- 1156 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Tasavvuf Nedir?
BAKARA SURESİ 255. Ayet: - Allah’tan başka hiçbir ilâh yoktur. O daima diridir (hayydır), bütün varlığın idaresini yürüten (kayyum)dir. O’nu ne gaflet basar, ne de uyku. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O’nundur. İzni olmadan huzurunda şefaat edecek olan kimdir? O, kullarının önlerinde ve arkalarında ne varsa hepsini bilir. Onlar ise, O’nun dilediği kadarından başka ilminden hiç bir şey kavrayamazlar. O’nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kucaklamıştır. Onların her ikisini de görüp gözetmek O’na bir ağırlık vermez. O çok yücedir, çok büyüktür.
AŞK – GÖNÜL VE KALPTEN SEVMEK
*Sufilere göre aşk: “İnsan benliğini saran bencillik, kötülük, çirkin ve yokluk gömleğini yırtan tek kudret aşktır. Nefis gömlekleri ilahi aşk ile yırtılan kimselerdir ki her türlü ihtiras ayıplarından temizlenir.
Allah’a sevgide samimiyet, sevgi, içtenlik ve Allah’ın emirlerine (teslimiyet) eksiksiz bağlılık yani iman vardır.
*Hallac-ı Mansur, aşk ile ibadet yapanlara şöyle seslenir: “Kıyam zamanını kendin tayin et, aşk namazının ezanı yoktur.” Bir “Allah-u Ekber’in alev alev yanışı beş vakit namaza sığmaz” der.
* İmam Rabbani de: “işin esası (Allah) sevmek ve bağlanmaktır” der.
TASAVVUF NEDİR?
Tasavvuf korkuyu değil sevgiyi esas alır. YUNUS: “ Yaratılanı severiz yaratandan dolayı” demiştir.
Tasavvuf, Sıratı Müstakim’dir.
Tasavvuf, evliyaların, mürşitlerin, peygamberlerin, velilerin gittiği Allah yoludur…
Tasavvuf, İslamiyet, Allah’a samimi imandır, Ehlibeyt dostluğudur,
Hz. Muhammet, Hz. Ali, bütün peygamberleri …candan gönül sevgisidir.
Tasavvuf; bütün hak kitaplarına sevgidir. Kuran-ı Kerim’i anlamak, aşk ile okumak ve onun ahlakını yaşamaktır. Yani, İslamiyet ve Kuran’dır.
* Seyyid Ebu-l Vefa’ya sorarlar: İslam nedir?
Seyyid Ebu-l Vefa: -- “Hangi İslam?”
Sorarlar: - “Kaç İslam var ki?”
Seyyid Ebu-l Vefa: -“Şu an iki İslam var” der.
- “Biri, benim anladığım, Yüce Allah’ın, Hz. Muhammet’in İslamiyet’i,
-Öbürü (senin )yani cahillerin, yalancıların uydurduğu İslamiyet” der.
MERYEM SURESİ 65 (Cebrail dedi ki,) O, göklerin, yerin ve aralarındakilerin Rabbidir. O halde, O’na ibadet et ve O’na ibadet etmekte sabırlı ol. Hiç sen Allah’ın ismini taşıyan başka birini bilir misin?
Kısaca tasavvuf: Mürşide teslim olup, Sıratı Müstakim yolunda Yüce Allah’a kavuşmak, rahmetine ermektir, salih kul olmaktır. Tasavvufu okula benzetebiliriz ; öğretmen mürşit, öğrencide tasavvufa giren mümin kuldur. Okulda; ilkokul, orta ve lise en son üniversite mezun olursan (şeriat, tarikat, marifet ve hakikat okulu) insanı kamil olursun.
SELAMLAR Hasan Hüseyin BAYAR
YORUMLAR
Allah'a giden yolda yol nedir adab nedir kim kiminle birlikte yol alırsa hakikate erişir.Teşekkürler kardeşim.Güzeldi ve çok anlamlıydı.sağlıkla ve saygıyla kalın.