- 506 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAYLAK KUŞU
Bizim Yörede bir kuş turu vardır. Genelde Temmuz ve Ağustos aylarında görünür ve devamlı gök yüzünde dolanır ve acı acı öter. Bu kuş beddua almıştır kimden aldığı hatırıma gelmiyor. Bir zatın yanında çalışan bir adam varmış. Her yer kuraklıktan kırılıyormuş bir su varmış oda çok uzaklardaymış.Susuzluk tan ölmek üzere olan çocuğuna şu getirmesini isteyen bu zat. Bakar ki şu getirmesini istediği kişi suyu getirmez ve çocuk susuzluk tan çatlar ölür. Ölür ama su isteyen zat Allah seni kuş etsin gök yüzüne çık her yeri su gör ve yere su içmek için indiğinde ise her yeri kum gör susuzluktan çayla dur diye beddua eder. O gün bu gün bu kuş su içemediği için acı acı öterek gök yüzünde dolanır. Yani suya hasrettir.
Şimdi hani severiz ya hasretle der ve ahkam keseriz ya işte sevgiliye hasreti çekmek Özlemek ve Özlenmek ÇAYLAK KUŞUNUN suya hasreti yanisi gibi sevgiliye hasret çekebiliyor muyuz? .Öyle hasretler varsa iç dünyanda nefes alırken bir ah edişinde o ah ile yanabiliyor muyuz. Asıl mesele işte burada.
......
YORUMLAR
Öyle sev da düşman başına... Allah düşmanıma bile nasip etmesin Çaylak kuşu gibi sevdalanmayı... Öyle ya...hasret çekiyorsun, gidip kavuşuyorsun, bir de ne göresin...Çaylak kuşunun su yerine kum bulması gibi sen de bir afet i figan umarken bula bula afet i yılan bulmuşsun... KISSADAN HİSSE ÖYKÜNÜZÜ KEYİFLE OKUDUM. PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
Gürsel KARATAŞ
severek ve keyifle okuduğunuza çok memnun oldum