- 1104 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SINIR
Bildiğimiz sınırla pek ilgisi yok. Yazma konusu yaptığım sınır, zorlandığımız anlarda bulunan sınır.
Hatırlayın; her vakit başımıza gelmiştir. Ders çalışırız; "Bir soruya daha çalışsak, o sınırı aşardık." dediğimiz olmuştur. İşte çalışmadığımız bir sorudur sınır.
Çoğu zaman sınırdan dönüyor ve kaybediyoruz.
Sınır her şeyde gösteriyor kendini. Diyet yapıyoruz; canımız çok çekiyor bir yiyeceği. Az daha sabretsek, unutup yemekten vazgeçeceğiz. Kısacık bir vakit burada sınır. O vakti geçirecek bir şey olduğunda yemekten vazgeçeriz.
Demek oluyor ki; çok küçük şeyler bize kaybettirenler ve sınırı aşamama hali verenler.
Çok şeyi doğru yapan birisi, küçük bir saygısızlık neticesinde de sınırdan geçemeyebilir. Sınırı aşmak, emeklerinizin de boşa gitmemesi demektir. Üniversite okuyamayan, lise tahsili yapmış gençlerden birçoğu, sınır sebebi ile tahsil istemeyen işlere mecbur kalırlar.
Aslında çok örnek verebilirim; fakat önemine dikkat çekmek istediğim şey şudur: Sınırın neresinde olduğunu bilmektir onu aşmamızı sağlayan.
Bir şey için emek verirken, mesela ŞİİR YAZMAK, başarmak, sınırın neresinde olduğumuzu ve nasıl aşacağımızı bilmek kazandırır.
SINIRLARI ZORLAYIP YIKMALIYIZ!
YORUMLAR
Konu madem ki sınırdan açıldı; bu konuda ne yazarsak yazalım '' sınır '' konusunda yine de yazacaklarımız sınırsız kalır. Yani sınırlama yapamayız. Ülkeler arasında sınırlar var. Siyasette kırmızı çizgiler var. Çizgiler de bir sınır oluşturuyor. Sınavda bir tek soruyu yanlış cevaplamışsak; duvara tosluyoruz. Duvarda da sınırlar var. Sınır olmayan tek bir şey nedir ki? diye düşünürken buldum cevabını... Şahsıma münhasır oluşan o cümleyi yazayım son sınırda : her şeye sınır çizilebilir ama; sevgiye asla...
Sınırları aşmak lazım.. Yoksa nasıl anlar ki insan sınırları olan bir sevgiyi yaşayabilmeyi. Adına da sevgi denilmez son tahlilde.
Sınırları zorlamadan daha fazla; bana müsaade... Hayırlı sınırlar diyelim...
Güzel yazıydı,,, düşündürdü.. Sınırsız başka ne var ki? sabaha kadar düşünmem gerekecek...
Konu madem ki sınırdan açıldı; bu konuda ne yazarsak yazalım '' sınır '' konusunda yine de yazacaklarımız sınırsız kalır. Yani sınırlama yapamayız. Ülkeler arasında sınırlar var. Siyasette kırmızı çizgiler var. Çizgiler de bir sınır oluşturuyor. Sınavda bir tek soruyu yanlış cevaplamışsak; duvara tosluyoruz. Duvarda da sınırlar var. Sınır olmayan tek bir şey nedir ki? diye düşünürken buldum cevabını... Şahsıma münhasır oluşan o cümleyi yazayım son sınırda : '' Her şeye sınır çizilebilir ama; sevgiye asla... ''
Sınırları aşmak lazım.. Yoksa nasıl anlar ki insan sınırları olan bir sevgiyi yaşayabilmeyi. Adına da sevgi denilmez son tahlilde.
Sevgiyle kalınız...
Sınırları zorlamadan daha fazla; bana müsaade... Hayırlı sınırlar diyelim...
Güzel yazıydı,,, düşündürdü.. Sınırsız başka ne var ki? sabaha kadar düşünmem gerekecek...
yaşanmamış aşkların şairi tarafından 8/29/2015 12:21:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
yaşanmamış aşkların şairi tarafından 8/29/2015 12:34:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel tespit,
başarılı olmak daha da önemlisi yaptığımız tüm işlerden tatmin olmak istiyorsak,
(maslow'un ihtiyaç hiyerarşisi en son basamak, kendini gerçekleştirme)
Sınırımızı bilmeli ve onun üzerine üzerine gitmeliyiz yılmadan ve hep daha çok arzulayarak ve çalışarak...
Bir de tabi bu sınır mevzuunda günlük hayatımızdaki ilişkilerimizdeki sınırları da bilmek ve karşı tarafa iyice kabul ettirmek var ki o da mutlu bir hayatın olmazsa olmazlarından..