VARLIĞIN CANIMA NİMET
- Müsait misin yazışmaya sevgili Su.
- Az vaktim var, bir iki sayfalık!
- Bende, bana ayırdığın saniyelerin bile aylara tekabül ettiğini bilmez misin?
- Bilmiyorum işte!
- Sana aşkımı bildireceğim haddini bildirir gibi birisine. Kararlıyım.
- Korkutmaaaa!
- Yararlıyım sana asla zararım olmaz. Yaralıyım sadece bana bu yara ve asla iyileşmek istemem.
- Yaralım olma!
- Artık çok geç, bakışların yüreğime battığında kirpik kirpik, kaşların bir yay gibi o kirpikleri çektiğinde, gülüşlerin kınından çekilmiş bir kılıç gibi kestiğinde canımı, yanakların kıpkırmızı olup yaktığında beni... Sesin içimi sardığında bir is gibi boydan boya, kokun tüm canıma sirayet ettiğinde, elin elime değdiğinde ve "Kaptan" dediğinde... İşte o vakit ben yara’landım sana.
- Katilin olamam, kıyamam sana.Tek sana değil hiçbir cana...
- Ol. Sensiz yaşarken ölüyüm, ölüyken seninleysem yaşıyorum demektir. Senin elinden olsun katlim, baldıran zehirli dudakların dudaklarıma değsin, öleyim. Darağacında yağlı ilmek gibi boynuma geçsin ellerin, öleyim. Bakışların bir kurşun gibi yüreğimin tam ortasına isabet etsin, öleyim.
- Sana cani olamam bu kadar yani kıyamam. Hani katilin değil hayat arkadaşın... Neyse?
- Bakim ol. Fani dünyamın ebedi ve ezeli güzelisin. Bana bak ve beni iyi dinle! Sen gelirsen bahar gelir bana. Salkım saçak çiçekler açarım, dal budak yapraklanırım. Deste deste gülerim. Buket buket mutlu olurum. Ve aşkın en olgun, tatlı ve kokulu meyvesine dururum.
- Ben neymişim ya!
- Sen her şeysin! Öyle bir şeysin ki her şeyi içine alan bir şeysin! Aşksın yani.
- Felsefe yapma hem edebiyat yapıp kelimelere hükmediyorsun ama bana hükmedemezsin böyle!
- Az sayma kendini güzelim. Yağmur sonrası gökyüzünün kuşandığı eleğimsağmasın. Arıların nakşettiği peteksin. Kuşların cıvıltısı, yaprakların hışırtısı, suyun şırıltısısın.
- Mübalağayı bırak!
- Sen zaten rabbimin bir lütfusun. Doğarken abartılı doğmuşsun. Hangi göz sana bir kez baktıktan sonra başkasını görür ki! Cenneti gördükten sonra cennetin resmine bakanlar o hazzı alabilirler mi? Denize girdikten sonra denizin resmini görenler denize girmiş olmanın zevkini alabilirler mi?
- Seninle baş etmem mümkün değil!
- Et diyen kim? Hayır ve şer Allah’tan gelir. Güzellik ve çirkinlik... Sen olduktan sonra senden bana gelebilecek her şey ama her şey kabulümdür. Kızıyor musun kız... Küsüyor musun küs... Sövüyor musun söv... Övüyor musun öv...Susuyor musun sus... Bütün gürültülerin en son noktası sessizlik değil mi? Bütün çirkinliklerin haddi güzellik değil mi?
- Derin konuşuyorsun.
- Seni derinlemesine seviyorum. Yüreğin içindeki siyah noktadır süveyda. Ve derler ki aşkın tecelli ettiği yer burasıdır. Seni yüreğindeki o siyah noktaya vasıl olurcasına seviyorum.
- Etkileniyorum böyle deme!
- Kendini benim yerime koy o zaman. Etkilenmenin ne demek olduğunu iliğine değin yaşa! Elektrik almak neymiş gör, çarpıl! Ülkenin bütün enerji santralleri sanki benim kalp hattımda... Seni görünce hepsi aynı anda elektrik veriyor. Çarpıla çarpıla seviyorum seni.
- Sana ayırdığım sürenin sonuna geldik bayım! Daha fazlası aşk zehirlenmesine sebep olur. Bu kadar dolu olan bir kalbi ve o kalpten taşan sözcükleri hiçbir kadın göğüsleyemez. Sadece uzaktan uzağa hayranlık duyarlar. Bu yüzden sana ayırdığım bu süreyi aslında sana olan tutkumun bir nişanesi olarak gör.
- Biliyorum ve teşekkür ediyorum sana. Varlığın canıma büyük nimet, gerisi külfet...Allah’a emanet ol!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.