- 433 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Tuz koktu kokacak...
Devlet ciddiyetinden uzak, açılıp saçılmanın sonu nereye çıkar tarihin arka odalarındaki raflarında dururken, Neredeyse 500 yıllık aydınlanma ve bilgi çağından nasibini alamayan ülkem coğrafyasının şimdisi ve geleceğide karanlıklar içinde çığlık çığlığa...
Ara ki insanlık bulasın, sonsuz uzayın sonsuz sınırları magazin sayfalarında makale konusu olurken,
Sınırları tesbit edilememiş Akdeniz ve Ege denizlerinde, bile isteye batırılan mülteci gemilerindeki insanlığın ölüm çığlıkları üç milyar ışıkyılı öteden gelen sesler kadar yakın değil dünya insanlarına....
Oysa insanlık dediğin sadece senden olanın insan olduğu tanımı kapsamında sadece sen kalıncaya kadar diğerinin boğazlanması gereğidir yaşaya kalmak için... Kim yaptı ki bu tanımı herkes tapmakta....
Hani bizler " İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın" kadim sözünün kardeşleriydik... Bize ne oldu?
YORUMLAR
Anlamı bir makale ve çok ciddi sorular.
Biz insanlık defterinin, merhamet, şefkat, huzur.. ve benzeri önemli sayfalarını karaladık sanırım vicdanlarımızda.
Parayı veren, düdüğü çalar oldu, merhum Nasreddin Hoca'nın deyimiyle.
Hele de savaşlardan rant çıkarırken, barış masalarına oturanlar var ya...
Söylenecek söz bulamıyorum ben şahesen.
Saygılar
Tuz kokarmı demeyin Akdeniz ve Ege denizinde öldürülen şehid edilen insanların bedenleri,
21 yy insanının kokuşmuşluğunun en tipik örneğidir. Kırım'da, Anadolu'da, Erivan'da, Bosna'da kendinden olmayanlara soykırım reva gören batı medeniyeti, yahudi soykırımının da sorumlusudur. Sadece " duygusal nedenlerden dolayı şimdilik yahudilere tahammül eden bu tek dişli canavar medeniyet hala umranın kanına musallat olmaktan geri kalmamaktadır... Uzay çağında insanların insanları öldürmesine gözyumması tuzun kokmasıdır... İkinci dünya Savaşı'ndan kaçan avrupalılara medeniyetimizin ev sahipliğini asla unutmadık...
Üstelik savaşla tehdit edilmemize rağmen... Şimdilerde para teklif edecek kadar alçalan bu sözde medeniyet ittifakı kanlı silahlarını kendilerini ev sahipliği yapmış insanlara satarak yeni bir soykırıma yolaçacak şekilde ödediklerini düşünüyorlar... Ara ki insanlık bulasın....