- 326 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Suriyeli izlenimlerim
Türkiye’nin 30 Yıl gerisinde bir ülke, Suriye...
Beşar Esatın babası hafız Esat yıllardır Suriye’nin geri kalmasının nedeninin Osmanlı Devleti olduğunu halka aşılamış. Halk bize mesafeli tabi... Çünkü biz Osmanlı Devletinin torunlarıyız. Çoğu benzin istasyonundan benzin zor aldık. Türk olduğumuzu biliyorlar ve alışverişlerde nazlı davranıyorlar. Hayatımda ilk defa bir dizinin bu kadar işe yaradığını gördüm. Suriye ticaret Merkezleri alışverişlerde Polat Alemdar ve Memati Baş’a selam söylememiz şartıyla alışverişlerde indirim yapıyorlardı. Kurtlar Vadisi Pusu dizisi Suriye’de fenomen olmuştu. Benimde işime yaramıştı.
* * *
Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde bir gurup Suriye’nin önde kanaat önderleri basın açıklaması yapıyorlardı. Basın Açıklaması bittikten sonra o gruba şu soruyu sordum. - Beşar Esat gittikten sonra Suriye’nin yönetiminde Türkiye söz sahibi olacak mı? dedim. Cevap vermediler. Yanlış hatırlamıyorsam Suriye’de yapılan bir araştırmada da Suriye halkı Esat gittikten sonra yönetimlerinde Türkiye’yi görmek istemiyordu.
* * *
Allah nasip etti bizi evine davet etti. .Umre ye gittik. Hudeybiye mevkiini ziyaret ettik. Bizi götüren otobüs şoförü Suriyeliymiş. Üç yüz kişilik grubumuza ekmek arası döner söylemek istedi. Neden böyle yaptığını sorduk. Dedi ki;
-Benim Ailem Antakya da... Türkiye aileme sahip çıktı. Allah razı olsun Türk kardeşlerimizden. Gönlüm ister ki keşke tüm Türk kardeşlerimizin hac masraflarını ben karşılasam. Dedi. Tabii çok duygulandik.
* * *
Şimdilerde ülkemde 4 milyona yakın Suriyeli kardeşimiz var. Kardeşlerimize sahip çıkmamız güzel ama kontrolsüz sahip çıkıyor gibiyiz. Bu kardeşlerimiz Türkiye de dilencilik ve fuhuş tuzaklarına düşmemeliler. Keşke Suriyeli bu kardeşlerimizi Türkiye’nin her bölgesine yaymak yerine onlara kontrolümüz dahilinde geçici güvenli şehir kursaydık. Şimdi Türkiye’de çoğu kimliksiz. Geçen İstanbul dan geliyordum. Yanımda bir Afgan kardeşim varmış. Tabii kimliksiz. -Nasıl girdin dedim Türkiye’ye. - Türkiye’ye girmek basit dedi. Hayret ettim. Bu kadar rahat olmamalıdır, Türkiye. Ya girenlerin bazıları terörist, sapık ya da hırsız ise. Rabbim sonumuzu hayreylesin. Freni patlamış araba gibiyiz. Türkiye’ye baktığımda kimin Vatansever, kimin terörist, kimin hain olduğu belli değil. Kestiremiyorum. Suyumuz çok bulanık. Nasıl durulanır, bilemiyorum.
YORUMLAR
"Türkiye’nin her bölgesine yaymak yerine onlara kontrolümüz dahilinde geçici güvenli şehir kursaydık." Bu iyi niyetle önerdiğiniz şeyi bir daha dikkatli okursanız, biraz da nette araştırırsanız bunun tarihte bir çok ülke tarafından denendiğini ve adına da getto olduğunu bulursunuz.
Hükümet kademesinde sırf bu konuyla alakalı, gece gündüz kafa yoran kaç uzman çalıştığını biliyorsunuz değil mi?
Saygılarımla,