İstemek Yeter miydi?
İstemek yeter miydi bazı şeyleri? İsteyince olur muydu sahiden? Dileklere tapmak gerekirdi belki de onları gerçeğe dönüştürmek için, hakettikleri kadar peşlerinden koşmak gerekirdi. Ya yorgunluk, ya umutsuzluk handikapı. İnsan kendisine kurulan tuzaklardan nasıl kurtulur? Her yolun sonu başka bir tuzak, her yeni insan yeni bir risk, her hayal başka bir boşluk, her yeni duygu yeni bir aklı evvellik. Yollara gitmek ve yollardan dönmek. Yıllardan varmak ve yıllara varmak yeni bir başlangıcın mutlu sonuyla. Mümkün müdür?
Ne kadar vazgeçmediysek o kadar yara aldık..
Ahir acılar çok şey öğretti ve meçhul bir zamanın nihayetine dek aşık olabilmekten uzaklara itti.
Kâbuslar düşlere karışmış gecenin derin deminden sabaha kavuşurken aklımın kuytuları.
Aklımın kuytuları kelimeler kusuyor,
Kalbim hala kendine söylenmişler için iç çekiyor,
Zihnim cehennem mantık zebani gardiyan,
Duygularımı ıraklara sürdürürler elleri acımasız gradyan
Hepsi acı hatıralar..
Tüter dumanı yangınlar kopmuş gözpınarlArı,
İçimin bam telinde en acı melodi susuyor..
Neleri durduramadıysak o kadar zaman geçti acıların önünü bi o kadar alamadık!
Acının fısıltıları dinmeyen çığlıklara dönüştü
Ece İslamoğlu
Ece İslâmoğlu / Dizelere Bulanmış Yazılar
YORUMLAR
Bazen istemek ile temennileri karıştırırız, hayallerimizi de istemek zannederiz olmayacağını bildiğimiz çok hayali sanki istiyormuşuz gibi anlatırız. Ama gerçekten istemek bambaşka bir şey. İşte o zaman o istediğimiz ne ise adım adım yaklaşırız. Plan, ilk adım, yola çıkma....
Gerçekten istemeyi çok güzel bir cümle ile anlatmışsınız... "Dileklere tapmak gerekirdi belki de onları gerçeğe dönüştürmek için, hakettikleri kadar peşlerinden koşmak gerekirdi. "
Labarnas
Yazıyı kurgularsak, yazar, "İstedin mi olur, yeter ki istemeyi bil... İsteklere tapınmak ruh sağlığının kötü halidir, insanı egoist yapar; egoda bu kadar güçlü olmak mı? Aman, düşman başına! lmayacak duaya amin demek insani bir zaaf... İnsan vaz geçmeyi becermeli... Hele ki, konu aşksa... Verem mikrobunun yüz çeşitinden doksan dokuzuna verem aşısı iyi geliyor. Bir tek aşkından verem olanlara çare yok..." demek istemiş.
Yazı dizelere bulanmış yazılar dip notuyla yayınlanmış bir deneme... HARİKA BİR ŞEKİLDE KALEME ALINMIŞ BİR YAZIYDI. OKUDUKÇA BİR DAHA OKUMAK GEREKSİNİMİ DUYDUM VE YAZIDAN TÜRKÇEM ADINA VE DENEME TÜRÜNDE YAZI YAZABİLMEK ADINA ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM... SAYGIDEĞER YAZARI CANI GÖNÜLDEN KUTLUYOR, ÖNÜNDE SAYGIYLA EĞİLİYORUM.
Nurten Paracıkoğlu tarafından 8/7/2015 1:52:38 PM zamanında düzenlenmiştir.