Menfaat ve Gelecek Kaygısızlığı
İzini kaybedenler,yolunu kaybedenler yola düşer bu belki bir yıl belki senelerini alır.Ancak ulaşmak istedikleri hedeflere ulaşamadıkları müddetçe bu arayış devam edecektir.Bu noktada iç huzur önemlidir.Kendini ve nerede olduğunu bu noktada nereye gideceğini bilmelidir.O durumda ne yaz ne kış bunlar sadece güneş azlığı veya çokluğundan ibarettir.İnsanlar hayatın keşmekeşliğin de vakit bulamazlar kendini aramaya .Aslında tek ihtiyaçları oldukları ve hep eksik kalan noktaları da budur.Toplumun,toplumların ve çevrenin uzun konuşmalarından ziyade kısa ve öz cevaplarla benliği bulabilmek ne büyük veli nimet.Söyleyin dostlar sorarım sizlere vakit bulabilir miyiz ?Yaşamaya ,nefes almaya ya da dolasıya bağırmaya .Az sesini yükseltirken çıkan hışt…. sesleri.
İstedikleri yapmak istediğinde karşı duran engeller ve bu engelleri aşabilecek kudreti bedende bulabilmek zor olanıydı.Kıblesini şaşırmadan doğruluktan şaşmadan eğrinin yolunu bulduğu bir hayatı yaşayabilmek en zor olanıydı.Hele devrin bu kadar menfaat ve arzuların yönettiği ve bunların kullanıldığı günümüzde.İnsanların çıkar ilişkilerini öncelik gözetmeleri günümüzün en büyük sorunların biridir.İnsan kendi iç dünyalarından çok para,mal,mülk,araba ve dünya hayatı için çaba sarf etmektedir.Ne manen ne ilmen kendini doldurma gereği duymamaktadır.Her gün aynı şekilde uyanıp her gün bir eksik olarak gözünü açıyorlar dünyaya.
Şu durumda yapılması gereken en önemli şey menfaat tabularını yıkıp ilim ve manen kendimizi geliştirmek çünkü insana ilmi ve ibadetleri sadece fayda sağlamaktadır.