- 592 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KEMOTERAPİDEN RADYOTERAPİYE GEÇİŞ
4.Kür kemoterapi 24.07.2015 tarihinde tamamlanmıştı. Bu süreci yaz sıcaklarında kolay atlatabilmek için Isparta’ya yaylaya giitim. Dolayısıyla kemterapinin zehrini atma sürecim biraz daha vücudun yükü açısından kolay oldu.
Bu gün hastaneye gittim, kan tahlilerimin normal değerlerde olması ve radyoterapi almamda sakınca olmadığınını Dr. Deniz Arslan, tarafından saptanmasıyla.radyoterapi konusunda Medstar Antalya Hastanesi Uzman Dr. Neslihan hanım ve hemşire İlkay hanım tarafından bilgilendirildim. Tomografi çekimi yapıldı. Bu çekimin sonuçlarına görey apılacak program gereği salı günü ilk Radyoterapiyi ( Işın Tedavisi) alacağım. Bu tedavi de vücutta herhangi bir kanserli hücre var ise, ileri yıllarda ortaya çıkabilecek bir riskin önlenmesi amacına yönelik olacak.
Tedavi yaklaşık 5-6 hafta sürecekmiş.Bu meyanda vüduun herhangi bir tedaviyi tolore edememe durumu ortaya çıkar ise, tedavi biçimini tekrar değiştirebileceklerini söyledi. Ayrıca ek bir ilaç vereceklerini de zaman zaman gerekirse vücudun ek besinlerle takviye edebileceklerini veya serum bağlanabileceğini de belirttiler. Ama şu ana kadar olan gelişmenin iyi geçtiğini, buna gerek göstermeyeceğini kuvvetle umduklarını, henüz benim genç olduğumu :)ifade ettiler.Dedim 61 yaşındayım ’. Dediler ’ Şimdi buraya 80-90 yaşlarında da hastalar da geliyor, siz bu anlamda henüz gençsiniz’ dediler.. Ben de gençliğimi onayladım. Bakın dedim ’ Saçlarımda ak bile yok ve şu aşamaya kadar dökülmedi!’ deyince, bunun tedavide uygulanan doza bağlı olduğunu, genelde en azından saçlarda seyrelme olduğunu,dökülmemesinin şaşırtıcı olduğunu da hemşireler söylediler. Ben de ’ Ben beyinim ile konuşuyorum,dökülmemesini söylüyorum, ağarmamasını söylüyorum, bu anlamda beyinsel hormonların önemli rol oynadığı düşünüyorum!’ dedim, gülüştük.
Radyoterapi aşamasında her gün hastaneye gideceğim ve tedavi süresi 15 dakikalık seanslar şeklinde olacak, ve onbeş dakikanın sadece 4-5 dakikaklık bölümü ışınla tedavi sürecini kapsıyor. Mide bölgesi hassas olduğu için ve diğer bütün organların hemen hemen hepsinin bir arada olduğu bir bölge olduğu için, diğer organların zarar görmemesi için azami özeni göstereceklerini de söylediler, zaman zaman bağırsaklarda sorunlarını yaşanabileceğini belirttiler. gazlı içeceklerden ( Fanta , Cola, soda gibi) ve çok acılı baharatlı yiyeceklerden uzak durmamı tekrarladılar. Bu arada ağızdan aldığım Kseltabin adlı ilacı ışın tedavisinin yapıldığı günlerde almaya devam edeceğim, sadece haftada iki gün ara verilecek
Vücudumda ışınla tedavi yapılırken ışın verilecek bölgenin koordinatları vucudumda belli başlı noktalar boya ile işaretlendi ve banyo yaparken bu noktaların kaldırılmaması gerektiğinini önemle vurguladılar.
Bir insanı yaşatmak için bu kadar çaba gösterirken, bir tetiğin çekmesinin ne kadar kolay ve düşüncesizce yapıldığını ve bir hayata bu kadar kolay son verildiğini düşünmek işte beni o an çıldırtmaya yetiyor! İnsanlığın kendi elleriyle yazdığı trajedisinin başladığı nokta burası olmalı?!
Sonuç olarak tedavi başarı ile devam ediyor ve bu durum Ekim ayı başlarında sonuçlanacak ve ben de Ekim ortasından itibaren muhtemelen normal iş hayatıma döneceğim smile ifade simgesi Bu meyanda bana sözlü olarak verdiğiniz mora ldestek için tekrar tüm arkadaşlarıma canı-ı gönülden teşekkür ediyorum. Çalışan ve bana desteğini esirgemeyen tüm turist rehberi ve turizm camiasından çok değerli dostlarıma da candan selam sevgi sunarken, işlerinde başarılar ve bol kazançlar diliyorum.
Sağlıklı,mutlu güzel günlerde görüşmek dileğiyle esen kalınız sevgili dostlar...
Şaban AKTAŞ
14.08.2015
YORUMLAR
Şaban Aktaş (Homerotik)
Selamlar saygıyla.