Birileri bize ayna mı tutuyor?
Doğu batı tarafımız çevrili dağlarla,
Güneş bu dağların ardından doğar.
Güneş doğar batar tutulmaz ağlarla.
Geceden sonra bizleri ışığına boğar.
Dağların arkasından mı doğar gelir.
Gün ışır canlılar kalkar, uyanır dirilir.
Yavaş yavaş yükselir, gittikçe eğilir.
Doğuşu batışı hayranlıkla seyredilir.
Güneş aşar evine gider karanlık olur.
Doğduğunda ise gündüz aydınlık olur,
Her yer aydınlanınca saydamlık olur.
Güneş doğduğunda güzellikleri bulur.
İnsanoğlu;dağa,denize,ormana,dereye,göle baktığında huzur bulur,üzerindeki yorgunluklar ve sıkıntılar uçar gider.Yaşadığımız yer olan Hatay’ın Hassa ilçesi, doğusu ve batısı dağlarla kaplı bir yerdir.Burada yaşayan insanlar güneşin doğuşunu ve batışını seyrederken ön planda olan dağlarla karşılaşır.Güneş doğarken dağların arkasından doğuyor batarken de dağların arkasına batıyor gibi bir izlenim verir.
Batı tarafımızda dağların arkasında İskenderun ve Dörtyol ilçeleri bulunur.Buralarda Güneşin batışını izlerken sanki denizin içine, yere batıyor gibi görülür.İlçemizin doğu tarafında Suriye’nin köylerinin de yer aldığı dağlar,batı tarafında ise Toroslar’ın bir kolu olan Amanos dağları uzanır.Doğu tarafına baktığımızda dağların üzerinde Suriye’nin köyleri görülür.Yaşadığımız yerin batı tarafında Amanos dağları,Amanosların en yüksek noktası Mığır dağı ve ilçemize bağlı köyler, yaylalar yer alır.İnsanlar sıcak günlerde serinlemek,temiz almak için Amanoslar üzerinde bulunan yaylalara göç ederler.Yaz mevsiminde akşamları balkonda otururken Söğüt mahallesinin yan tarafındaki dağların üzerinde otomobil ışığı eksik olmaz.Işıklardan vurmasından anlarız ki arabaların biri gelir biri gider.
İlkokula ve ortaokula gittiğimiz yıllarda Suriye dağları üzerinde yer alan demir köprünün üzerinden geçen kara trene günlük olarak bakardık.Hatta arkadaşlarımız arasında trenin geçişine kimler baktı kimler bakmadı diye:
-Demir köprüden kara tren dün hangi saatte geçti diye sorular sorar cevap arardık.Mesafe biraz uzak olduğu için kaç vagon olduğu tam sayılamıyordu.Ama trenin geçişi rahatlıkla izleniyordu.
Suriye savaşı başladı başlayalı bu dağlara daha çok bakar olduk.Akşam olduğunda köylerinde ışıklar yanıyor mu diye merak ederek bakıyoruz.Köylerin ışığını gördüğümüzde de çok iyi bu köylerde savaş yok ne mutlu köyde yaşayanlara der,Allah savaştan,faciadan insanları korusun diye dua ederiz.
Haftanın çok günü sıcak olan bu günlerde, ikindiden sonra güneş aşımına doğru evin önündeki parkta oturarak sohbet ediyoruz.Uzun süredir Suriye dağlarının üzerinde Güneş batım zamanı bizlere doğru bir ışık parıldar.Dikkatimize takılan hemen hemen aynı vakitlerde güneş batım zamanı bu ışık parıldıyor.Dikkatlice baktığımızda otomobil ışığı olsa gündüz vakti otomobil ışığı niçin yansın, hem yansa da bu kadar uzak mesafeye (20 -35km) otomobil ışığı vurmaz ki…Aklımızdan geçeni komşumuz söyledi.
-Yoksa birileri bizlere ayna mı tutuyor? Diye söylendiğinde bizim hanım duyduğu hikayeyi anlattı.
-Rahmetli babam da bu ışığa hayranlıkla bakardı.Babamın anlattığına göre onun dedesi zamanında yaşadığımız bu yöreden Suriye’nin o köyüne bir gelin gitmiş.Bu gelin de:
-Ailem,sevdiklerim beni unutmasınlar,devamlı beni hatırlasınlar diye…Evlerinin kapısının önüne Güneş aşım zamanı,güneş ışığını gelin geldiği o yöreye vursun diye camdan ayna yaptırmış.İşte güneşli günlerde,Güneş batım zamanı parlayan ve hareketsiz olarak kalan buralara vuran ışık o ışıktır,diye anlattı.
Bizler de ışığı hiç sönmesin devamlı ışığı parlasın diye dua ve temennide bulunduk.
18.08.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.