BÜYÜ-1..
GİRİŞ:Dün söz verdiğim gibi,(aynı şeyleri yazmaktan usanmıştım ya) büyü konusunu yazacağım birkaç gün..Öncelikle inanıp inanmamak size kalmış mevzuulardan biridir bu.Bana sorsan,yedi ceddim bu işe güler de,ben inanırım birkaç nedenden ötürü.Öncelikle Kuranda geçen bahisler var bu hususta.Nas ,felak suresi de bu nedenle nazil olmuştur.Sonra Rasputin,Nostadamus’a inanıyorsanız bu anlatacaklarıma neden inanmayasınız.Olay 1:İşi gereği bulunduğum şehre birkaç yıllığına gelen bir kız arkadaşım olmuştu yıllar önce.Güzel bir kız mı?Hiç değil.En fazla 1.60 a 65 kilo bir tip.Neyse,bu kızcağız aslen Trakyalı.Bir hafta sonu da memleketine gitti ve dönüşünde beni evine çağırdı.Oturduk,kahvelerimizi içiyoruz.-Ben evleniyorum dedi.Ohhh!!!Ne güzel,talip mi çıktı memleketten dedim.Yok dedi.Ben üniversitedeyken-5-6 yıl önce-bir erkek arkadaşım olmuştu.Hatta bir ara onun evinde beraber de oturduk.Sonra ,çocuk ben seninle evlenmeyi falan düşünmüyorum demiş.Ki,ebeveynleri de aynı mahallede komşuymuş.Bunlar İstanbul’da okuyorlar o zamanlar.Yani ailelerin haberi hiç olmamış bu olup bitenden.Neyse,bizimki hafta sonu tatili memlekete gitti ya.Eee,aileler de aynı mahallede ya.Rastlamış yıllar sonra çocukluk sevdiğine sokakta.Çocuk da, doktor olmuş o ara; karşılaşmışlar sokakta.Merhaba,merhaba olmuş da,çocuk artık hiç yüz vermemiş bizimkine.Neyse dedi ki bana kız:Baktım hala seviyorum onu ,ve evlenmeye karar verdim onunla!!Nasıl olacak peki dedim bu iş.Oralarda bir iyi hoca varmış.Bir kadın bu.Ona gitmiş ve çook ciddi bir ödeme yapıp bir muska yazdırmış.Alıp getirmiş yanında.Hoca demiş ki buna,bunu toprağa göm ve –şimdi sayısını unuttum,çok zaman geçti aradan-şu kadar gün sula.Ama bizim kız 8.katta oturduğundan toprağı nerden bulsun.Bir saksı da çiçek almış,hadi dedi gömelim bu muskayı saksıya.Sesli güldüm bu işe ve de gömdük sonuçta.Aradan 3-4 gün geçti,bizimki bir gece bana geldi.Evde kalamayacağım sende kalabilir miyim dedi.-Neden ,ne oldu ki???Bu saksı 8.kat penceresinde duruyor ya,geceleri pencerenin dışından bir kedi geçer gibi oluyormuş ve önce önemsememiş de,olay devam edince korkmuş tabii.Tabi dedim,kalabilirsin bende istediğin kadar..Ama vesvese yaptığın için oluyor sanırım bunlar..Neyse,saksı da sulanmaya devam ediyor o ara,gündüz saatlerinde..İşte o sayılı günler tam bittiğinde,kız gelmedi ertesi akşam bana.merak ettim sabahına çaldım zilini.Açtı kapıyı ve –O,burada,içeride dedi.Yani çocuk ailesine sormuş bunun bulunduğu yeri ve de ciddiyetinden bahsetmiş,kalkıp gelmiş..Evlendiler bunlar.Bir de çocukları oldu ama iki seneye kalmadı ayrıldılar daha sonra..Yani demek ki,kapsama alanı o kadarmış muskanın.Bu birinci olaydı.Yarın iki olay daha anlatacağım ve ondan sonra gireceğim esas konuya.Üşenmedim araştırdım yani..Faydalı bilgiler vereceğim,takipte kalın!!
YORUMLAR
Büyülenmek, her ne kadar artık aşırı beğenmek, uzun süre etkisinde kalmak anlamına gelse de bir zamanlar sizin anlattığınız vakaları açıklamak için kullanılıyormuş.
Kelime çok eski ve Türkçe kökenli. Yani İslamiyet öncesinden, Şamanlıktan kalma bir miras.. Türkler Şamanlık zamanlarında da bu büyü denen işle hayli zaman geçirmişler.
Sizin arkadaş muskayı sulamayı mı bıraktı acaba? Madem inanıyor ve sevmeye devam ediyor/mu, bir muska daha yazdırsaydı ya!