- 1204 Okunma
- 16 Yorum
- 2 Beğeni
OĞLUMDAN MEKTUP VAR...
Babam!
Çıplaktım giydirdin. Susayınca suyumu, acıkınca ekmeğimi verdin.
Çantama kitap, cebime harçlık koydun.
Bana emek verdin. Doğruları öğrettin. Büyüttün. Adam ettin beni…
Üniformamı giyip ilk mesaime başlayacaktım. Ceketimi tutmuştun.
Şaşırmıştım. Utancımdan terlemiştim.
Sonra tek tek;
Birincisi: Vatan sevgisi.
İkincisi: Doğruluk.
Üçüncüsü: Fedakârlık.
Dördüncüsü: Tevazuu diye düğmelerimi iliklemiştin.
Sonra da;
" Oğul! Senin mesleğin insanlarla sık sık karşılaşılacak bir meslek. Üzülsen de üzme. Haktan, haklıdan yana ol.-Ne oldum- deme.Taze fidanlar yetişsin diye, eski dalları keserler. Bir gün beni de alır götürürler. Hakkım sana helal olsun. Bu dediklerimi unutma"demiş, anlımdan öpüp uğurlamıştın beni.
Ardahan, Muş, Karabük, Afyon, Şırnak…
Köyler deydim babam. Dağlar daydım. Günlerce postallarım ayağımdan çıkmadı. Silahım elimden düşmedi.Aç,susuz,uykusuz kaldım.Sizleri de, dediklerini de hiç unutmadım. Üzüldüm. Avurtlarımı ısırdım. Kan tükürdüm. Belli etmedim.
"Dallanın, budaklanın"dedin. Evlendirdin beni. Senin adını taşıyan bir oğlum var. Ben de onu senin beni yetiştirdiğin gibi yetiştiriyorum. Bana da onun cübbesini tutmak nasip olsun. Ancak; onun cübbesi düğmesiz cepsiz olacak. Kimseye önünü iliklemesin,verilecek rüşveti koyacak cebi olmasın diye...
Şimdi bir sahil kasabasındayım. Görevim yine insanların huzuru için çalışmak. Bazen düşünüyorum. Burada denize girenler gerektiğin de dağlarda da olabilecekler mi? Benim dağlarda ki arkadaşlarım da buralarda denize girebilecekler mi?
Babam;
Hani sen;"Taze fidan kesilmez" derdin? Neden şu günlerde yine yeşermeden toprağa
düşüyorlar?
Biliyorum hastasın. Üzülme. Kendine iyi bak. Sen yiğit, pehlivan adamsın. Kalbin teklerse ona kle tak. Yükselirse şekerin onu kündeden at.
Koca çınar!Gölgen eksilmesin üzerimizden.
Hürmetle, minnetle öperim ellerinden…
Oğlun: Serhat TOKUL
Oğluma cevabım;
Şunun şurasında yaşayacağım 40-50 yıl…
Sen benim dediklerimi unutma yeter.
Öptüm ela gözlerinden…
YORUMLAR
Bedri Tokul
Ben bir evlatlarımla birde devrelerimle övünüyorum...
Değerli abim.
Yazını sanki oğlumdan mektup almış ve ona mektup yazmış gibi okudum. harika bir yazıydı. Rabbim cümlemize evlatlarıyla gurur duymayı, onların huzur ve mutluluk içinde yaşadıklarını görmeyi naip eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Sen bu yazıyı okuduktan sonra senin duyarlı yüreğin zaten böyle söyler
Bundan emindim.
Sağ ol canım Hocam...
BU VATAN HEPİMİZİN...
Söylenecek bütün sözler söylenmiş. Günümüz koşullarında iyi çocuklar yetiştirmek hem kolay hem de zor.Belli bir statüsü olan insanlar birbirine bakarak çocuklarını her koşulda güzel davranışları kendileri örnek olarak kazandırabilmeyi bütün ihtiyaçlardan daha önce geliyor. Sizde bu insanlardan birisi olduğunuz için! Öncelikle hem eşininizi Hemde sizi kutluyorum. Okuyup es geçemeyeceğim. Bir konu bu ben de üç çocuk sahibiyim. Eşimle beraber onları iyi yetiştirmeye hayrettinin ediyoruz. Bir kızım iki oğlum var.
Kızım bu yıl üniversiteye başlıyacak. Oğullarım ikiz bu sene lise ikiye gidecekler. Bizimde ne arabamız var nede yazlığımız.. Bizim hakemi varımız yoğumuz çocuklarımız.. Ve onları ayakları üstünde durabilecek. Meslek edindirebilmek bütün amacımız.Allah cümlesini B evlatlarnı hayırlı insanlarla karşılaştırsın..
Bu konu çocuk olunca uzar gider..
Değerli yazınızı kutluyorum..
Saygılarımla..
Bedri Tokul
Çocuklarınıza istediği üniversiteyi okumak nasip olsun.
Benim torun da bu sene başlaıyacak üniversiteye.
Nurten Hanım !
Söz konusu vatansa , bu vatanın gelecekteki sahipleri de çocuklarımızsa
her şey bir tarafa konu onlar oluyor...
Değerli yorumunuz ve görüşleriniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Böyle bir mektubu okuyup da duygulanmayacak birini tanımıyorum.
Ne diyelim, taze fidanlar kesilmesinden başka :(
Tebrikler
Bedri Tokul
Göz yaşlarımız içimize akıyor.
Hiç iyi değil bu durum hiç iyi değil Emine Hanım...
Ne diyor Yunus Emre ?
Şu dünyada bir tek şeye
Yanar içim, göğnür özüm
Yiğidiken ölenlere
Göğ ekini biçmiş gibi...
Saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Hocam, telaffuz etmekte zorlandığım duygularla değerli şahsınızı saygıyla selamlıyorum. Okurken içim titredi.
Evlat sahibi olmasam da bir evlat baba için ne ifade eder ya da bir baba evladı için, sorusunun cevabını yürekten duyumsadım eşliğinde yazınızın.
Uzun ömürler dilerim hocam.
Saygılarımla...
Bedri Tokul
Değerli yorumunuz için candan teşekkürler...
Sağ olun.
babalar ve oğullar kitabında TURGENYEV: savaş zamanında babalar oğullarını barış zamanında oğullar babalarını gömer...diyor.... sen ayakta kal koca çınar yaprakların kurusa bile dallarının gölgesi bizlere yeter diyen evlatların saygıyla alınlarından öpüyorum.... haaa birde çok yaşamak acıları gösterir. yaradanın biçtiği ölüm ne bir saniye önce nede bir saniye sonra.. emri hak vaki olduğunda gideceğiz. yaşadığımız güzel şeyler hiç yok olmadan gözlerimizde silüetleriyle kulaklarımızda sesleriyle kalsın . yine döktürmüşsün has adam.....kalemin hep yazsın....
tacettin yıldırım
Bedri Tokul
Beni sevdiğini bilmesine biliyorum da, aman sen benim yazılarıma
yorum yazma ne olur !
Yada ;
"Kalemine sağlık"
"Güzeldi"
"Yüreğine sağlık" gibi yorumlar yaz.
Özene. bezene bir yazı hazırlıyorum.
Haydaa altında senin yorumun. siteye girenler;
" Bedri Tokul bir yazı yazmış, yazıyı boş ver de Tacettin Yıldırımın
yorumunu okudun mu?" diye birbirlerine mesaj çekiyorlar...
SENİ SEVİYORUM...
Bedri Tokul
Sana kurban olsun abin Erolabim...
Hasretle, muhabbetle gözlerinden öperim senin...
Böyle bir oğul,
böyle bir baba olabilmek ne güzeldir.
Böyle insanların vatandaşı,
böyle insanların yoldaşı olmak...
Böyle insanlarla aynı atmosferi solumak,
aynı rüzgarlarda serinlemek,
aynı su ile kanmak,
aynı musalla taşına yatmak,
aynı ahirette buluşmak ne güzeldir.
Bedri Tokul
Güzel düşünür,
Güzel görür.
Güzel yazar sizin gibi.
Ben aslında tüm insanların iyi olduklarını düşünüyorum.
Ancak büyük bir çabayla, büyük bir özveriyle kötü olmaya çaba gösteriyorlar.
Niye ki?
Saydığınız güzellikler sadece iyilere değil, kötülere de nasip olsun.
Çok teşekkür ederim anlamlı yorumunuz için. Sağ olun...
Ne büyük gururdur kimbilir. Bir oğlum yok ama sizi anlayabiliyorum. Bir evladın kız ya da erkek hiç fark etmez ana babaya verebileceği en büyük hediye yine kendisidir. Dürüst namuslu imanlı merhametli oluşudur. Allah evladınızı korusun. Sizi de.
Saygılarımla Bedri Abi.
Bedri Tokul
Can Bacı !
Yazıda geçen ve bizim yörelerde, bizim büyüklerimizin kullandığı bir
dilek var.
"Dallanın, budakların"
Dallanmayı anlamıştım da, budaklanmak ne oluyordu?
Bunu rahmetli babama sordum ;
" Evlat çocuklarınız olur. Dallanırsınız.Ancak kız evladı asıl gövdeden ayrılır.
Ayrılan o dalın gövdedeki yarası kapansa da budağı kalır. budak kız evladının boşalan yeridir." demişti.
Hoşuma giden bir anlatımdı.
Bende bu dileği çocuklarıma hep kullandım.
Yorumun için teşekkürler.
Selam ve saygıyla .
Allaha emanet ol...
Aynur Engindeniz
Tekrar saygılar abi.
Sevgili komutanım, ne kadar güzel bir duygudur evlatla gurur duymak, değil mi? Bir zaman, "oğlum amcaya pipini göster," diyerek gurur duyduğunuz oğlunuz şimdi artık amcaya pipi göstermiyor ama, vatanına, halkına sevgiyle, kahramanca, doğrulukla, fedakârca ve tevazuu içinde hizmet ediyor. Ne büyük bir değişim... Biz erkek milleti, galiba bunun için baba oluyoruz... Sadece şunun unutulmaması gerekir ki, onlardan gururu duyduğumuzu belli ettiğimizde, onlar çok mutlu oluyorlar. SAYGILAR CAN KOMUTANIM...
Bedri Tokul
Ne güzel bir yorum bu böyle...
Hem gülüyorum. Hem de ;
"Kemal kardeşim ne kadar açık ve doğru söylüyor" diye de
seni yürekten kutluyorum.
Ne edeyim parayı pulu ?
En büyük servet;
Gurur duyulan evlat...
hoşça kal. Sağlıkla kal dostum.
Kemnur
Bedri Tokul
Hemen yatıyorum.
Gerçek dost böyle olur işte.
Tabi sen yatamayacaksın.
"CAMİ YAPTIRMA DERNEĞİ" nin peşindesin.
Ben sabah nasıl olsa okurum...
Kemnur
Sevgili Abim. hepimiz birbirimize uzak şehirlerdeyiz.
Fakat, bu Edebiyat Defteri sayesinde bir şehir gibi olduk adeta. Bizi ancak bizimle beraber yaşayan insanlar bilir, onlar tanır, dertlerine, sevinçlerine ortak olur...
Yazınızı okuduğum zaman, önce şunu düşündüm inanın: Hani bir filmin içinde hiç rol yapmayan artist olur ya... Kağıdı kalemi Bedri Abinin eline vermişler, içinden ne geçerse diye. O da içinden geçeni yazmış. Oturtmuş oğlunu karşısına kendisine bir mektup yazdırmış.
Ya sonra;
Yaşamak istemiş.
Yaşayamadıklarını yaşamak. Muhasebe yapmış 40 - 50 yeter demiş gizlice.
(Bu arada benim babaannem 82 yaşında ağaçtan meyve toplardı ki, biz çıkıp düşmeyelim diye. ) Ölmeden birkaç gün önce yaptığı dantelleri hâlâ saklarım, gözlüksüz işlemiştir. 92 yaşında vefat etmiştir. Gözlük kullananlara sosyetik derdi.
Babaanneme gitmek için can atardık. Şimdi meyve her yerde var ama bize kendi elleri ile ağaçtan meyve toplayan babaanne yok.
Koca çınarlarımızın kıymetini bilelim. İnşallah oğlunuz size çok mektuplar yazar, biz de onları bissürü bissürü okuruz abim.
Sevgiyle.
Bedri Tokul
Şu senin samimi yorumların var ya...
Bazen yorum yaptığın yazımı solluyor.
Sakın kıskanıyorum sanma. Ben bundan büyük bir mutluluk duyuyorum.
Bütün yorumların (en azından benim yazılarıma yaptıkların)
O kadar samimi, o kadar içten ki...
Hani ekranda küçük bir ok var ya ! Onu maus yönetiyor. Senin yorumlarında
ben hiç müdahale etmeden o ok kendiliğinden "ETKİLİ YORUM" u tıklıyor.
Selamlarımı, hürmetlerimi lütfen kabul et.
Kal sağlıcakla...
Yüksek değerlerimize gerçekten sahip olup olmadığımızdan kuşku duyduğumuz bu zamanda metantimize samimi bir katkı olan mektubu okumakla teselli buldum...
Teşekkürler efendim...
Saygılarımla.
Bedri Tokul
"Birliğe, beraberliğe en fazla ihtiyacımız olduğu günlerdeyiz"
Saygılarımla...
Vay hocam, vay yiğit baba vay! Yiğit adamın yiğit oğlu ne de güzel yazmış, ne güzel de anlatmış yüreğini dolduran sevgisini...
Boşa dememişler ne ekersen, onu biçersin, diye. Hasadın hayırlısı kısmetin olmuş hocam, herkese nasip etsin mevlam.
Saygı ve selamlarla
Bedri Tokul
Tek yatırımım evlatlarım.
Her baba gibi onlarla gurur duyuyorum.
Sizin yorumunuz da ayrıca gurur vesilesi oldu bana.
Sağ olun, var olun...
nitemtran
Varolun hocam
Bedri Tokul
Benimde okurken kaçmıştı...
Teşekkürler...
erolabi
yüreğin sabah makamındadır..