- 565 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İLGİLİ MAKAMLARA DİLEKÇE
İLGİLİ MAKAMLARA DİLEKÇE
Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi 10.8.2015
………………………………………
Bu yazımın ilgili makamların bir dilekçe olarak dikkate almalarını istiyorum. Adını rahmet ile andığım, Kenan Evren Paşanın adı kaldırılmamalıdır. Eğer kaldırılırsa ihanet olur, nankörlük olur. Devletimiz ve devlet yöneticilerimiz bunu inkar etseler bile; Onun bir cuntacı değil, bir kurtarıcı olduğunu TC Halkı çok iyi biliyordur. O, ince ağrıya düşüp, ciğerleri çürüyen bir demokrasiyi iyileştirerek ülkemizin hizmetine taşıdı. O, demokrasinin, özgürlüğün ve cumhuriyetimizin yılmaz bir bekçiliğini yaptı. Devletin bütçesini ve devletimizin taşınılmaz mallarını hiç bir kimseye peşkeş çekmedi. Devletin parası ile hiç kimseye yat ve kat aldırmadı. Ve hatda 1980 yılından 1984 yılına kadar Devlet bütçesine biriktirdiği paralar ile Turgut ÖZAL, bulunmaz bir devlet adamı rolünde oynadı. Bunu bilmemek nankörlük değilde nedir? Ortalıkda sel suyu gibi akan kardeş kanını durdurdu. Kan gölüne çevrilmiş ülkemizi bir gül bahçesi yaptı. Eylülde güz güllerinin açmasını sağladı. Nurlar içinde yatsın. Allah dualarımızı kabul eder inşallah diyorum.
Gaziantep Gazeteciler Cemiyetindeki bir toplantıda Merhum Kenan Evren Paşanın cuntacı olarak anılması beni son derece üzdü. Ayrıca bir PKK lı tarafından onun adının kaldırılmasının istenmesi bana rahmetli İsmet İNÖNÜ’nün bir sözünü hatırlattı. “Bu ülkede namusluların da, namussuzlar kadar güçlü olması gerekir” demesi, benim sesimi yükselterek KENAN EVREN PAŞA’nın adının kaldırılmaması gerekir diyerek bağırmamı sağladı.
Bu defada Mehmet Emin YURDAKUL’u hatırladım.
Şair, bakın ne diyor.
Bırak beni haykırayım, susarsam sen matem et;
Unutma ki şairleri haykırmayan bir millet,
Sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir;
Bu defa da bu düşünce doğrultusundan yola çıkarak haykırmaya başladım. Yaho, siz şu halen bakın; Teröristlere ağlayıp, Türk silahlı Kuvvetlerine katliamcı diyenin adının yaşatılmasını, bir kurtarıcı olan Kenan EVREN Paşanın adının kaldırılmasını isteyen bir PKK lının mı sözüne itibar verilecek?
Asıl söylemek istediğim şu; Bir referanduma gidilse, halkımız Kenan EVREN Paşanın mı, adının yaşatılmasını ister, yoksa PKK lı teröristlere ağlayıp, Türk Silahlı Kuvvetlerine katliamcı diyenin mi adının yaşatılmasını isteyecekler. Buradan devleti yönetenlere sesleniyorum. Lütfen bu sözümü nazarı dikkate alsınlar, ona göre hareket etsinler.
Sevgili okurlarım lütfen hatır için yalan söylemeyin, bir siyasi partiye ters düşmemek için renk değiştirmeyin. Rahmetli Süleyman Demirel’in tabiri ile konuşuyorum, Ayıptır, günahtır, bu memlekete yazıktır. Bu memleket bizimdir. Cennet gibi dünyamızı çöplüğe çevirmeyelim diyorum. Nâmertlere değil, mert insanlara değer verelim.
YORUMLAR
Paylaşmanız vesilesiyle yazınızı okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
Ahmet Ayaz
GAZİANTEPTEN SELAM VE SAYGILARIMLA.
AHMET AYAZ
Her hâlde Mehmet Emin Yurdakul, Kenan Evren lehine haykıran bir yazı görseydi o sözü söylediğine bin pişman olur, uzun süre söze oruç olurdu...
Ölülerin arkasından çok konuşulması taraftarı olmadığım ve ailesini rencide etmemeyi tercih ettiğim için icraatlarını saymamayı tercih ediyorum. Ama bu ülke çok değerini ve çok zamanını kaybettiğine de unutmamak gerekiyor.
Sizin fikri özgürlüğünüzü desteklemekle beraber arzunuzu abesle iştigal olarak görüyorum...
Ahmet Ayaz
Eylülde Güz Gülleri Açtı
Yıl 1980 Eylülün On iki si.
…
Kan gölüne çevrilmiş bir ülkede,
Bir can pazarındaki canlar;
Bir kurşuna kurban giderken,
Hızır gibi yetişti Kenan Evren.
…
Eylülde güz gülleri açtı,
Ufukta güneş batarken.
Ve satılmış yerli düşmanlar,
Kalleşçe pusuda yatarken;
Güz gülleri açtı.
…
Yıl 1975
Terör azıyor
Ve bütün gazeteler yazıyordu
Günde 8-10 kişinin öldüğünü
…
Yetkililer domuz gibi bakarken
Ve bütün siyasiler kulak tıkarken
Kurşuna kurban gidiyordu,
Suçsuz, günahsız insanlar.
…
Kör olma da, tarihe bir bak;
Niçin öldürüldü Bercis Seden,
Niçin öldürüldü Gün Sazak.
Ve daha niceleri.
…
Hani nerede Mehmet Çapar,
Nerede Mehmet Ali Çelik?
Diyeceğim çok,
Anlayan olursa eğer.
…
Eğer bir araya toplansa,
Sel olur akardı dökülen kanlar.
…
Mehmet Demirel Babacanoğlu yazmış.
650.000 kişi gözaltına alınıp,
48 kişinin asıldığını,
Ve suçluların yurt dışına kaçtığını.
…
Yazmamış bunların niçin kaçtıklarını.
Başımıza ne belalar açtıklarını.
Ve her gün ölüm korkusu saçtıklarını,
Yazmamış.
…
Söylemem gerekir,
Eylülde güz güllerinin açtığını,
Ve hürriyetin eylülde ışık saçtığını.
…
Düşman yoktu;
Düşman çoktu karanlık sokaklarda.
…
Kimin düşmanı kimdi bilinmez
Yollarda yürünmez
Bir kan gölü idi Anadolu.
…
Yazsam,
Sayfalara sığmazdı öldürülenlerin ismi.
…
Ağlayan analar,
Yavuklusuna hasret kalan genç kızlar,
Caddelerde vurulup öldürülen devlet adamları;
…
Eylülde bir güneş doğdu.
Ve Eylülde güz çiçekleri açtı renk renk.
…
Can pazarında canlar,
Bir kurşuna kurban giderken;
Hızır gibi yetişti Kenan Evren Paşa,
Eylülde güz çiçekleri açtı, özgürce.
Ahmet Ayaz