HAYATA DAİR
Yaşamdan gerçekler düşünüyorum ki hayatta inanılması güç şeyler var .insanlar ,bitkiler hayvanlar ,cansız olan yapıcı yıkıcı aletler , kırıcı dökücü araçlar bunlar nasıl olabilir diye düşünmeden edemiyor insan . ama hepsi birbirini takip ediyor .
İnsan küçük bir dairenin içinde gelişiyor, büyüyor, uzuyor, serpiliyor birde bakmış gözlerini kocaman bir dairenin için acıyor. Yine başlıyor büyüyor, yürüyor ,öğreniyor ve serpiliyor. Zamanla artık bir şeyleri geliştiriyor,bozuyor,yıkıyor, kırıyor. Sonra çevresinde kendi gibi şeyleri fark ediyor hayvanlar, aslında hepsi aynı anda gelişiyor. Hepsi aynı şeyi yaşıyor. İnsanın gelişimi gibi çevresindekilerde onla gelişiyor.
Hayvanlarında kocaman bir daireye gözlerini açtığında belli bir süreçten geçiyor . ya yuvarlak yumurta tabir ettiğimiz şeyin içinde yada yine insanlar gibi anne karnında belli bir süre bekliyor. Fark edersek ikiside canli ve ikiside yuvarlak bir şeyde gelişerek kocaman yuvarlak bir şeye gözlerini açıyor.
Bitkiler biraz daha farklı gelişmekte, tohum oluşumunun ilk safhası çiçekli bitkilerdeki polenlerin yani erkek hücrelerin taşınmasıdır. Rüzgar, böcekler, hayvanlar ya da başka herhangi bir yolla taşınan erkek üreme hücrelerinin (polenlerin) yolculuklarının son noktası çiçeklerin dişi üreme organlarıdır.
Çiçeklerin tam ortasında, meyve yapraklarından (karpellerden) oluşmuş tek ya da birkaç tane dişi organ bulunur. Her dişi organın en üst bölümünde de bir tepecik, bunun altında tepeciği taşıyan bir boyuncuk ve en dipte de tohum taslaklarını barındıran şişkince bir yumurtalık vardır. Ve oraya gidecek bir polenle yaşamaya ilk adımı atmışlardır. Gelişirler , büyürler uzarlar ve dağılmaya başlar. Ama düşünürsek yine aynı bir küçük yuvarlaktan oluşurlar .
Cansızlara gelince bir çoğu insana verilen akıldan ortaya çıkar. Hatta hepsi diyebiliriz. Mesela bir çantayı ele alalım yılanın derisinden oluşur. Bunu insan yapar ama oluşan şey hayvandadır. Kürk bir ayıdan ayakkabı yine bir yılandan oluşur. Bir bitkiden ilaç yaşamak için bir yiyecek oluşur . canlılar eşittir cansızları temsil eder. Hepsi birbirini kavolar. Düşündüğümüzde alışkanlıklarımız hep normal gelir. Yaşantımız belli düzene oturmuştur . düşününce yaşamda ne gibi gerçekler var daha iyi anlarız.
YORUMLAR
.. paylaştığın bu güzel düşüncelerine tamamen katılıyorum. insanoğlu uğraşmak istediği bir şeyler arıyor tabi. aradıklarının içinde zirai de olsa endüstri de olsa işleri de başarıyor. TABİAT; insanoğlunu bir döngü içine almasının yanında irili ufaklı hayvanların, küçük bir böceğin bile kendinden on kat daha ağır yük taşıyabildiği ekolojik dengenin içinde barındırıyor. düşünmek gerekirse, tabiat gerçekten güçlü bir sisteme dayanıyor. insanoğlunu bir döngü, hayvanlar alemini bir prizma yönetiyor. örneklemeye kalksak daha bu devasa güç ve fikirlerin arasında dünyanın yedi harikası yer alıyor.
bende sizinle bir düşüncemi paylaşmak istiyorum: hastalandığımızda günümüzde kullandığımız ecza ilaçları, hayvanların yediği güçlü ve faydalı yapraklardan meydana geliyor. yani sonuçta bazı şeyler ve buluşlar belki taklitlerin ardında saklı, bulunmaya hazır bekleyen icatlarla dolu etrafımız. tebrik ederim düşündürdüğün için, HAYATA DAİR kaleminin devamı dilekleriyle.