- 1312 Okunma
- 6 Yorum
- 2 Beğeni
Ayna
Taksicilik yapan adam, binbir zorluklarla kıt kanaat geçinse de evinde, ailesiyle çok mutluymuş. Eşinin sevgisine de sadakatine de güveni sonsuzmuş.
Bir gece telaşlı ve asabi bir müşteri binmiş taksisine.
- Çabuk falan pavyona çek, demiş.
Taksici şaşkın, basmış gaza. Yolda durumu özetlemiş müşteri. Karısının başka bir adamla pavyonda felekten bir gece çaldığını haber vermiş tanıdığın biri.
Pavyonun kapısında:
- Ben şu an çok sinirliyim. Elimin ayarı olmaz. Sen gir de getir o namussuzu, demiş ve karısının tarifini vermiş müşteri.
Taksici alaycı ve aşağılayıcı gülümseyişlerle belli etmiş düşüncelerini ama yine de insanlık namına kabul etmiş. İçinden ne kadar melek gibi bir karısı olduğuna şükrederek.
Bir süre sonra taksici bir kadının kolundan sürükleyerek hışımla çıkmış dışarı. Bu kez müşteri şaşkın.
- Ama bu benim karım değil ki, yanlış kadını getirmişsin, demiş müşteri.
Taksicinin yüzü allak bullak:
- Yanlışlık bende, demiş. Bu benim karım. Bunu tut da seninkini de getireyim!..
...
Başkalarını eleştirmeye, ayıplamaya, küçük görmeye ne kadar meraklıyız değil mi?
.
YORUMLAR
Çok acıtıcı bir örnek bu vallahi.
O taksicinin yerinde olmak istemezdim doğrusu.
Ya da,
kolundan tutup dışarıya çıkaracak kadar kendime hakim olabilir miydim bilemiyorum?
Başkalarının durumuna eleştiri getirirken,
enine boyuna düşünmek gerekli.
''Düşmez kalkmaz bir Allah'' diye boşuna dememişler.
Ders verici bir hikaye.
gülkurusu
Başkasının gözündeki çapağı gözlemekten kendi gözündeki merteği göremiyor bazı insanlar. Diken üstünde bekliyorlar bir ayıp yakalamak için. Ve bunun da ne dinle, ne milletle, ne kültürle, ne de zeka seviyesiyle hiç bir ilgisi yok ne yazık ki. Sanırım yürek meselesi bu.
Çok teşekkür ederim paylaşımınız için.
Bizde bir söz vardır sevgili Şengül, Kazan kazana kara demiş tava da kalkıp oynamış.
Sen çok iyi anlatmışsın da ben anlatabilmişim mi bilemem.
Sevgilerimle...
gülkurusu
Çok güzel anlattın hem de. Gelişin de hoş, sen gibi:)
Şengül Hanım !
Sizin yüreğiniz derya, deniz.
Bu geceki benim yazı olayı sizi çok etkilemiş olacak ki;
bu yazıyı yazdınız..
Ben öyle düşünüyor ve bu anlamlı yazınız için size çok teşekkür ediyorum.
Selam ve saygılarımla...
gülkurusu
Bu mesel annemin sık sık anlattığı ve benim aklımdan çıkarmadığım, bu tip her olayda kendime ayna tuttuğum bir hikayedir. Şu anki duygularımı yansıttığı için apar topar ekledim.
Ben rahatladım. Kimi rahatsız eder bilmem artık!..
Saygı dolu teşekkürlerimle...