- 862 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SU SEVİYESİ
Bu yazım da dünyadaki buzulların erimesi hakkında. Düşüncelerimi anlatmak istiyorum.
Kullandığımız her cihaz buzulların erimesini daha hızlı arttırıyor. Ya köy yaşamına geri dönmek veya nüfus artışına "Dur" demek gerekmekte. Öyle ki; geçen yüzyılda, daha teknoloji pek yaygın olmayan çağda iken, deniz seviyesi beş metre yükselmişse bu yükselişin artarak devam etmesi bir gerçek durdurulması da imkansız .
Amerika’da ve Çin’de bazı kıyı şehirleri sular altında kalmış durumda.
Hollanda’da daha önce iki bin kişinin öldüğü bir felaket yaşanmış. Önlem olarak da deniz kıyısı çevresine, açılır kapanır bentler yapılmış felaketleri önlemek için. Fakat bu yüzyıl deniz seviyesi ne kadar yükselecek, küresel ısınma hangi seviyede? En düşük ihtimal beş metre... Ya daha fazla olursa? Fakir ülkeler ya da turizme bağımlı sahili ve kumsalı olan ülkeler ne durumda olacak?
Ani bir yükseliş olursa hiçbir önlem alma şansımız olmayacak.
Dünya iyiye gitmiyor. Baylar bayanlar, farkındalık gerekiyor. Elimizden gelen ne varsa yapalım. Mütevazi bir biçimde az tüketip dikkatli kullanalım. Çevremize duyarlı olalım.
YORUMLAR
Çevreye duyarlı olabilmek...
İşte bütün mesele bu... Lafta kalmadığı sürece pek de güzel ve anlamlı olur da; da..sı var işte. yahu bizler insan olarak birbirimize duyarlı değiliz her şeyden önce. En küçük bir olayda sinirleniyoruz. Empati yapmıyoruz. Adam oturmuş parka; çekirdek çitliyor.. Çitle kardeşim.. niye çitliyorsun diyen yok.. Ama yerlere atma... Elinde çöp varsa; çöp tenekesine at... Yok, biz ne yapıyoruz? Sokaklara, caddelere atıyoruz. Kendisine saygısı olmayanın başkalarına saygısı olur mu hiç? Dere kenarlarına; bataklıklara kurulan evler... Eeee sonra? Sonrası malum... Bazı nedenlerden dolayı; imar izni veren yerel yönetimlerde mi suç? Yoksa bizde mi? Bile bile ölüme gidiyoruz. say say bitmez bu örnekler. Ozon tabakasını bile delmişiz.. Buzulllar eriyor. Yahu bizler hangi dünyada yaşıyoruz? En iyisi dağlara kaçmak. Ben hep yaparım bunu. Dağlar,,, ormanlar.. oralarda bol bol yürürüm. Tabi ormanları da kendimize benzetirsek; artık uzaya falan çıkarız yürümek için. Düşündükçe delirmemek elde değil. En iyisi mi ikileyim ben... Yoksa bitmeyecek bu konu.
-Yavaşım Birle
İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim saygılar