- 442 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SICAK ÇAY
Pazar günü akşam çayı ile ağırlandım. Servis dolu çay bardakları ile başladı. Çay içmek için gittiğim ev sahibi "çaydanlık ve demliği salona getirmediğinden, çay için mutfağa tekrar tekrar gitme durumunu gözledim. Üstelik çay çok sıcaktı. Yemek borusu kanseri nedenlerinden biri de aşırı sıcak içecekler. Bu nedenle hanımefendiye durumu anlatınca "kendi çayını doldur, kendini ağırla" ilkesine de uygun olarak çaydanlık ve demlik salona getirildi. Çok sıcak olmayan çayımızı içerken çok mutlu oldum. Sıcak su üzerimize dökülmekle yanıklar gözlenmektedir. Bu nedenle dolu çay bardakları, çaydanlık ve demlik salona en son getirilebilir. Böylelikle yanma riski azalır. Ev sahibinin kibar ve saygın oluşu aklıma gelerek bugünkü yazımı yazdım.
Saygı ve sevgi ile.
YORUMLAR
Güzel bir uyari...
Her ne kadar sıcak yiyecekler bağazımıza zararlı olsa da çayı asla soguk icemiyorum.
Hele bulundugum ortam kalabaliksa ve ev sahibi cayi ilk bana verdiyse çay dağıtımini bitirince elimdeki boş bardagıda almak zorunda kalip, acaba çay soguk muydu gibilerden yüzüme şüpheyle baktığına tanık olurum :-)
Bazı alışkanlıkları ne yapsak değistiremiyoruz efendim, sıcak çay içmek gibi.
Hem şimdi çay salana dahi gelse soğumuyor ki, elektrikli semaverler var ya :-)
Gününüz aydın olsun, saygilar