- 1107 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HKS TÜRKÇE
HAYATTA KALMA SINAVI TÜRKÇE SORULARI
PARAGRAF SORUSU
Aşağıdaki soruyu paragrafa göre cevaplayınız.
Üç çocuk bir el arabasını iterek, dönerler sokağın köşesini. Çöpleri karıştırıp işe yarar bir şeyler ararlar: kâğıtlar, pet şişeler, tenekeler… Büyük çocuk, çöpe daldırır elini; kâğıt bulur, pet şişe bulur, teneke bulur; koyar arabalarına. Bir kola şişesi daha çıkarır; ama boş değildir şişe, neredeyse yarısı doludur. Çocuk “aaa kola!” der, yanındaki, kardeş olduklarını düşündürten diğer çocuklara. Sallar şişeyi; kapağını açar büyük çocuk; tam dikecekken “coca” renkli, gazı kaçmış sıvıyı tepesine; birden durur ve “Hasan, iç!” der, en küçüklerine. Bu sırada el arabasını itmeye devam etmektedir ortanca. Çocuk tereddüt etmeden diker tepesine. Bu sırada büyük çocuk, yerde, daha küçük ama boş bir kola şişesi daha bulur; kapar Hasan’dan kolayı ve küçük şişeye boşaltır biraz, Mehmet de içsin diye. “Al Mehmet, iç!” der ve o da tereddütsüz diker tepeye. Araba ilerler. Hasan biraz daha içip, “abi, sen de iç!” der. Büyük çocuk da diker tepesine ve bitirir “çöp kola”yı. Sonra fırlatır atar pet şişeyi sokağın orta yerine; arkasına bile bakmadan.
Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?
A. Çocuklar okuma yazma bilmiyor olmalılar ki “Soğuk içiniz” uyarısına aldırmadan, kolayı sıcak içmişlerdir.
B. Büyük kardeşin şişeyi fırlatıp atması, toplumsal kurallara aykırıdır.
C. Mehmet, kola içtiği küçük şişeyi atmamış, arabaya koymuştur.
D. Çöp kutularına çocukların açamayacağı kapaklar yapılmalıdır.
YORUMLAR
Toplumumuzun kanayan yarası küçük yaşta okula gitmesi gereken çocuklar sokakta çalıştiriliyor bu duruma seyirci kalan yetkililer utansın silahlara milyar dolar verip bunları görmezden geliyorlar sonrada vatan millet sakarya edebiyatı yapıyorlar
üç çocuk isteyenler bu çocukları görmüyor kendi çocukları kadar şansı olmadıklarını bilmiyor
ana babanın da suçu var bakacağın kadar çocuk yap uyma elin sözüne kardeşim bu çocukların sucu ne başkalarinin çocuklarına ağlayacağına kendi ülkendeki çocukları gör
neyse çok oldum duyarlı yüreğini kutlarım
sevgiler