- 5125 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Doğum Günün Kutlu Olsun Sevgilim
Hatırlıyor musun? Seninle ilk kez küçük bir tatil kasabasında karşılaşmıştık. Arkadaşlarımızla çay bahçesinde oturmuş sohbet ediyorduk. Çayımı yudumlarken takılı kaldı gözlerim sana, işte o an bu adam benim eşim olmalı diye çığlık çığlığa haykırıyordum içimden. Bakışlarımı yakaladığında suçlu, küçük bir kız çocuğu oluvermiştim bir anda. Utancımdan al al olmuştu yanaklarım.
İlk görüşte aşka inanmayan ben aklımdan çıkaramaz olmuştum seni. Arkadaşlarımın da alay konusuydu bu. Beni fark etmen uzun sürmedi ama hınzırlığın yüzünden az da koşmadım peşinden. Tam umudumu yitirdiğim anda beni sevdiğini söylemiştin. İşte o gün hayatımın en güzel ve en özel günüydü.
Ne uyumlu bir çifttik, herkes imrenerek bakardı bize. Peşinde ki kızlar ayrı tabi onlar imrenerek değil kıskanarak bakardı. İlk kavgamızı hatırlıyor musun? Benim kıskançlık krizlerimin en büyüğü nedeniyle çıkmıştı. Hiç görmediğim amcanın kızını yanında görünce çılgına dönmüş hatta kuzenini biraz hırpalamıştım. Çok kızmıştın bana. Bir hafta tek kelime bile etmemiştin. Kendimi affettirene kadar canım çıkmıştı. Hafiye gibi her gün takip ediyordum seni. Sonra o kötü olayla karşı karşıya kaldım. Aslında seninle barışmamı sağladığı için pek de kötü sayılmaz. İki adam yolumu kesmiş ve bana saldırmak istemişti. Çok korkmuştum ama sen imdadıma yetişip kurtarmıştın beni. Öyle içten sarılmıştın ki ilk defa bu kadar yakın hissetmiştim seni. Benden daha çok korkmuştun. Kalbinin atışı on metreden duyuluyordu. O gece sabaha kadar başımda durmuştun. Gözünü bile kırpmadan beni izlemiştin. Böylesine mutlu hiç uyanmamıştım. Seninle ilk ve son kavgamız olmuştu bu. Beni hiç yalnız bırakmamıştın. O sabah söz vermiştin bana; seni asla yalnız bırakmayacağım diye.
İkimiz de bir birimiz için yaratılmıştık adeta. Bana nasıl evlenme teklifi ettiğini hatırlıyor musun? İlk tanıştığımız tatil kasabasına gitmiştik. Küçük bir tekneyle denize açılmış ve denizin tam ortasında durmuştuk. Cebinden kırmızı kadife bir kutu çıkarmıştın. Standart şeyleri sevmezdim biliyordun, bu yüzden tek taş yerine adının baş harfi vardı. Bir kez daha bu adam benim kocam olmalı diye haykırdım ama bu defa içimden değil gözlerinin içine baka baka, bağıra bağıra haykırdım.
Ah bir de annenlerle tanışma faslımız var. Beni hiç sevmemişti annen ama baban, onunla çok iyi anlaşmıştık. Öz kızı yerine koymuştu beni. Annenin gazabından az korumamıştı bizi. Bütün engellere rağmen evlenmiştik seninle. Dillere destan bir düğün olmuştu. Dört duvar arasında tıkışıp kalmaktan hoşlanmadığım için kır düğünü yapmıştık.
Her gün seni işe uğurlamak ve akşam geleceğin saati dört gözle beklemek büyük haz veriyordu bana. Sadece birkaç saat yok olman bile yetiyordu özlememe. Akşam gelince boynuna atlayıp sımsıkı sarılırdım sana. Evlilik yıldönümümüzle senin doğum günün aynı gündü. O gün çok heyecanlıydım. Dışarıda kutlamak için çok ısrar etmiştim. Her zaman ki gibi kırmamıştın beni. Nerden bilebilirdim ki. Keşke bir kez dinlemeseydin beni. O zaman o feci kaza olmazdı. Gözlerimin önünde can çekişini izlemezdim. Ya da bu defa ben kızsaydım sana emniyet kemerini bağla diye. Eğer bağlı olsaydı kırılan cam parçaları kesmezdi boğazını. Hediyem ne diye sormuştun bana. Ne yazık ki veremedim sana hediyemi. Eve varabilseydik eğer tanıştığımız ilk günden bu yana çekildiğimiz fotoğrafların odamızın her yanında olduğunu görecektin. Sana en mutlu anlarımızı hediye edecektim. Olmadı sevgilim yapamadım. İzin vermediler buna. ?’ Ben mutlu yaşadım ve mutlu ölüyorum. Seni çok seviyorum’ Son sözlerin hala çınlıyor kulaklarımda. Hastaneye bile varamamıştın. Seni yaşatamadım sevgilim.
Bu gün ölümünün yıldönümü, tam bir yıl oldu. Yokluğuna alışmak kolay olmadı sorsan hala daha alışamadım aslında. Gittiğinden beri hiçbir şeyi değiştirmedim. Takvim yaprağı bile gidişini gösteriyor. Elim gitmedi sayfayı yırtmaya. Terliklerin hala kapının yanında duruyor. Pijamaların yatağın kenarında, her sabah kahveni yapıp tezgâhın üstüne koyuyorum. Tam istediğin gibi sade ve acı. O gün en güzel hediyeyi sen vermişsin, keşke sende bilebilseydin. Oğlumuz üç buçuk aylık oldu. Senin adını verdim ona. Bak şimdi oğlumuzla birlikte senin doğum gününü kutluyoruz. Mutlu yıllar sevgilim, doğum günün kutlu olsun. Seni seviyorum.....
YORUMLAR
ÖZEL MEKTUP KATEGORİSİNDE HARİKA BİR ÖRNEK. YAZIM KURALLARINA İTİNA ÜST DÜZEYDE. TEBRİK EDERİM KARDEŞİM...