- 996 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Sevmeli... Aşkla!
Sevgi diyoruz hep sevelim diyoruz da, ben dahil herkes. Sevmek her koşulda amaç olmalı.
Sevmeliyiz börtü böcek çiçek Allahın yarattığı her şeyi.
Ya evlilikler neden sevgisiz?. Sevgisiz evlilikler neden öneriliyor mecbur ediliyor insanlara.
Gelinlikle çıktın kefenle dönersin ancak deniliyor kadınlara.
Sevgisiz bir hayatın Cehennemden ne farkı var.?.
İnsanlar, insanları sevgisiz bir hayata zorlamamalı.
Sevgi; sevmek merhamet ve vicdanlı olmanın temel öğesidir, bence. Kalbi yumuşatır, kötülüğü engeller.
Nefret; sevginin zıt karşıtı, kötülüğe meyleder.
Sevgi ve aşk anlamları aynı gibi görünsede, farklı iki duygu.
Sevgi anlatılırda, aşk anlatılmaz.
Aşk anlatılmaz yaşanır derler zaten.
İnsan her şeyi sevmeli ama her şeye aşık olamaz, Aşk kolay bulmaz her insanı.
Sevgi olmasa kalpte aşkda olmaz.
Anne baba evlat tüm yaratılana olan sevgi olması gereken, ama sevmeyen yokmu var. Herkes anne, herkes baba, herkes evlat, olamıyor belkide sevdiklerine ama yinede sevilmeliler bence seven sevilmeye layıktır.
Sevginin en çok olması gereken yer evlilikler, aşk olmasa bile sevgi varsa karşılıklı saygı da vardır.
Yarım yüzyılı aşkın sevgi ile devam eden evlilikler vardır az bile olsa. Bence bu evliliklerde sonradan olan bir aşk vardır mutlaka.
Aşk evliliği : Keşke tüm evlilikler aşk ile olsa.
Mantık evliliği : Aşk yoksa sevgi bile duyulmamışsa sadece mantıkla yani onun kariyeri onun mali maaşı rahat ederiz mi ? mantık evliliği yaptık derler ya, bunu ben anlamıyorum.
Görücü evliliği : En çok kullanılan yöntem evlenince seversin denir, ya sevemezsem!
Mantık evliliğinden bile tehlikeli, diyelim sevemedi taraflardan biri sevgisiz bir hayat yaşamak zorunda mi ? ölene kadar.
Aşk evliliğinde sorun çıksa kendi düşen ağlamaz derler hemen, genelde alaycı bir tavırla.
Aşk evliliği iki kişiyi bağlar, ikiside aşık olup karar verip evlenmiştir şikayete hakları yoktur. Öyle derler :)
Görücü evliliğinde o kadar çok insanın parmağı varki çoğu mutsuz evliliklere imza atan.
Sorun çıktığında hiç kimseyi bulamazsın onlar değildir, bu evliliğin olması için elinden geleni yapan.
Bulursan da birilerini, o ön ayak olmamış sanki.
Kendin seçmiş kendin etmiş kendin bulmuş gibi.
Elindekinin kıymetini bil diye de bir tehdit savururlar.
İyi olsa Allahtan, kötü olsa adamdan derler, bazıları aracı olmaz görücü usulü evliliklere.
En doğrusuda bu değil mi?.
Ya bir gün gerçek aşkı bulursa evli bir kadın, evli bir adam, bir araya gelmeleri mümkün olmayan mümkün olan zaten gereğini yapar.
Helede bir kadın, hayal kurması bile yasak olan.
Nice insanlar var!
Sevmediğinin, yanında!
Sevdiğinin, uzağında!
İçi kan, ağlasada!
Cehennemde yansada!
Yaşamaksa, işte yaşayan..
Kader diyoruz çaresizliğe, kader mi suçlu?.
Cesaretsizlik mi? Acaba.?
30 TEMMUZ 2015/21:50
Gülfem/MeLek
YORUMLAR
Evet,çok güzel ve önemli bir konu,harika biçimde irdelenerek sunulmuş.
Aslında İnsanlığın,tüm yaşam içinde,gerçek değerini anlayamadığı,çaba göstermediği en önemli,en güzel
şey olduğunun farkına varamadığı,her menfi duruma çare olacak bir olgu.
Çok esaslı bir konu ve bu konunun izdüşümleri,çok güzel ve isabetli misallerle dile getirilmiş.
Nefis ve herkesin düşünerek okuması gerekli,güzel bir yazıydı.Kutlarım,duyarlı yürek sesinizi.
sevgimle...saygımla...
Konu ya da bir yara el bastığınız da, çok da zor...İstemeden yaşamak zorunda bırakılanlar bir de, sizin vurguladığınız gibi. Of of, konu aşk olunca insanın başına ne geleceği belli olmaz sanki...
Allah herkesin gönlüne göre versin demek, bir de ekonomik bağımsızlık dilemekten başka ne denebilir ki?
Dedim ya konu oldukça mayınlı bir alan...
Kaleminize sağlık,