Denge
Siyah Beyaz
Terazinin iki kefesinin bir birini aşağı yukarı tartması ile eşitlik sağlanamaz.
Iki kefeninde eşit ağırlık göstergesi ile denge sağlanır.
Şimdi sorarım sahi eşitliğin sağlanmadığı durumlarda denge olabilir mi?
Karşılıklı fedakarlıklar olmadan, insan kendi sosyal, kültürel, ekonomik yada aile hukuku açısından denge sağlaya bilir mi?
Tek taraflı talepler sence adaletlimidir?
Hayatımda gerek mesleki, gerekse diğer alanlarda hep denge kurmak için fedakarlıklar yapmam aptallığımdan degil aslında karşımdaki insanların ne denli bir ego sahibi oluşlarını ögrenmeme vesile olmuştur.
Şimdi kısa bir zamanda alacağım kararlarda herkes fedakarlığı kadar yer bulacaktır.
Ying yang dengeyi en iyi ifade eden örnektir.
İç içe geçmiş beyaz ve siyah.
Beyazın içindeki siyah,
Siyahın içindeki beyaz insan hayatının önemli bir ölçüsü ve göstergesidir.
Bu ölçüye dikat edeceğim.
Beyaz siyahın dengesini ifade ediyorsa,
Siyah da beyazın dengesini ifade eden bir ölçüde olmalı.
Toplumdaki yıpranmışlığın ve insanlar arası hukuk da denge sağlanmadığı zamanlar büyük yıkımlar meydana gelir.
Ama denge sağlandığında ortaya adalet, adaletse mutluluk ve huzur getirir.
Uzak doğu felsefesini bilirim insana saygı, mevlana saygıya sevgiyi ve kalben teslimiyeti öğütledi.
Bir ödevdir bu..
Yazar Kamil Üci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.