibi bir frekans, evrensel ise zaten yayılır, değil ise karşı frekans oluşturur ve “Kısır döngü” kaçınılmaz! Yani “Zorla güzellik olmaz”!
"Evrim teorisi" sadece bir bilim adamı, (Darwin) üzerinden okunmamalı! Eksik okuma yüzünden bazıları taraf, bazıları da karşı taraf olmuş. Oysa Darwin’den bağımsız "Evrim teorisi" herkes için bir gerçek! Herkesin bir "Evrim teorisi" üretme aklı vardır! Yani herkes kendince bir "Evrim teorisi" geliştirebilir, bu mümkün.
Evrensel gözlem; "Gözlemci, işleyişi belirler, etkiler!" ve herkesin "Gözlem" yapmaya hem hakkı hem de herkesin gözleminin kişiye izafi bir değeri var! Evrim gözlemini, bazıları Darwin’e atıp karşı ateşe geçmiş, bazıları da yancı olmuş! Bu nedenle teorinin geliştirilmesi belki yeterince olmamış.
Oysa topraktan ve sudan yaratılan insan, her daim bunu tekrarlıyor; bir damla sudan, ana rahminde önce annenin topraktan aldıklarıyla sonra da kendi ağzıyla topraktan gelenlerle eviriliyor insan! Bunun aşamalarını biliriz. Hatta ilk insana kadar Dünya’nın da bir evrimi var, önceleri gaz bulutu sonraları pek çok aşamadan bahsedilir ama nedense Darwin’in teorisinde takılıp kalınır. Bu bazılarının işine geldiği için böyle olmuş! Yani bir kısım insan alt yapılarda kalmayı tercih etmiş yani hayvansal forma yakın olmayı tercih etmiş, bazısı da hayvansal formda kalmış ama güya onu reddedip üst forma geçtiğini sanmış.
Sonuçta bir gelişim ve tekamül var ve bu kaçınılmaz. Bu tekamüle ve gelişime dair teori üretmek de kaçınılmaz! Popülist yandaşlıkla kaybedilen zaman, bilimsel gerçeklerle geri kazanılabilir! Zaten teori, dayatılmadıkça sorun da olmaz! İnançla da bir çelişkisi olmaz! Olsa bile, inanç alanı bunu net olarak ispatlayamaz. İspatlandığında zaten bilim olacak! Evrimsel izahlar da inancı reddedecek şekilde bir sonuç çıkaramaz! Demek ki sorun inanç ya da bilimde değil. Sorun popülist taraf yaklaşımda.
Son tahlilde; “Zamanın ruhu”, evrimsel tekamül ve aşamalara dair işler! Zamanın ruhuna uygun olmayan hiç bir şey zorla “Devrim” ile işlemez! İşletilmeye çalışılır ise karşı devrim ile geri adım atılması kaçınılmaz olur! Bu da evrimi, kısır döngüye sokar! Geri kalmış toplumların “Karşı devrim” çıkmazında gelişememesi bu nedenledir! Yani devrim, evrimi geciktiriyor! İlk başta, büyük mesafeler zorla kat edilmiş görüntüsü olsa da ileri aşamalarda, tüm kazanımlar “Karşı devirim” ile geri verilir! Devrim mi evrim mi? Sorusunda “Evrim” daha sorunsuz! Evrimde, fikirler ve düşünceler, sadece frekansa açılır; bunun için ayrıca bir müdahale ve zorlama yapılmaz bu nedenle “Karşı evrim” oluşmaz! Devrimde, fikir ve düşünceler başka etkilerle bir nevi zorlandığı için karşı devrim kaçınılmaz! Evrim, iyi anlaşıldığında insanlık geri dönmeksizin ilerleyecek! İnşallah!
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.