- 503 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Okan Üniversitesi PDR Öğrencisi Cihad Başaran ile....
Okan Üniversitesi PDR (Psikolojik Danışmanlık v e Rehberlik) Bölümü Öğrencisi Cihad Başaran “İyi bir PDR ’ci öncelikle, kim olduğunu ne iş yapacağını bilen birisi olmalıdır. “
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
CİHAD BAŞARAN - Merhaba ben Cihat Başaran. 1995 yılında Ordu’da doğdum şuan İstanbul’da yaşamaktayım. Ordu Başöğretmen Anadolu Lisesi’nden mezun olup şuanda Okan Üniversitesi PDR bölümü 2.sınıf öğrencisiyim.
SORU- Neden PDR ve neden Okan Üniversitesi bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
CİHAD BAŞARAN- Doğruyu söylemek gerekirse, lisede hayatım boyunca psikoloji, felsefe gibi derslerle pek sıcak olamamıştım. Tercih zamanı gelip çattığında, ailemden PDR mezunu olan bir akrabam bölümü anlattı bana. Sıcak baktım ve okuyabilirim dedim. Puanımın yettiği okullar arasında Okan Üniversitesi de vardı. Özellikle Okan Üniversitesi’ne gitmeliyim diye bir çabam olmamıştı bu zamana kadar. Fakat bölüme yerleşince gerçekten değerli hocaların,iyi bir eğitimin farkını görüyorsunuz. Bunun yanına okulun size sunduğu imkanlarda eklenince ’’iyi ki’’ diyebiliyorsunuz. Tercihler açıklandığında ’’ Yaşasın Okan Üniversitesi’ni kazandım!" diye bir tepki vermesem de şimdi sorulunca ’’ İyi ki bu okulu tercih etmişim." diyebilirim.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?
CİHAD BAŞARAN- Ailem Ordu’da yaşıyor. Babam ve annem ticaretle uğraşıyorlar. Benden 2 yaş küçük bir kız kardeşim var. O da bu sene üniversite adayıydı. İstediği bölüm gelmeyince bir sene daha bekleyip hazırlanmayı tercih etti. Ailem bana hep destek oldu. Özellikle bende bir babaanne var ki, her eve bir tane lazım. En büyük destekçimdir kendisi. Ailemin özellikle tercih döneminde desteği çok büyüktür. Kararlarıma saygı duydular ve arkamda olacaklarını söylediler. Buradan onlara tekrardan teşekkürlerimi sunarım.
SORU- Kitap okur musunuz? Bir PDR öğrencisi çok kitap okursa neler kazanır?
CİHAD BAŞARAN- Kitap okumayı lise yıllarının ortalarına kadar hiç sevmezdim. Ama söyle bir şey söyleyebilirim.’’Kitapla tanışmak’’ diye bir şey var. Kitapla tanıştığım zaman okumayı gerçekten sevdim. Çünkü bir şeyleri değiştiriyor ve bunun farkında oluyorsunuz. Ciddi anlamda ufkunuz genişliyor ve bariz bir şekilde okumayan insanla farkınızı görebiliyorsunuz. Bunun farkında olmak öz güveninizi güçlendiriyor. Çok çok kitap okurum diyemem fakat kitap okurum. Canım sıkıldığında çıkar kitapçıların ,kişisel gelişim raflarından bir kitap seçer ve onu alırım. Kitaplar insanı genişletiyor.
SORU- Daha okulda okurken mesleğinizle alakalı bir dergide yazılar yazmak nasıl duygu?
CİHAD BAŞARAN- Dergi Pdr’ de yazmak tabi ki benim için çok güzel. Birilerine, en azından interneti bir şeyler öğrenmek için kullanan, böyle eğitim sitelerinden yararlanan insanlara fikirlerimizi, görüşlerimizi, hayallerimizi, önerilerimizi, tecrübelerimizi sunuyoruz. Hepimizin, yanlış gittiğini düşündüğümüz bir şeyleri vardır. Bize de dergi pdr sayesinde bunları dile getirme şansı verildiğini düşünüyorum.
SORU- Gençler çekingen ya da yeni insanlar ile iletişim kuramayan ve insanlar siz ise bunu tam tersi . Bu size ne kazandırıyor? Onlara ne kaybettiriyor?
CİHAD BAŞARTAN- Ben, çekingen davranan insanın hayatta pek bir şeyler kazanacağını düşünmüyorum zaten. Girişken olmak, yeni insanlar, yeni fikirler, farklı beyinler tanımak insanı geliştiriyor ve önünü açıyor. Kendim için, ’’Çok girişkenim, hep kazanıyorum’’ diyemem ama yaptığım şey girişken olmaya çalışmak, yeni insanlar tanımak ve kendimi geliştirmek. Bu çabamın, dergi pdr de yazarak, sizin gibi tecrübeli insanlarla tanışarak boşa gitmediğini görüyorum. Şuan yaptığımız bu röportaj bile bu çabanın bir meyvesidir bana göre.
SORU- Bölümünüz, Fakülteniz ve Okan Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz?
CİHAD BAŞARAN- Bölümümüzün gelişmesi için daha güncel olunması gerektiğini düşünüyorum. Yani insanlar PDR yi bilmeli. Yani bir bakıma PDR olarak girişken olmalıyız aslında. Konular gerçekçi olmalı. Ülkemizi biliyoruz ve kendimizi kandırmamızın gereği yok. İnsanlara, bölüm olarak istedikleri şeyleri vermeliyiz. Bence böyle PDR gelişir ve ilerler. Okuluma gelince, PDR bölümü zaten okulumda taze sayılır. Yani yeni açılmış bir bölüm. İşin ustalarından, tescillenmiş insanlardan yararlanmak gerek. Böyle insanları okulumuzda misafir etmek, öğrenciler açısından da bölümümüz açısında da yararlı olacaktır.
SORU- PDR kongrelerinin PDR lilere faydası nedir?
CİHAD BAŞARAN- İyi bir PDR’ci, PDR adının geçtiği her etkinlikten haberdar olmalı ve katılmalıdır. PDR kongrelerinde,danışman adaylarına, bölümü hakkında yüzlerce şey katabilir. Konuşmacılar, işin ustaları, konu vb. bölümünü yakından ilgilendiren her şey bu kongrelerde. Katılımcıların gelip buradan bir şeyler kapmadan dönmesi saçmalık olur.
SORU- İyi bir PDR ci nasıl olmalıdır?
CİHAD BAŞARAN- Can alıcı soru bence bu. İyi bir PDR ’ci öncelikle, kim olduğunu ne iş yapacağını bilen birisi olmalıdır. Yani bir an önce mezun olup devlete gidip öğretmen masamın önünde hayatım geçsin düşüncesiyle bu bölümü okuyan çok kişi var. Bunlar atama kontenjanlarını boşu boşuna doldurup bizlere zararı olan insanlar. Çünkü PDR ’ci, çocuğu hayat hakkında, eğitim hakkında, gelecek hakkında bilinçlendiren kişidir. Kısaca çocuğun kişiliği de dahil hayatına yön veren kişidir PDR’ci. Ülkenin huzurunu bile buna bağlayabilirim aslında. Köşe yazılarımda bunlardan bahsetmiştim. İyi bir PDR’ci, bence gerçekten sıkıcı olamamalı, güncel, empati kurabilen, neyin ne sonuç doğurabileceğini görebilen birisi olmalı. Kendini geliştirmeye aç olmalı.Aç olmalı ki, eğitilmeye, öğrenmeye doymayan nesiller yetişmeli.
SORU- Özelde Okan Üniversitesi PDR, genelde PDR okumak isteyenlere neler önereceksiniz?
CİHAD BAŞARAN - PDR düşünen arkadaşlara rahat ve okunması zevkli bir bölüm olduğunu söyleyebilirim. Sizlere kattığı çok şey olacak. Dışarıdan durup insanlara bakacaksınız, kafanızda yorumlayacaksınız. Tanıyabileceksiniz. En önemlisi de düşünmeye başlayacaksınız. Gerçek anlamda düşünme eylemini öğreneceksiniz. Düşündükçe bulacaksınız ve her bulduğunuz zaman kendinize ve çevrenize kattığınız şeyler olacak.Fakat gerçekten kendinizi geliştirmek adına ufak da olsa bir isteğiniz yoksa bu bölüme gelmeyin derim. Zevk aldığınız, hayalini kurduğunuz mesleğe giden kapıları zorlayın.Gerçekten inanırsanız kapılar açılır ve hayallerinize giden yolda mutlu bir şekilde yürürsünüz. Okan Üniversitesi düşünen arkadaşlara pişman olmayacaklarını söyleyebilirim. Üniversite okurken en büyük sorunlarınız kampüs ve okulun eğitimi oluyor. Okan Üniversitesi kampüs olarak da eğitim olarak da öğrencilerine yeterli imkanları sunuyor bence. Hocalar gerçekten iyi. Bölüme yönelik çalışmalar da yapılmakta. Yani kısaca beklentilerinizi karşılayabilecek bir okul.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.