- 608 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
AKIL ESARETI
Bu yazımda sizlere akıl ve onu esir alabilecek şeylerin varlığından söz etmek istiyorum
Akıl hangi anlarda etkisiz hale gelebilir
1-ÖFKE
2-KISKANÇLIK
3- KİN
4-İŞTAH
5-NEFRET
6-AŞK
7-HIRS
8-KİBİR
9-KORKU
Hatırlayamadığım veya benzeri duygular olabilir.Hafıza aklımızın beslendiği yegane yerdir,eğer anılarımızda bize bu duygulardan birini doğru gösteren bir olay var ise o duygu aklımızı esir eder ve biz aklımızı kullandığımızı zannederek aslında o duygunun esiri oluruz.
Siz kendinize dönüp sorular sorduğunuzda en çok hangi duygu ile karşılaşıyorsunuz?
Ve işte o karşılaştığınız duygu size en büyük hataları yaptıran aklınızı doğru düzgün kullanmayı sağlayamadığınız duygudur.
İrade kullanılmak üzere bizim hizmetimize verilmiştir Akıl ve dirayet (irade)ile bu duygulardan kurtulmak mümkündür.
YORUMLAR
-Yavaşım Birle
İyi, doğru... güzel de... İşte bütün mesele bu. Akıl gidiyor işte bu saydığınız maddeler örneğinde. Beyin var mı? Var.. Akıl var mı? Var... Akıl yok mu yoksa? Akıl yoksa; iki kelimeyi yan yana nasıl getirir insan? Bir şeyler eksik kalıyor. Empati yapmak.. İşte buldum cevabı.. Bizler maalesef empati yapmıyoruz. Karşımızdaki kişiyi kendi yerimize koyarsak pek çok mesele kendiliğinden çözümlenecektir. Bu da kitap cümlesi gibi oldu. Yazılanlar kadar azıcık da düşünsek aklımızla. Sanırım akılsız aklımız olduğu sürece bizler hep yanlışlıklar yapmaya devam ederiz. Sınır çizemiyorum yaptığım bu yorumda. Konu o kadar hassas ki; ah keşke bizler de hassas olabilsek. Ama nerde? Daha gün önce; irlanda'lı bir turist; girdiği bir işyerinde, dolabı açıp, üstüne bir sürü pet şişe gelip de; sular yerlere dökülünce, kıyamet koptu. Basın abarttı olayı. Yok 50 kişiyi bir yumrukta yere falan sermiş.. Adamın üzerine çullanmışlar. 10-15 i geçmez ama basın 50 yaptı. Bak yine rakama saplandım kaldım. Ha 1, ha 11... Önemli olan o turiste yapılan terbiyesizlik. Bir de şeyi düşündüm, yani o irlandalı turist yerine, Ankara'lı Murat olsaydı, yani mesela ben olsaydım; gerçi kesin dayak yerdim ama; birileri çıkıp da '' çok ayıp etmişler Murat'a.'' falan derler miydi? Sanmam..Yabancı turist olunca konu; yerlisine sınır getirirler ve yediğim dayakla kalırdım.
Offf, nerelere geldi konu. Susmak en iyisi? Sahi; konuyu bile unuttum.. Yazının konusu neydi?? Ah hafızam.. Akıl mı kaldı bende...
-Yavaşım Birle
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Övündüm kendimle azıcık.. Olsun.. Türk'üm, doğruyum.. çalışkanım ayrıca.
Ben teşekkür ederim... Yazılarınızı okudukça beyin fırtınasına yakalanıyorum... Ondandır hatırlayamamam...
Bu sekiz madde sayılanların hepsi aynı zamanda da yaratıcılığın motorlarıdır diye düşünüyorum. Onlarsız kurgulanmış insana insan denmez sanki!?
Sağlıcakla